Droge huid Gevoelige huid Gezicht Natuurlijk 100% Schone huid

Yves Rocher maakt upgrade naar biologische luxe

Yves Rocher heeft eco-cert lijnAangenaam verrast was ik toen ik de eerste prachtige close-up advertentiefotos van YR Culture Bio in buitenlandse vakbladen zag. Beeldschone foto’s van exotische planten en bloemen zonder tekst. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en toen pr dame Belinda Glockler ons ook nog op kantoor kwam verrassen met deze nieuwe lijn, was het plaatje compleet.

De compacte lijn bestaat nu uit zeven producten en bij elk product is aangegeven hoeveel plantenextracten van biologische teelt erin zitten, en uberhaupt hoeveel natuurlijke stoffen erin zitten. Dat is in een enkel geval echt 100%, maar in de meeste gevallen tussen 95% en 99%, omdat het simpelweg niet altijd haalbaar is elk product 100% plantaardig te kunnen maken. Vaak vraagt het toch nog om een enkel of half procent synthetische toevoeging voor de functionaliteit.

De producten hebben het eco-cert keurmerk, afkomstig uit Frankrijk. Dit keurmerk verlangt dat ten minste 95% van de bestanddelen van natuurlijke oorsprong is en dat ten minste 10% van alle bestanddelen van biologische teelt is. Verder mogen er geen minerale olien, parabenen, siliconen en synthetische kleurstoffen in zitten.

Yves Rocher was in mijn tienerjaren mijn favoriete merk. Al was het toen alleen maar omdat je per postorder oook altijd zo giga veel monstertjes meegestuurd kreeg, elke bestelling was een feestje. Bovendien is het altijd heel betaalbaar geweest. Deze lijn is nog altijd vriendelijk geprijsd maar ook zeker 50% duurder dan de bekende YR-lijnen.

Het programma is onderverdeeld naar twee lijnen met een typisch wellbeing karakter: klaarwakker en rustgevend.

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

1 reactie

Reageren