• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Beautytrends 2021! Deze 5 zien we het komende jaar vaker

  • Gezicht, Gezondheid, Lichaam, Marketingtrends, Natuurlijk 100%, Seksualiteit, Zakenpraat

Beautytrends 2021! Deze 5 zien we het komende jaar vaker

  • 9 januari 2021
  • Reageren
ua-trends

geschreven door 

Dian Colle

Het moet zachter, liever, duurzamer.Van green beauty en selfcare tot mondverzorging.

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Silk'n ToothWave tandenborstel op radiorequentie

Uniek! Ideale tandsteen-verwijderaar bij kwetsbare tanden! BeautyJournaal’s Monique testte hem.
BEKIJK

Een nieuw jaar brengt altijd nieuwe trends met zich mee, zo ook in 2021! Multiculturele beauty, geavanceerde hygiëne en green beauty zullen het komende jaar nog meer in de schijnwerpers komen te staan. Waarom? Omdat consumenten zich steeds meer wenden tot herkenbare en boeiende concepten die aan hun behoeften voldoen. Het is tijd voor lief, slim, zacht en duurzaam. In dit artikel lees je meer over de vijf nieuwste beautytrends uit Europa.

skincare

1. Beauty 4.0

Beauty 4.0 klinkt natuurlijk erg futuristisch en dat is het eigenlijk ook. Deze trend staat geheel in het teken van technologie in combinatie met bestaande beauty concepten. Beautymerken hebben ingespeeld op het online leven die wij (mede door het coronavirus) leiden. Zo zijn er veel slimme apparaten of apps ontwikkeld die je kunt gebruiken in combinatie met je favoriete beautytools.

Lees ook

Loading...
ua-beautyproduct
ua-beautyproduct

Dit zijn de winnaars van de Professional Beauty Product of the Year 2019

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

My SkinCaud - maak een DNA test van je huid!

Met deze huid-DNA test weet je voortaan welke skincare je nodig hebt. Meten is weten. Je DNA liegt niet. Deze test doe je eenvoudig thuis. Huidexpert Mardge Pascaud begeleidt je via een app naar het juiste advies.  
BEKIJK

Beauty 4.0 is ontstaan met de wens om 1 op 1 in contact te komen met merken voor het maken van zeer gepersonaliseerde producten met een speciaal samengestelde inhoud. Grote merken als L’Oréal en Shiseido investeren al langere tijd in een leuk en boeiend beauty aanbod voor de volgende generatie.

2. Beauty for all

Beauty for all is eigenlijk precies wat de naam al doet vermoeden. Met deze trend wordt er ingespeeld op genderneutraliteit, make-up voor mannen en lichaamsverzorging die de diversiteit bevordert.

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

MAC Face and Body foundation op waterbasis

MAC Face and Body foundation op waterbasis is de beste foundation ooit, zeggen make-upartists. Het wordt goed verdragen door alle huidtypen. Geeft glow, is lichtgewicht. Voor alle huidkleuren.
BEKIJK

Consumenten zijn steeds luider geworden in het bestrijden van gedateerde labels. Ze worden niet langer beïnvloed door marketingtermen die niets meer voor hun betekenen. In 2021 worden ze nog meer gedreven door de wens om begrepen te worden, ze zoeken daarom naar producten die echt bij hen passen en kijken dus verder dan alleen de huid. Als merk wil je ze volgen in hun behoefte om flexibel te kunnen zijn met een huidverzorgingsroutine. Deze trend sluit niemand buiten, er wordt gekeken naar de persoon en niet naar de leeftijd, het geslacht of het ras.

diversiteit

3. Selfcare society

Tijdens COVID-19 hebben consumenten hun prioriteiten omgedraaid. We zien dat er meer tijd, geld en ruimte wordt besteed aan consumenten die voor zichzelf en hun dierbaren zorgen. Dit biedt enorme kansen voor de beauty branche. Je wil namelijk een diepere plek krijgen in het hart van de consumenten die zich beter, gelukkiger, gezonder en tevredener willen voelen. Het draait hier echt om vreugde.

Lees ook

Loading...
ua-ijskoud
ua-ijskoud
Gezicht Zakenpraat

IJSKOUD! De voordelen van verkoelende huidverzorging + shoptips!

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

NuFACE Trinity Face, eyes & lip microstroom beauty tool

Deze beautytool op microstroom heeft een bewezen werkzaamheid op versteviging van je gezichtscontouren en vermindering van lijntjes. We hebben het getest! NuFACE is FDA-approved.
BEKIJK

Veel merken doen het al erg goed op dit gebied. Het belooft ook veel goeds voor alle wensen rondom verpakkingen, texturen en geuren. De sleutel tot succes ligt op het gebied van selfcare bij het begrijpen dat selfcare voor iedereen iets anders kan zijn. De komende maanden kan dit sterk evolueren.

skincare

4. Oral care spotlight

Mondverzorging staat dit jaar in de schijnwerpers dankzij het toenemende belang van de wetenschappelijke interesse in het onderwerp. De interesse in mondhygiëne startte in 2020, maar neemt in 2021 sterk toe. Door social distancing in combinatie met de toegenomen bezorgdheid rondom hygiëneproblemen door het coronavirus, zijn veel consumenten steeds meer belang gaan hechten aan complete mondverzorgingroutines. De industrie speel hier op in.

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Silk'n ToothWave tandenborstel op radiorequentie

Uniek! Ideale tandsteen-verwijderaar bij kwetsbare tanden! BeautyJournaal’s Monique testte hem.
BEKIJK

Als het gaat om innovatiepotentieel, dan is dit een zeer wetenschappelijke categorie waarin vooruitgang moet worden ondersteund door degelijke bevindingen. Het moet op een duidelijke en nauwkeurige, maar ook boeiende manier aan de consument worden bewezen.

mondverzorging

5. Green beauty

Met green beauty staat de impact op het milieu centraal. Het zal het middelpunt van de productontwikkelingen in 2021 zijn en zal ook verder in het hoofd en het hart van de consument doordringen. Dit concept is in Europa al een langere tijd bekend, maar zal het komende jaar nog krachtiger worden.

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Oolaboo Super foodies vegan face cleansing

Low waste cosmetics! Super duurzaam! 100% Veganistisch, zonder parabenen, siliconen en palmolie. Zeepvrij, en er komt geen plastic aan te pas!
BEKIJK

Consumenten willen duurzamere verpakkingen, gecertificeerde ingrediënten en meer informatie over de algehele voetafdruk van een product. Onafhankelijke certificeringen zullen de industrie zeker helpen om op dit gebied vooruit te komen, maar er zal uiteindelijk meer nodig zijn dan slechts een label. Een algemene definitie van green beauty zou bijvoorbeeld al helpen om de status te krijgen die het verdient in de ogen van de consument.

Lees ook

Loading...
ua-skin
ua-skin
Zakenpraat

Heeft deze slimme cosmetica de toekomst?

Sommige kleinere bedrijven zijn al veel verder gegaan dan het traditionele organische recyclingdenken. L’Oréal Garnier heeft bijvoorbeeld ook zijn green beauty agenda naar voren geschoven met de lancering van de natuurlijke shampoo bars, verpakt in gecertificeerde kartonnen doosjes.

green beauty

Bron

Lees ook:

  • Monique schrijft: ‘He, hallo! Ik wil troepvrije cosmetica!’ Pardon?
  • Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten
  • Monique test de Silk’n Toothwave tandenborstel op radiofrequentie

beautyjournaal shop

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Dian Colle

Dian Colle

Dian Collé (1999) studeert Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Al sinds haar 12e is zij dol op alles met betrekking tot beauty. Het begon allemaal met een grote verzameling van nagellakjes, maar dat liep al snel uit tot een goed gevulde make-up collectie. Via haar vorige MBO studie kwam zij terecht op de redactie van BeautyJournaal, waar zij haar passie voor make-up kon combineren met het vak waarvoor zij studeert. Inmiddels heeft Dian haar stage bij BeautyJournaal afgerond en maakt ze deel uit van het testteam.
Zij/haar nieuwsberichten
Dian Colle

Dian Colle

Dian Collé (1999) studeert Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Al sinds haar 12e is zij dol op alles met betrekking tot beauty. Het begon allemaal met een grote verzameling van nagellakjes, maar dat liep al snel uit tot een goed gevulde make-up collectie. Via haar vorige MBO studie kwam zij terecht op de redactie van BeautyJournaal, waar zij haar passie voor make-up kon combineren met het vak waarvoor zij studeert. Inmiddels heeft Dian haar stage bij BeautyJournaal afgerond en maakt ze deel uit van het testteam.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
ua-beautyproduct
ua-beautyproduct

Dit zijn de winnaars van de Professional Beauty Product of the Year 2019

ua-ijskoud
ua-ijskoud
Gezicht Zakenpraat

IJSKOUD! De voordelen van verkoelende huidverzorging + shoptips!

ua-skin
ua-skin
Zakenpraat

Heeft deze slimme cosmetica de toekomst?

Enlight307
Enlight307
Lichaam

Nieuwe marketinggig: het welzijn van je vagina

ua-sensoryreality
ua-sensoryreality
Zakenpraat

Augmented reality: worden pratende labels de toekomst op je product?

Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Zakenpraat

Unilever en Procter & Gamble wisselen potjes bij jou thuis met Terracycle Loop om

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Hoe kunnen littekens mooier helen? Dr Frank Niessen geeft tips

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de crÃ… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique
  • Zo fijn om de focus op de microbioom terug te lezen! Mijn eczeemgevoelige… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Claudia

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen