• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Amazon.com komt met eigen cosmetica, wordt dat de mokerslag?

  • De cijfers, Marketingtrends, Zakenpraat

Amazon.com komt met eigen cosmetica, wordt dat de mokerslag?

  • 6 april 2019
  • Reageren
UA-amazon

geschreven door 

Hans Blommaert

En is gul met gratis testers....

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

MÁDARA Plant Stem Cell Antioxidant Sunscreen SPF30

Mádara maakt gebruik van zinkoxide als mineraal filter en vult dit aan met een krachtig antioxidant: plantstamcellen uit de Noordelijke Drakenkop. Verder zit er hyaluronzuur in, frambozenzaadolie en vitamine C en E. Monique loves it, lees haar review.
BEKIJK

De onverzadigbare online retailreus Amazon heeft zich met de lancering van het betaalbare eigen cosmeticamerk Find in de toch al overvolle cosmeticamarkt gestort. Moeten andere cosmeticamerken zich daar zorgen om maken? Het geeft veel onrust op de markt….

Krijgt de Big Seven er een concurrent bij?

Er zijn vele duizenden cosmeticaproducten te koop. De meesten daarvan worden bedacht en gemaakt door zeven grote bedrijven: Estée Lauder, Unilever, Johnson & Johnson, L’Oréal, Coty, Shiseido en Procter & Gamble. Tenminste – tot nu toe. Want de hegemonie van de Grote Zeven kan binnenkort wel eens voorbij zijn. Online retailer Amazon kan namelijk zeer binnenkort wel eens de achtste worden, zo wordt gefluisterd.

Lees ook

Loading...
Enlight307
Enlight307
Lichaam

Nieuwe marketinggig: het welzijn van je vagina

Find – voor make-up

Amazon lanceerde onlangs Find, een betaalbaar cosmeticamerk dat vooralsnog alleen make-up voor gezicht, ogen, lippen en nagels in de collectie heeft.

Gratis samples

Amazon promoot Find door met gulle hand gratis testers van de  producten uit te delen aan klanten in Europa. Leuk, zullen veel mensen denken, fijne nieuwe betaalbare make-upspullen en gratis testers bovendien.

Toch denkt de Amerikaanse media daar anders over; sommige journalisten zijn zelfs van mening dat deze stap van Amazon verwoestende gevolgen zal hebben voor de cosmetica-industrie.

Wordt dit een mokerslag?

Toen Amazon aankondigde de prijzen van Whole Foods, een Amerikaanse supermarktketen die vooral biologische voeding verkoopt en sinds enige tijd eigendom is van Amazon, te verlagen, werden andere Amerikaanse supermarktketens in één dag 12 miljard dollar minder waard.

Waardedaling bij concurrenten

Toen het bedrijf in 2018 met plannen kwam om een ziektekostenverzekering op te zetten, daalde de marktwaarde van de tien grootste Amerikaanse ziektekostenverzekeringsmaatschappijen met 30 miljard dollar. Kortom: als Amazon toeslaat staat de bedrijfstak waar het zich mee bemoeit volledig op zijn kop. De bestaande cosmeticamerken zullen nu dus heel goed op moeten letten.

Lees ook

Loading...
Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Zakenpraat

Unilever en Procter & Gamble wisselen potjes bij jou thuis met Terracycle Loop om

De grootste klantdatabase ter wereld

Amazon heeft het grote voordeel dat het wereldwijd spullen verkoopt en daardoor heel veel kennis heeft van het koopgedrag van mensen. Ingewikkelde algoritmen brengen dat koopgedrag nauwgezet in kaart, waardoor de gratis testers vrijwel gegarandeerd bij de juiste mensen terechtkomen, mensen waarvan Amazon weet dat ze snel overstappen naar nieuwe merken.

Gratis testers stimuleren koop prikkel

Gratis testers hebben sowieso veel invloed: uit onderzoek is gebleken dat ze de op drie na belangrijkste reden zijn om cosmeticaproducten aan te schaffen.  Zo’n 35% van de consumenten die een testertje van een bepaald product uitproberen, kopen vrij snel daarna het geteste product.

Amazon verkoopt nu al meer cosmetica dan Sephora en Ulta en is de grootste online retailer ter wereld. Als het bedrijf voortaan alleen testers van het eigen merk naar klanten stuurt, dan kan Find wel eens heel snel de verkoopcijfers van de Grote Zeven voorbijstreven. En dat kan uiteindelijk grote gevolgen hebben voor de keuze in cosmeticamerken en cosmeticaproducten. En dat is niet bepaald een goede ontwikkeling.

Lees ook

Loading...
Enlight351
Enlight351
Zakenpraat

Trend! Pleidooi voor heldere taal bij huidveroudering

Good to know

Veel cosmeticabedrijven hebben het moeilijk ondanks florerende economieën. De concurrentie is moordend geworden, en kleine nieuwkomers weten via internet en influencers moeiteloos hun weg omhoog te vinden. Grote bedrijven kunnen maar moeilijk met al die snelle veranderingen mee komen.

Reorganisaties vinden bij de grote concerns aan de lopende band plaats, en dat merken wij zelfs als journalisten aan het einde van de keten. Het aantal vrouwen-lifestyle bladen is gigantisch geslonken, vanwege teruglopende inkomsten, met name uit de beauty industrie, dat toch altijd een groot financierder van dit segment tijdschriften was. Beautyredacteuren- en journalisten bestaan er steeds minder, onlangs werden in Nederland nog de meest gevierde beautyjournalisten ontslagen bij hun tijdschriften en mogen zij als freelancer terug keren te zijner tijd. Wie als journalist al geen influencer was en een community heeft opgebouwd, mist de rijdende trein die de nieuwe tijd met nieuwe media vormen is in gereden.

Het vak van de beautyjournalistiek holt steeds verder uit. PR bureau’s die van oudsher journalisten goed van informatie voorzien, bezinnen zich ook op hun verdienmodellen. Worden vooral persbericht generatoren, managers van influencers of stappen zelf in de rol van influencers of publishers door social media kanalen voor merken te openen en te onderhouden.

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
Enlight307
Enlight307
Lichaam

Nieuwe marketinggig: het welzijn van je vagina

Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Schermafbeelding 2019-01-26 om 17.49.31
Zakenpraat

Unilever en Procter & Gamble wisselen potjes bij jou thuis met Terracycle Loop om

Enlight351
Enlight351
Zakenpraat

Trend! Pleidooi voor heldere taal bij huidveroudering

Enlight204
Enlight204
Zakenpraat

9x trendproducten op InCosmetics Innovation Zone 2018

true match nude serum
true match nude serum
Geteste producten Gezicht Make-up

Innovatie! Crème is uit, getint serum is in! L’Oréal True Match Nude Plumping Tinted Serum

UA-DURECREMES
UA-DURECREMES
Zakenpraat

Uit de media: Zijn dure crèmes echt beter?

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique haalt de angel van de angst eruit....

mei
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Pffff.....het zonnebrand complot. Bang voor uv-filters? Dit is de oorsprong...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Hallo Monique, Hartelijk dank voor je reactie :-). Ik ben idd onder beha… Veel medicijnen bij huidziekten helpen niet. Martijn van Doorn doet groot onderzoek naar de mechanismen achter huidziekten José
  • Ik ben ook superblij met dit onderzoek en hoop dat er veel goeds uit komt, … Veel medicijnen bij huidziekten helpen niet. Martijn van Doorn doet groot onderzoek naar de mechanismen achter huidziekten Redactie, Monique
  • Wat goed dat er onderzoek gedaan gaat worden naar ontstaan , hoe en waardoo… Veel medicijnen bij huidziekten helpen niet. Martijn van Doorn doet groot onderzoek naar de mechanismen achter huidziekten José
  • Dank je wel, Monique… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Hoi Oxana, wat leuk dank je wel. Het is een Silhouet bril met degrade blauw… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Redactie, Monique
  • Monique, jij hebt een mooie bril. Wat voor merk is het?… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Beste Else Vlieland, dit artikel gaat alleen over mijn geval en ervaring. … Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Adriana Villadiego Pereira
  • Beste Veronique, dank je wel voor je vraag. Een goede! Er wordt inderdaad i… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Redactie, Monique
  • Leuk! We zijn benieuwd. Ook op Instagram zijn prachtige voorbeelden te vind… Haartrend alert! De Franse Balayage Shadow van L’Oréal Professionnel Redactie, Monique
  • Hallo Else, Adriana zal zelf nog reageren op jouw commentaar onder dit arti… Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen