• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Zou jij betalen voor kwaliteitscontent?

Archief artikel

Archief artikel

  • Zakenpraat

Archief: Zou jij betalen voor kwaliteitscontent?

  • 1 april 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

B.R.U.S.H de beste stylingtool ever voor volume in je haar

STOP! Zoek niet verder! Wij zijn superfan van B.R.U.S.H, een warmtetool die je pluizige haar prachtig en langdurig glad maakt, en ook mooi volume met een slag erin kan maken. In dik haar, maar ook in kwetsbaar fijn haar. Zowel Monique als Lydia zijn er lyrisch over.
BEKIJK

Een portal opzetten zoals wij nu gedaan hebben, doe je in de eerste plaats uit liefde voor je vak, pure passie. De ROI is in het begin laag. Wij hebben geen marketingformule voor een groep of segment adverteerders bedacht, er hoort ook geen ijkpersoon bij. Wij zijn journalisten met kennis van zaken die de drang hebben om die kennis te willen verspreiden. Natuurlijk zien we de aandacht wel groeien sinds we 2 maanden geleden online zijn gegaan, maar het is een taaie klus om aandacht voor je medium te krijgen als je geen mediabudget hebt en het puur van free publicity en the grapevine moet hebben. Ondertussen zie je ook wel dat het een voortreffelijk pr-uithangbord voor je eigen kwaliteiten en dat van je bureau is. Een eigenschap die ook in het artikel in Elsevier genoemd wordt. Maar is dat voldoende?

Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant droom je toch van een mini imperium en een portal als verdienmodel. Met sponsors en interessante adverteerders. Van merken met een goed gefundeerd verhaal die graag aandacht willen op jouw portal, die infomericals willen laten maken, die zin hebben in een stevige retailactie met je. Zodat je nog veel meer plannen kan gaan verwezenlijken, waarvoor nu de pecunia ontbreken. Zoals grensoverschrijdend gaan opereren, of de frequentie van bepaalde content opvoeren, dan wel uitbreiden.

Gelukkig zijn wij geen uitgeverij, hebben wij geen printmedia waarvoor de consument moet betalen en daarnaast nog een online zuster waar de info gratis voor het oprapen ligt. Die spagaat kennen wij niet, zoals in het genoemde artikel geschetst wordt. Wij hebben geen hoge overheadkosten van een redactie, wij leveren met minimale vrouwkracht een maximale inspanning. We gaan lekker door. Ondertussen kloppen gelukkig diverse partijen aan de deur (met plannen die varieren van tv tot samenwerking tot investering). Het is alleen nog afwachten wat daar uit zal komen. We willen onze karakteristieke signatuur behouden, omdat we erin geloven dat we ons alleen daarmee onderscheiden en omdat we alleen in absoluut onderscheidend vermogen geloven.

We hebben een lange adem, maar vooral een ontzettende passie die ons elke dag weer met nieuwe energie voedt. We hebben bezoekers,  van beslissingnemers en professionals uit de industrie, zeer geinteresseerde consumenten tot artsen en journalisten  (we zijn na twee maanden online de magische grens van 10 duizend bezoekers per maand gepasseerd en de 30 duizend pageviews per maand ook), we hebben een kleine maar toffe sponsor die van meet af aan in ons gelooft – nee ik zeg niet ‘heeft’ want hij doet het nog – wat een lef!! We hebben vrijheid….en een mooi stukkie virtuele informasie dat 100% in ons eigen bezit is. The greatest kick of all.

Vergeet bijna te vertellen, dat je hier dat interessante verhaal kunt lezen (uit Elsevier, van Arendo Joustra):  20090426090402*s24*31EA0C*2C50C1.pdf

Lees ook:

STIR meldt dat Nederlanders steeds langer online zijn

Internet biedt grote perspectieven voor kleine spelers (merken)

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

De Maria Galland Hydra’Global facial voor Manous bij Sjoerd Vis

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de crÃ… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen