Nestle verwierf in 2004 een aandeel van 26.4% in L'Oreal en inmiddels is het gestegen tot 30 procent.

00:58 - 00:34
luistertijd 00:58 - leestijd 00:34

Nestle verwierf in 2004 een aandeel van 26.4% in L’Oreal en inmiddels is het gestegen tot 30 procent. In de financiele wereld speculeert men erop dat Nestle het concern, marktleider in cosmetica, zou willen overnemen. Gek zijn die specualties niet aangezien het met L’Oreal momenteel niet echt goed gaat. Er wordt nog nauwelijks winst gemaakt en echte innovaties blijven achterwege, zo zeggen analisten. Er zou sprake zijn van mismanagement, al een behoorlijk aantal jaren.

Met Nestle gaat het juist heel erg goed. Ze behaalden in 2008 de beste resultaten ooit, L’Oreal daarentegen de slechtste. Toch geloven analisten niet dat Nestle zover zal gaan aangezien de corebusiness van beide bedrijven behoorlijk ver uit elkaar ligt. Nestle zit in de voeding en doet niets met cosmetica. Nu zijn er wel interessante perspectieven in de grijze zone tussen voeding en cosmetica, maar daarvoor kunnen ook joint ventures worden aangegaan.

Bron: Cosmetics Design

Lees ook