TV blijft natuurlijk het krachtigste medium, maar, daar moet je wel geld voor hebben! Kleinschalige maar wel geduchte concurrentie begint van video-boodschappen te komen.

04:46 - 02:52
luistertijd 04:46 - leestijd 02:52

TV blijft natuurlijk het krachtigste medium, maar, daar moet je wel geld voor hebben! Kleinschalige maar wel geduchte concurrentie begint van video-boodschappen te komen. Het is een steeds aantrekkelijker middel om je product onder de aandacht te brengen. Je kunt er multimediaal mee werken: van plaatsing op websites tot in nieuwsbrieven, en op elk moment van de dag. Onderzoekers zien grote mogelijkheden voor online video, en wij van BeautyJournaal natuurlijk ook. We zijn niet voor niets aan de slag gegaan met film. Wij vinden het ontzettend leuk om te maken, omdat je er op lekkere authentiek eigenwijze je boodschap mee kunt verspreiden, maar ook op dezelfde lekkere authentieke wijze producten kunt laten zien. En als het ergens tegenwoordig wel om draait, is het authenticiteit!

Contact met je community

Onderzoekers benadrukken ook dat Internet en haar multimediale mogelijkheden zo ontzettend goed ingezet kunnen worden voor de branding van merken, en minder voor de directe verkoop. Al hoewel we daar persoonlijk niet helemaal zeker van zijn, zeker niet als je als gespecialiseerd journalist c.q. recensist aan het werk bent, zoals wij hier. We hebben de afgelopen anderhalf jaar met onze ervaringen op beauty.blog.nl wel degelijk gemerkt dat je opinies kunt beinvloeden, en daarmee ook aankopen danwel het afzien van aankopen. We hebben vaak heel direct contact met consumenten. Juist dat directe contact en de community die je daarmee opbouwt, maakt het heel interessant voor marketeers om merken onder de aandacht te brengen. Wij weten ook dat marketeers van internationale bedrijven deze nieuwe mogelijkheden onderzoeken. Regelmatig spreken wij ze omdat er vanuit internationale hoofdkantoren opdracht is gekomen om de onlinewereld in kaart te brengen voor marketingdoeleinden. Hoe vaak horen we dan ook niet dat zeker in Nederland de markt online er nog teleurstellend amateuristisch uitziet. Tsja, er zijn een paar heel goede portals nu te vinden, maar dat zijn er inderdaad nog maar een paar….

De kracht van authenticiteit

BeautyJournaal staat juist open voor nieuwe manieren van branding, mits het wel binnen de filosofie van dit specifieke portal past. We koesteren een open benadering, waarbij een meervormige mening absoluut de ruimte krijgt. Omdat we er in geloven dat het de creativiteit stimuleert en de authenticiteit van producten meer naarvoren kan brengen. We zijn dol op goede verhalen en uitstekende formules (=recepturen)! Niet of-of maar en-en. En vooral zo creatief mogelijk.

Je ziet ook dat merken experimenten doen met community bases als Hyves en Facebook. Dat kan interessant zijn, maar je moet je wel goed realiseren wat je met de informatie die je terugkrijgt, kunt doen. Zonder goede analyses erop los te laten is het nutteloze info. Iedereen die in de retail werkt, weet dat: meten = weten = fijn, maar gooi die stapel informatie niet achteloos in een hoek om vervolgens weer op de oude weg of de onderbuikgevoelens (hoewel…best trendy weer tegenwoordig) door te gaan.

Via Internet kun je uitstekend aan viral marketing doen, mits je de community enigszins kent en onder controle kan houden. Portals als BeautyJournaal bieden een waanzinnige playground wat dit betreft. Elke bezoeker heeft al een meer dan gemiddelde interesse in cosmetica en is zeer geinteresseerd in nieuwe ontwikkelingen.

BeautyJournaal aandachtig gelezen

We zijn trouwens nu pas koud vier dagen aangekondigd online en het aantal bezoekers is inmiddels met 1200% procent gestegen. Gemiddeld bekijkt de bezoeker zo’n 4 pagina’s, de gemiddelde verblijfstijd is ruim 4 minuten. Het zijn gegevens waar we nu al heel trots op zijn (we hebben inmiddels 1,5 jaar blog-ervaring, we weten aardig wat van surfgedrag dankzij de handige analytics-tools). Zowel de tekstblogs als de video’s worden met veel toewijding bekeken.

We raden onze lezers zo veel mogelijk aan om zich de abonneren op de Updates in Emailservice. Je krijgt dan elke dag automatisch het laatste nieuws in je mailbox. Vergeet alleen je aanvraag niet te honoreren, anders blijft hij inactief.

Dag allemaal, we hopen samen met alle bezoekers een groot succes van dit BeautyJournaal te gaan maken!

Video-commercials

PS: wie het interessant vindt: wij bieden ook de mogelijkheid om ‘spots’ (in oude taal ook wel commercials genoemd) rond onze video’s te plaatsen. Onze software is er volledig op afgesteld. Ook zijn er mogelijkheden om onze exclusieve content – van blog tot video – voor meerdere doeleinden te exploiteren. En wie zin heeft in een brainstormpje voor een pakketje maatwerk, kan ons altijd bellen.

Lees ook