shop Original Mineral Know Knott Conditioning Detangler spray voor je haar Tem je pluizige grijze haar met deze spray! Ontwarrend, niet vet, houdt beweging in je haar. Zuinig in gebruik;-) Bekijken Een portal opzetten zoals wij nu gedaan hebben, doe je in de eerste plaats uit liefde voor je vak, pure passie. De ROI is […]

03:14 - 01:56
luistertijd 03:14 - leestijd 01:56

Een portal opzetten zoals wij nu gedaan hebben, doe je in de eerste plaats uit liefde voor je vak, pure passie. De ROI is in het begin laag. Wij hebben geen marketingformule voor een groep of segment adverteerders bedacht, er hoort ook geen ijkpersoon bij. Wij zijn journalisten met kennis van zaken die de drang hebben om die kennis te willen verspreiden. Natuurlijk zien we de aandacht wel groeien sinds we 2 maanden geleden online zijn gegaan, maar het is een taaie klus om aandacht voor je medium te krijgen als je geen mediabudget hebt en het puur van free publicity en the grapevine moet hebben. Ondertussen zie je ook wel dat het een voortreffelijk pr-uithangbord voor je eigen kwaliteiten en dat van je bureau is. Een eigenschap die ook in het artikel in Elsevier genoemd wordt. Maar is dat voldoende?

Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant droom je toch van een mini imperium en een portal als verdienmodel. Met sponsors en interessante adverteerders. Van merken met een goed gefundeerd verhaal die graag aandacht willen op jouw portal, die infomericals willen laten maken, die zin hebben in een stevige retailactie met je. Zodat je nog veel meer plannen kan gaan verwezenlijken, waarvoor nu de pecunia ontbreken. Zoals grensoverschrijdend gaan opereren, of de frequentie van bepaalde content opvoeren, dan wel uitbreiden.

Gelukkig zijn wij geen uitgeverij, hebben wij geen printmedia waarvoor de consument moet betalen en daarnaast nog een online zuster waar de info gratis voor het oprapen ligt. Die spagaat kennen wij niet, zoals in het genoemde artikel geschetst wordt. Wij hebben geen hoge overheadkosten van een redactie, wij leveren met minimale vrouwkracht een maximale inspanning. We gaan lekker door. Ondertussen kloppen gelukkig diverse partijen aan de deur (met plannen die varieren van tv tot samenwerking tot investering). Het is alleen nog afwachten wat daar uit zal komen. We willen onze karakteristieke signatuur behouden, omdat we erin geloven dat we ons alleen daarmee onderscheiden en omdat we alleen in absoluut onderscheidend vermogen geloven.

We hebben een lange adem, maar vooral een ontzettende passie die ons elke dag weer met nieuwe energie voedt. We hebben bezoekers,  van beslissingnemers en professionals uit de industrie, zeer geinteresseerde consumenten tot artsen en journalisten  (we zijn na twee maanden online de magische grens van 10 duizend bezoekers per maand gepasseerd en de 30 duizend pageviews per maand ook), we hebben een kleine maar toffe sponsor die van meet af aan in ons gelooft – nee ik zeg niet ‘heeft’ want hij doet het nog – wat een lef!! We hebben vrijheid….en een mooi stukkie virtuele informasie dat 100% in ons eigen bezit is. The greatest kick of all.

Vergeet bijna te vertellen, dat je hier dat interessante verhaal kunt lezen (uit Elsevier, van Arendo Joustra):  20090426090402*s24*31EA0C*2C50C1.pdf

Lees ook:

STIR meldt dat Nederlanders steeds langer online zijn

Internet biedt grote perspectieven voor kleine spelers (merken)

Lees ook