Douchen en baden Lekker smeren Lichaam

Mama Sopa: Heerlijk douchen voor het goede doel in India

Mama Sopa
redactie, Corine
Geschreven door redactie, Corine

Jij een zeepje, een moeder in India een betere toekomst

Mama Sopa: Heerlijk douchen voor het goede doel in India

Het zeepmerk Mama Sopa is alweer een paar jaartjes verkrijgbaar. Toch is het (nog) niet heel bekend, omdat je het voornamelijk in wereldwinkels aantreft. Daar willen we vandaag verandering in aanbrengen. Simpelweg omdat het zo’n schitterend initiatief is.

Initiatief

Mama Sopa is een initiatief van Herbapharm en ondersteunt projecten van ontwikkelingsorganisatie Simavi. Per verkocht Mama Sopa product gaat er € 0.20 naar Simavi. Hiervoor krijgt een moeder in India hygiënetraining. Corine was eerder dit jaar zelf in India en heeft daar met eigen ogen gezien dat deze training geen overbodige luxe is.

 

Mama Sopa

Zeep is geen luxe product

Initiatiefnemer Jeroen Sloendregt van Herbapharm: “0nze zeep wordt vaak gezien als een luxe product. Terwijl zeep en hygiëne essentieel zijn om bijvoorbeeld ziektes bij kinderen te voorkomen. Het werk van Simavi spreekt ons zeer aan, omdat zij samen met moeders in ontwikkelingslanden werken aan gezondheid. Daar geloven wij in omdat het juist de moeders zijn die verantwoordelijkheid nemen en veranderingen tot stand brengen. Met het Mama Sopa initiatief willen wij structureel bijdragen aan de projecten van Simavi.”

Shop hier online

 

Mama Sopa

Simavi: toekomst door water en zeep

Van de donatie van Mama Sopa kan Simavi samen met haar lokale partners moeders in India voorlichting over hygiëne geven. Wat deze moeders leren, geven ze door aan hun kinderen en de rest van de gemeenschap.

Mama SopaSlechts 4,5 procent van de huishoudens een wc

Simavi werkt in India vooral in de oostelijke deelstaten Orissa, Bihar en Jharkand. In deze arme gebieden heeft slechts 4,5 procent van de huishoudens toegang tot voorzieningen zoals wc’s. De hygiënische omstandigheden zijn er slecht. Hierdoor kunnen levensgevaarlijke ziektes zich gemakkelijk verspreiden.

Shop hier online

 

Jeroen Sloendregt: “Simavi biedt mensen in arme gebieden een gezonde toekomst door samen met lokale partners te zorgen voor veilig drinkwater, sanitaire voorzieningen en persoonlijke hygiëne. Denk aan het bouwen van waterputten, pompen en toiletten en het geven voorlichting over hygiëne. Lokale vrijwilligers van de lokale water- en gezondheidcomités leren moeders en kinderen hoe belangrijk het is om je handen te wassen na het toilet. Hierdoor neemt niet alleen het sterftecijfer af, maar zijn mensen ook minder vaak ziek.”

Leuk voor de feestdagen: design en geurtjes

Het speelse design van Mama Sopa is ontworpen door de kunstenaars van Studio Con-fetti. Op de verpakking staan oogjes die refereren aan het ‘wakende’ moederoog, maar ook verwijzen naar bacteriën. Naast de zeeplijn zijn er ook Mama Sopa washandjes en vrolijke sponsjes.

Shop hier online

 

Mama Sopa

Leuk voor de feestdagen! Je dierbaren een Mama Sopa, een moeder in India een schonere en daardoor betere toekomst.

Drie geurvarianten

Mama Sopa heeft drie geur varianten: ‘Bubble Blue’ een verfrissende, aromatische geur van de patchoeli. ‘Shiny Orange’: een inspirerende geur met een vleugje mandarijn. En de ‘Sparkling Ginger’, de zuiverheid van witte thee en de sprankelende kracht van gember.

Mama Sopa

Corine is fan van de Shiny Orange lijn.

Mama Sopa is zonder parabenen, zonder vervuilende microplastics, zonder SLES en SLS. De producten zijn PH neutraal en dermatologisch getest. Mama Sopa producten worden uiteraard niet op dieren getest.

Mama Sopa

Shop hier online

 

Over de schitterende projecten van Simavi staat meer info op: http://www.simavi.nl/

Over deze schrijver

redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Cookies

BeautyJournaal maakt gebruik van cookies.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen