• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Zou jij betalen voor kwaliteitscontent?

Archief artikel

Archief artikel

  • Zakenpraat

Archief: Zou jij betalen voor kwaliteitscontent?

  • 1 april 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Pascaud L.I.F.T. Facelift Cream met superpeptiden

Deze dagcrème bevat de superwerkzame peptiden Argireline®, Matrixyl3000® en Regestril® voor een gladmakend en verstrakkkend effect. Zonder parfum.
BEKIJK

Een portal opzetten zoals wij nu gedaan hebben, doe je in de eerste plaats uit liefde voor je vak, pure passie. De ROI is in het begin laag. Wij hebben geen marketingformule voor een groep of segment adverteerders bedacht, er hoort ook geen ijkpersoon bij. Wij zijn journalisten met kennis van zaken die de drang hebben om die kennis te willen verspreiden. Natuurlijk zien we de aandacht wel groeien sinds we 2 maanden geleden online zijn gegaan, maar het is een taaie klus om aandacht voor je medium te krijgen als je geen mediabudget hebt en het puur van free publicity en the grapevine moet hebben. Ondertussen zie je ook wel dat het een voortreffelijk pr-uithangbord voor je eigen kwaliteiten en dat van je bureau is. Een eigenschap die ook in het artikel in Elsevier genoemd wordt. Maar is dat voldoende?

Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant droom je toch van een mini imperium en een portal als verdienmodel. Met sponsors en interessante adverteerders. Van merken met een goed gefundeerd verhaal die graag aandacht willen op jouw portal, die infomericals willen laten maken, die zin hebben in een stevige retailactie met je. Zodat je nog veel meer plannen kan gaan verwezenlijken, waarvoor nu de pecunia ontbreken. Zoals grensoverschrijdend gaan opereren, of de frequentie van bepaalde content opvoeren, dan wel uitbreiden.

Gelukkig zijn wij geen uitgeverij, hebben wij geen printmedia waarvoor de consument moet betalen en daarnaast nog een online zuster waar de info gratis voor het oprapen ligt. Die spagaat kennen wij niet, zoals in het genoemde artikel geschetst wordt. Wij hebben geen hoge overheadkosten van een redactie, wij leveren met minimale vrouwkracht een maximale inspanning. We gaan lekker door. Ondertussen kloppen gelukkig diverse partijen aan de deur (met plannen die varieren van tv tot samenwerking tot investering). Het is alleen nog afwachten wat daar uit zal komen. We willen onze karakteristieke signatuur behouden, omdat we erin geloven dat we ons alleen daarmee onderscheiden en omdat we alleen in absoluut onderscheidend vermogen geloven.

We hebben een lange adem, maar vooral een ontzettende passie die ons elke dag weer met nieuwe energie voedt. We hebben bezoekers,  van beslissingnemers en professionals uit de industrie, zeer geinteresseerde consumenten tot artsen en journalisten  (we zijn na twee maanden online de magische grens van 10 duizend bezoekers per maand gepasseerd en de 30 duizend pageviews per maand ook), we hebben een kleine maar toffe sponsor die van meet af aan in ons gelooft – nee ik zeg niet ‘heeft’ want hij doet het nog – wat een lef!! We hebben vrijheid….en een mooi stukkie virtuele informasie dat 100% in ons eigen bezit is. The greatest kick of all.

Vergeet bijna te vertellen, dat je hier dat interessante verhaal kunt lezen (uit Elsevier, van Arendo Joustra):  20090426090402*s24*31EA0C*2C50C1.pdf

Lees ook:

STIR meldt dat Nederlanders steeds langer online zijn

Internet biedt grote perspectieven voor kleine spelers (merken)

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Niet te jong en niet te oud, luister waarom...

Maart
drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts

drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts

Video! 1 minuut met dr. Frodo: vanaf welke leeftijd kun je Botox nemen?

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Goed om te horen Mary. Spannend, die nieuwe productontwikkelingen. Ik ben e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, Monique
  • Absoluut Kitty, de energie kan weer stromen, en hopelijk blijft het zo!… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Redactie, Monique
  • Zo waar en herkenbaar en precies hoe ik mij ook voel(de). Zo blij dat we we… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Kitty
  • inmiddels van Combray bericht gehad dat ik PC met SPF 50 er overheen kan do… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Mary, als de zon nog feller wordt kun je er nog steeds voor kiezen om Combr… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. redactie, monique
  • Ha Mary en Monique, ik sluit me graag aan bij Monique... Combray gebruik ik… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Corine
  • He Monique, dank voor je reactie. Welk zonbeschermingsproduct gebruik ji… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Ha Monique ! Leuk dat je zo snel weer reageert.... ik ben zeker tevreden m… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, het is spijtig maar het is niet anders als een bedrijf daar geen … Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Ha Monique, nee hoor, ik werk niet met deze merken. Ik gebruik wat producte… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen