In de spa Marketingtrends Zakenpraat

Kort nieuws deze week, uit de beauty industrie

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Over Weleda, topkapper Hester Wernert, nieuwe reclame regels voor artsen

Drie cityspa’s voor Weleda

weleda city spa

Het biologische huidverzorgingsmerk Weleda heeft bekend gemaakt dat het drie cityspa’s opent vanaf 1 november in Nederland. Te weten in Oegstgeest, Den Haag en Rotterdam.

In de spa’s worden massages, gezichtsbehandelingen en workshops gegeven. Nederland is het eerste land waar dit concept wordt uitgerold.

Zoals het een serieus organic merk ook betaamt, zijn de spa’s duurzaam opgezet met duurzame materialen, klimaatneutrale warmte- en watersystemen. Meer informatie is te vinden op www.weleda-spa.nl

 

Topkapper Hester Wernert stapt over van Wella naar Schwarzkopf

hester wernert

De Amsterdamse topkapster Hester Wernert van salon Mogeen heeft al heel wat prijzen gewonnen waaronder ook al diverse malen de fameuze Hairdresser of the Year award.

Hester wordt geliefd om haar toegankelijke werk: meer dan uitstekende knip- en kleurtechnieken waarmee ze heel veel vrouwen en mannen superblij maakt. Maar Hester is ook een showgirl.

En dat aspect binnen het kappersvak leerde ze van de Engelse hotshot Eugene Souleiman, al vele jaren de ambassadeur van Wella Professional. Samen met hem heeft ze prachtige shows gemaakt op het gebied van hairdressing en assisteerde ze hem vele malen bij de grootste internationale fashionshows in Londen, Parijs en Milaan.

Dee week liet Hester weten dat ze toe is aan een nieuwe uitdaging. Ze stapt over naar de andere grote speler in de kappersmarkt: Schwarzkopf Professional. De producten van dit merk gaat ze ook in haar salon voeren.

 

Richtlijnen reclame door cosmetisch artsen nu opgenomen in de Reclame Code

reclame code cosmetisch artsen

Vanaf 15 oktober mogen cosmetisch artsen niet zonder meer reclame slogans en trucs gebruiken om klanten te werven. Ze zijn nu aan regels gebonden. Om consumenten te beschermen tegen onware praktijken en de veiligheid en verwachtingen beter te waarborgen.

Officieel is nu gemeld dat ‘De Nederlandse Stichting Esthetische Geneeskunde (NSEG) maakt hierbij kenbaar dat de Code medische Cosmetische Behandelingen door Artsen (CCBA) per 15 oktober 2018 in de Nederlandse Reclame Code wordt opgenomen.’

In het persbericht dat hier over uitging, wordt het volgende geschreven: cliënten moeten in begrijpelijke taal bewust worden gemaakt van de mogelijke risico’s en reclameboodschappen behoren primair gericht te zijn op kwaliteit en informatieverstrekking.

Om die reden heeft voormalig minister Schippers de NSEG subsidie verleend om reclamenormen te ontwikkelen en deze als bijzondere reclamecode in te brengen bij de Stichting Reclame Code. De niuewe code geldt voor alle artsen, medisch cosmetische praktijken en klinieken, die reclame maken voor medische cosmetische behandelingen. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft de slogan (met bijbehorend beeldmerk) laten ontwikkelen: “Kijk uit. Jezelf mooier maken kan lelijk uitpakken. Een geslaagde ingreep begint bij een geschikte arts”.

De volledige Code medische Cosmetische Behandelingen uitgevoerd door Artsen (CCBA) is te vinden op www.reclamecode.nl/nrc  en op de website van de NSEG www.nseg.nl

 

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.