• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. David Mosmuller
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Inge Deceuninck
      • Mardge Pascaud
      • Sacha Sommers
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • Prescription by SOAP
    • TheraVine
  • Video’s
  • Podcast
  • Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Internet marketing biedt grote perspectieven voor kleine spelers

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Archief: Internet marketing biedt grote perspectieven voor kleine spelers

  • 5 februari 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Dermasence BarrioPro gezichtsemulsie

De favoriet van onze skincare pro Gerti! Deze crème is geschikt voor alle huidtypen en herstelt de huidbarrière. Je kunt hem twee keer per dag of naar behoefte gebruiken. Hij trekt lekker snel in en is ideaal na een retinol serum en aha’s of bha’s.  Je weet wel: serums met zuren.
BEKIJK

TV blijft natuurlijk het krachtigste medium, maar, daar moet je wel geld voor hebben! Kleinschalige maar wel geduchte concurrentie begint van video-boodschappen te komen. Het is een steeds aantrekkelijker middel om je product onder de aandacht te brengen. Je kunt er multimediaal mee werken: van plaatsing op websites tot in nieuwsbrieven, en op elk moment van de dag. Onderzoekers zien grote mogelijkheden voor online video, en wij van BeautyJournaal natuurlijk ook. We zijn niet voor niets aan de slag gegaan met film. Wij vinden het ontzettend leuk om te maken, omdat je er op lekkere authentiek eigenwijze je boodschap mee kunt verspreiden, maar ook op dezelfde lekkere authentieke wijze producten kunt laten zien. En als het ergens tegenwoordig wel om draait, is het authenticiteit!

Contact met je community

Onderzoekers benadrukken ook dat Internet en haar multimediale mogelijkheden zo ontzettend goed ingezet kunnen worden voor de branding van merken, en minder voor de directe verkoop. Al hoewel we daar persoonlijk niet helemaal zeker van zijn, zeker niet als je als gespecialiseerd journalist c.q. recensist aan het werk bent, zoals wij hier. We hebben de afgelopen anderhalf jaar met onze ervaringen op beauty.blog.nl wel degelijk gemerkt dat je opinies kunt beinvloeden, en daarmee ook aankopen danwel het afzien van aankopen. We hebben vaak heel direct contact met consumenten. Juist dat directe contact en de community die je daarmee opbouwt, maakt het heel interessant voor marketeers om merken onder de aandacht te brengen. Wij weten ook dat marketeers van internationale bedrijven deze nieuwe mogelijkheden onderzoeken. Regelmatig spreken wij ze omdat er vanuit internationale hoofdkantoren opdracht is gekomen om de onlinewereld in kaart te brengen voor marketingdoeleinden. Hoe vaak horen we dan ook niet dat zeker in Nederland de markt online er nog teleurstellend amateuristisch uitziet. Tsja, er zijn een paar heel goede portals nu te vinden, maar dat zijn er inderdaad nog maar een paar….

De kracht van authenticiteit

BeautyJournaal staat juist open voor nieuwe manieren van branding, mits het wel binnen de filosofie van dit specifieke portal past. We koesteren een open benadering, waarbij een meervormige mening absoluut de ruimte krijgt. Omdat we er in geloven dat het de creativiteit stimuleert en de authenticiteit van producten meer naarvoren kan brengen. We zijn dol op goede verhalen en uitstekende formules (=recepturen)! Niet of-of maar en-en. En vooral zo creatief mogelijk.

Je ziet ook dat merken experimenten doen met community bases als Hyves en Facebook. Dat kan interessant zijn, maar je moet je wel goed realiseren wat je met de informatie die je terugkrijgt, kunt doen. Zonder goede analyses erop los te laten is het nutteloze info. Iedereen die in de retail werkt, weet dat: meten = weten = fijn, maar gooi die stapel informatie niet achteloos in een hoek om vervolgens weer op de oude weg of de onderbuikgevoelens (hoewel…best trendy weer tegenwoordig) door te gaan.

Via Internet kun je uitstekend aan viral marketing doen, mits je de community enigszins kent en onder controle kan houden. Portals als BeautyJournaal bieden een waanzinnige playground wat dit betreft. Elke bezoeker heeft al een meer dan gemiddelde interesse in cosmetica en is zeer geinteresseerd in nieuwe ontwikkelingen.

BeautyJournaal aandachtig gelezen

We zijn trouwens nu pas koud vier dagen aangekondigd online en het aantal bezoekers is inmiddels met 1200% procent gestegen. Gemiddeld bekijkt de bezoeker zo’n 4 pagina’s, de gemiddelde verblijfstijd is ruim 4 minuten. Het zijn gegevens waar we nu al heel trots op zijn (we hebben inmiddels 1,5 jaar blog-ervaring, we weten aardig wat van surfgedrag dankzij de handige analytics-tools). Zowel de tekstblogs als de video’s worden met veel toewijding bekeken.

We raden onze lezers zo veel mogelijk aan om zich de abonneren op de Updates in Emailservice. Je krijgt dan elke dag automatisch het laatste nieuws in je mailbox. Vergeet alleen je aanvraag niet te honoreren, anders blijft hij inactief.

Dag allemaal, we hopen samen met alle bezoekers een groot succes van dit BeautyJournaal te gaan maken!

Video-commercials

PS: wie het interessant vindt: wij bieden ook de mogelijkheid om ‘spots’ (in oude taal ook wel commercials genoemd) rond onze video’s te plaatsen. Onze software is er volledig op afgesteld. Ook zijn er mogelijkheden om onze exclusieve content – van blog tot video – voor meerdere doeleinden te exploiteren. En wie zin heeft in een brainstormpje voor een pakketje maatwerk, kan ons altijd bellen.

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al meer dan 25 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al meer dan 25 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique neemt de transparante Invisalign beugel

Het is een knap staaltje chirurgisch werk

Mei
dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Hoi Kitty, wat voor bodyscan bedoel je, en wat is bij jou de relatie tussen… En dan heb je rode liezen. Eczeem, bacterie of schimmel? Redactie, Monique
  • Mijn ervaring is dat cortisonenzalf het probleem niet oplost. Voordat je he… En dan heb je rode liezen. Eczeem, bacterie of schimmel? Kitty
  • Hoi Johanna, daar gaan we het met Inge ook over hebben: kan je couperose ve… Massage expert Inge Deceuninck vertelt: verslapt massage niet juist de huid? Redactie, Monique
  • Lange tijd heb ik ook gedacht, dat bindweefselmassages het voor mijn oudere… Massage expert Inge Deceuninck vertelt: verslapt massage niet juist de huid? Johanna
  • klopt, meestal was het tussen de 16-20 uur. het belangrijkste is dat de set… Monique’s review: mijn volgende 7 maanden met Invisalign, deel 2 Redactie, Monique
  • hoi juno, ik snap je vraag niet helemaal. wil je weten hoe veilig injectabl… Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het… Redactie, Monique
  • Voor trends ben ik niet gevoelig en ik vind dit ook absoluut niet mooi. Heb… Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het… Juno
  • Nee, ik gebruik het serum ook niet. Ik heb in de UK een ander merk gekocht:… Monique test Hairlust Grow Perfect haircare Marianne H.
  • Hoi Monique! Vraagje,ik ga in juni starten.Nu denk ik dus hoe doe je dit o… Monique’s review: mijn volgende 7 maanden met Invisalign, deel 2 Annemarie
  • Ha Marianne, wat goed om te horen dat jij ook zo'n fan bent van Hairlust. I… Monique test Hairlust Grow Perfect haircare Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen