• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Brands we love » BABOR » Topvrouwen Kitty en Karolina van BABOR: iedere vrouw mag om meer vragen, en we geven het….

  • BABOR, Brands we love, Corine schrijft, De cijfers, Droge huid, Gevoelige huid, Gezicht, Marketingtrends, Rimpels en slapte, Vette huid, Zakenpraat

Topvrouwen Kitty en Karolina van BABOR: iedere vrouw mag om meer vragen, en we geven het….

  • 10 maart 2022
  • Reageren
ua-BABOR

geschreven door 

redactie, Corine

Het merk heeft de missie om de wereld een mooiere plek te maken! Met betere producten, resultaten én schoonheidsspecialisten

BABOR zet zich maximaal in voor people, planet en products. Het internationaal toonaangevende cosmeticamerk heeft de overtuiging dat duurzaam ondernemen verder gaat dan alleen milieubewuste keuzes maken.

De slogan van BABOR is niet voor niets: ask for more. En met BABOR mag iedere vrouw ook daadwerkelijk om meer vragen, want het merk heeft de missie om de wereld een mooiere plek te maken. Met betere producten, betere resultaten én schoonheidsspecialisten en klanten die in hun kracht staan. Corine sprak erover met Kitty van der Sluis, managing director van BABOR Benelux, en met brand manager Karolina Nieslony.

Brand manager Karolina: ‘Ik had een business beauty mam’

Karolina vertelt dat ze is opgegroeid in een omgeving van sterke vrouwen: “Mijn moeder heeft meer dan 20 jaar een eigen schoonheidssalon gehad. Ik ben dus opgegroeid met een passie voor ondernemerschap en een passie voor schoonheid. Ik had een business beauty mum, die mij veel heeft geleerd over bewust omgaan met je lichaam en over houden van jezelf. Echte schoonheid straalt zelfvertrouwen uit, als je lekker in je vel én in je huid zit.”

  • De BABOR webshop is er voor jou!

BABOR Brand Manager Karolina Nieslony

Lekker in je huid zitten is precies het gevoel dat BABOR je wil geven. Het merk biedt oplossingen voor vrijwel alle huidproblemen. Karolina vervolgt: “Met uiterst werkzame producten die perfect zijn afgestemd op individuele huidbehoeften.”

Doctor BABOR Pro: het summum bij je schoonheidsspecialiste

BABOR staat voor hoogwaardige kwaliteitsproducten: made in Germany. De producten zijn ontwikkeld door experts voor experts. Managing director Kitty legt uit: “Elke behandeling in een BABOR-instituut begint met een huidanalyse, waarbij de schoonheidsspecialiste kijkt naar wat de huid nodig heeft en wat de klant wil. De behandelingstechnieken zijn ontwikkeld om het effect van de producten te versterken. Sommige specials zijn ook alleen verkrijgbaar via de schoonheidsspecialiste. DOCTOR BABOR PRO, bijvoorbeeld.”

  • Vind hier een BABOR schoonheidsspecialiste in jouw regio

BABOR Managing Director Kitty van der Sluis

Power concentraten

In de DOCTOR BABOR PRO-lijn vind je speciaalproducten die met de werkstoffen AHA, EGF of nicotinaat het huidbeeld te verbeteren en zorgen voor een zuiverdere huid en een gelijkmatigere teint. Ook bevat de lijn de zogenaamde Power Concentrates, krachtige concentraten met bijvoorbeeld Vitamine C voor een stralende en egale huid, of retinol voor een verfijndere huidstructuur en minder diepe rimpels.

  • De BABOR webshop is er voor jou!

Meer dan 100 duizend schoonheidsspecialisten, in 70 landen: wow!

BABOR tref je wereldwijd bij ontzettend veel salons aan. Het merk is met meer dan 100.000 schoonheidsspecialisten actief in ruim 70 landen. Dit succes heeft een goede verklaring, aldus Kitty. “Wij bieden niet alleen goede producten en behandelingen, maar ook een zeer goede ondersteuning op het gebied van opleiding, marketing en store management aan onze partners. Deze partners zijn veeleisend; een BABOR-schoonheidsspecialiste is een uitstekende huidexpert die altijd een beetje beter wil worden. Ask for more geldt ook hier.” Karolina vult aan: “Iedere vrouw mag dat en hoeft geen genoegen te nemen met minder.”

  • Vind hier een BABOR schoonheidsspecialiste in jouw regio

Green Agenda – die was er al in 1956!

Bij de oprichting van BABOR in 1956 stond ‘biomedische natuurlijke cosmetica’ centraal. Het zal je dan ook niet verbazen dat respect voor natuur en milieu diepgeworteld zit in het DNA van BABOR. Het was een van de eerste bedrijven ter wereld die zich bezighield met afvalscheiding en sinds 2006 worden alle producten door een ‘groene’ postbode bezorgd. Ook was BABOR het allereerste bedrijf in Aken dat oplaadstations voor elektrische auto’s installeerde op de parkeerplaats bij het hoofdkantoor.

  • De BABOR webshop is er voor jou!

Geen microplastics en synthetische polymeren

BABOR heeft de duurzaamheidsdoelstellingen vastgelegd in de zogenaamde Green Agenda. De nadruk ligt hierbij op CO2-uitstoot, verpakking en ingrediënten.

Karolina geeft enkele voorbeelden: “We willen uiterlijk in 2025 de helft minder CO2 uitstoten en uiterlijk in 2023 zullen 80% van al onze verpakkingen recycleerbaar zijn. BABOR past nu al geen plastic vulstoffen meer toe bij de productie van verpakkingen, we gebruiken FSC-gecertificeerd papier en je vindt geen papiertjes met de INCI-lijst en de gebruiksaanwijzing meer in de doosjes. Voor deze informatie scan je een QR-code. Ook op het gebied van ingrediënten willen we nóg duurzamer worden. We gebruiken geen microplasticdeeltjes meer en alle nieuwe formules zijn ontwikkeld zonder microplastics en synthetische polymeren!”

  • Vind hier een BABOR schoonheidsspecialiste in jouw regio

BABOR’s Green Agenda is geen marketingtool

Op de producten van BABOR zal je niet snel kreten aantreffen als ‘plasticvrij’ of ‘gemaakt van gerecycled materiaal’. De kans is zelfs vrij groot dat je als trouwe BABOR-klant niet eens hebt gemerkt dat het befaamde en jaarlijks terugkerende ampullenpaasei geen plastic meer bevat, of de doosjes niet meer zijn gewikkeld in doorzichtig folie. BABOR loopt niet te koop met de initiatieven uit de Green Agenda. En dat is bewust, zo legt Karolina uit.

“Duurzaamheid is voor ons een succesfactor, die wij op transparante wijze presenteren, bijvoorbeeld op onze website. Wij doen deze duurzame initiatieven uit overtuiging en niet omdat het goede marketing is. Onze communicatie en marketing is gericht op onze uitstekende producten en ja… die komen van een zeer duurzaam bedrijf.”

  • De BABOR webshop is er voor jou!

Wil je meer weten over de Green Agenda en de duurzame initiatieven van BABOR? Lees hier het Engelstaling Sustainability Report 2021.

Maatwerk huidverzorging en de kracht van de ontspannen aanraking: het wordt samen steeds belangrijker

BABOR bestond vorig jaar 65 jaar. Het ligt dan voor de hand om terug te blikken, terwijl vooruitkijken misschien nog wel interessanter is. Corine vraagt Kitty waar ze verwacht dat het merk over nogmaals 65 jaar staat, dus in 2086.

  • Vind hier een BABOR schoonheidsspecialiste in jouw regio

Kitty antwoordt vol overtuiging: “In 2086 zijn we de eerste keuze van de consument in deskundige huidverzorging, wereldwijd. Buiten dat: Deskundige huidverzorging zal belangrijker worden, omdat mensen steeds meer op zoek zijn naar individuele ervaringen en resultaten. De kracht van het aanraken zal in 2086 even relevant zijn als nu – misschien zelfs nog wel relevanter – omdat we tegen die tijd nog digitaler zullen zijn. De energie, het elkaar in de ogen kunnen kijken, de aandacht voor elkaar… dat maakt het verschil. Ik ben zo blij dat dat nu weer kan.”

  • De BABOR webshop is er voor jou!

Lees ook:

  • Lees hier alle BABOR artikelen op BeautyJournaal
  • Alles wat je nodig hebt: de beroemde BABOR ampullen
  • Corine vertelt: versterk je huidbarrière met BABOR

beautyjournaal shop

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
UA BABOR
UA BABOR
Beautyvideo's Brands we love Gezicht

BeautyJournaal over de vloer in Rotterdam: Deborah van BABOR Instituut Mirabelle – wat een topzaak!

ua-babor
ua-babor
Brands we love Geteste producten Gezicht

Anneloes ontdekt binnen de HSR Lifting lijn van BABOR een spectaculair product!

ua-BABOR
ua-BABOR
Brands we love Gezicht Lichaam

Met deze zomerse must-haves van BABOR doorsta jij de hittegolf

ua-babor
ua-babor
Brands we love Gezicht

Andrea Weber is de vrouw achter de geweldige BABOR ampullen!

UA-babor
UA-babor
Brands we love Make-up

Dian test de BABOR Spring/Summer 2022 make-up: get the freshness!

UA babor
UA babor
Brands we love Gezicht

Shop de Babor huidverzorging favorieten van onze lezeressen!

1 reactie

  • Jeannette Pathuis-Heijligers schreef:
    1 april, 2022 om 00:14

    Fijn om te lezen dat Babor zich hard maakt voor het milieu! Maar ik zou ook graag het standpunt ten aanzien van dierproeven willen weten. En dan niet alleen met betrekking op de eindresultaten, maar ook met betrekking tot de afzonderlijke ingrediënten en export naar landen als China. En worden er in de producten ook huidonvriendelijke ingrediënten als Alcohol Denat. Gebruikt?

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Verslapt je huid door Botox? Dokter Frodo is er eerlijk over…

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen