Van de keukentafel naar maar liefst 90 landen. Met ups & downs….

02:50 - 01:42
luistertijd 02:50 - leestijd 01:42

De Nederlandse onderneemster Manouk de Vries vertelt in deze podcast openhartig over de weg die ze aflegde om van haar prachtige wenkbrauw make-upmerk Supercilium internationaal een groot succes te maken via Instagram, ondanks depressies die regelmatig opsteken.

Van niks naar negentig landen

Sterke meid, bevlogen en zo creatief. Met haar prachtige wenkbrauw make-upproducten is ze een trendsetter. Hoe managed ze dit allemaal? Ze ging van de spreekwoordelijke keukentafel naar verkoop in maar liefst 90 landen! Luister onderaan naar de podcast!

Haar verhaal in Quote was een trigger

Ik werd getipt over Manouk’s verhaal door een collega. Manouk stond in de Quote met haar succesverhaal. Vooral de uitspraak dat ze dit jaar een omzet van 3 miljoen zou kunnen gaan halen, was voor mij een absolute trigger: wie is die vrouw, waarom ken ik haar niet, wat voor producten maakt ze dan?

Overigens werd ik niet alleen getriggerd, maar ook een grote distributeur waarmee ze naar alle waarschijnlijkheid in ons land gaat samenwerken.

Bezoek hier de webshop van Supercilium en shop around! Gebruik de shopcode ‘beautyjournaal’ en ontvang 10% korting.

Wat kan ik eigenlijk, wat is mijn talent?

Het verhaal van Manouk is prachtig. Een mooie jonge vrouw die eigenlijk niet weet wat haar talenten zijn, die geen carrière voor zich ziet, die eigenlijk een beetje met de ziel onder haar armen loopt. Over een vriendin en begenadigd brow-specialist, ze heet Ska, die haar liefdevol opneemt in haar salon en zegt: ‘ga jij maar wenkbrauwen zetten, ik weet zeker dat je het kan.’

Binnen vijf jaar helemaal on trend

En daar ging Manouk, van totale onzekerheid naar overweldigende blijdschap in het besef dat ze ook ‘iets kon’. Nou Manouk kon zeker iets, want ze wist het binnen vijf jaar voor elkaar te boksen dat browspecialists in maar liefst 90 landen haar wenkbrauw make-upproducten gingen kopen.

Bezoek hier de webshop van Supercilium en shop around! Gebruik de shopcode ‘beautyjournaal’ en ontvang 10% korting.

Op de juiste plek, op het juiste moment – de sleutel tot succes

Het is een mooi voorbeeld van op het juiste moment, op de juiste plek beginnen. Toeval? Geluk? Moah, keihard werken, de juiste mensen om je heen hebben, blij worden, energie krijgen en gaan!

Manouk vertelt in deze podcast heerlijk in details hoe ze from scratch haar business wist op te bouwen. En dat is simpeler dan je denkt. Maar….wie wil groeien, die moet stappen maken. Professionaliseren. Ook daarover vertelt ze in detail. Een heerlijk eerlijk ondernemersverhaal. Prachtig.

Bezoek hier de webshop van Supercilium en shop around! Gebruik de shopcode ‘beautyjournaal’ en ontvang 10% korting.

Luister op:

Speel deze podcast af op:

Lees ook