shop BAP Medical SkinRecovery huidsupplement SkinRecovery bevat een uitgebalanceerde dosis vitaminen, mineralen, kruiden, enzymen en probiotica om je huid mooi en snel te laten herstellen na een operatie en in stressvolle tijden. Geliefd bij huidtherapeuten en artsen. Van zuivere farmaceutische kwaliteit. Bekijken Chanel belooft met Rouge Coco Hydrating Creme Lip Colour een heerlijke nieuwe serie lipsticks uit […]

03:04 - 01:50
luistertijd 03:04 - leestijd 01:50

Chanel belooft met Rouge Coco Hydrating Creme Lip Colour een heerlijke nieuwe serie lipsticks uit te brengen die niet alleen lang hun kleur behouden maar ook een fijn hydraterend gevoel geven. Peter Philips, Chanel’s global creative director for makeup is ervan overtuigd dat een hele generatie vrouwen niet meer weet hoe fijn het smeren met lipstick is, ergo: hoe sensueel de ervaring van het lipstick opdoen ook is (ahum…volgens mij moet je echt een man zijn om zo’n uitspraak te doen!).

Hij fulmineert in zijn interview op wwd.com een beetje tegen al die jonge meiden die alleen nog maar lipgloss gebruiken. ‘Now, there’s absolutely nothing wrong with lip gloss — but there is something so feminine about the act of applying lipstick. I want to make lipstick as easy to apply as lip gloss, and for a long-lasting formula to feel comfortable on the lips.”

Rouge Coco zal de bestaande lijn Hydrabase vervangen. Andrea D’Avack, president van Chanel Fragrance & Beauté, vult aan dat in Amerika en Japan meer dan de helft van de lipproductverkopen voor rekening van de lipglosses komt. In Europa zou dat nog wel meevallen, in Frankrijk zeker.  “We think Rouge Coco is a real step forward in terms of customer benefits. It has a comfortable texture and sophisticated yet very wearable shades. We believe it will appeal to a wide variety of consumers.”

Elk van de 30 kleuren zal in naam gelinkt zijn aan Coco Chanel en haar leven. De Franse actrice Vanessa Paradis wordt het gezicht voor de nieuwe lijn in de advertentiecampagnes.

Wij van BeautyJournaal vragen nu ons nog af wat het probleem is dat meiden lipgloss gebruiken in plaats van lipstick? Valt er minder aan te verdienen wellicht? We denken dat Chanel gewoon een extra assortiment onder de aandacht wil brengen, want dat is de economische wet binnen deze industrie: hoe meer lijnen je uitbrengt, hoe breder het assortiment (ook al heeft het niet altijd een duidelijke toegevoegde waarde – denkend aan crèmes: de verschillen tussen een goede hydrator en een anti-agingproduct zijn soms ver te zoeken) hoe meer er verdient kan worden natuurlijk. Overigens kunnen we zeker beamen dat het een jonge-meiden-verhaal is. Dat geldt ook voor ons in Nederland. De meeste volwassen vrouwen zitten nog altijd vastgeklonken aan hun lipstick. Lipgloss voelt niet lekker aan, het plakt en is er veel te snel weer af. Je hebt het idee dat je het 100% opeet. Met lipstick ervaar je al die verschijnselen  een stuk minder.

Overigens gaat de introductie naar de pers gepaard met een geweldige gimmick: Chanel buttons!! We love them…

Lees ook:

Lees ook