Beautyvideo's Brands we love Couperose Doctor Eckstein Droge huid Gevoelige huid Gezicht Grove porien Monique schrijft Oogverzorging Pigmentvlekken Rimpels en slapte Schone huid Vette huid Voor hem Zakenpraat Zon

Vertel het Doctor Eckstein: wat heb jij nodig voor je huid?

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Monique ontmoet kleindochter Verena Eckstein: wellness & beauty it is!

Wat een timing. Juist nu wellness en beauty, de kracht uit natuur, aandacht voor je innerlijke rust en liefde voor je omgeving weer zo opbloeien als waarden in ons moderne leven, kan Doctor Eckstein met al haar historie op dit terrein, nog meer gaan schitteren.

Meer dan 10 duizend schoonheidsspecialisten wereldwijd

doctor eckstein

De wereldberoemde Sun Shield van Doctor Eckstein

En dat doet het merk ook. Meer dan tienduizend schoonheidsspecialisten werken er al mee. Er zijn inmiddels prachtige nieuwe producten uitgekomen, er is een nieuwe strategie om het omvangrijke assortiment gebruiksvriendelijk in te delen, er waait een nieuwe wind door de directie nu de kinderen er zitting in hebben genomen, en er komen nog mooie innovaties aan.

Monique gaat in gesprek

Om al dat nieuws te vieren, kwam de kleindochter van Doctor Eckstein naar Nederland. BeautyJournaal’s Monique sprak met haar.

Verena, Michael en Iris, de kleinkinderen en dochter in de directie

Doctor Eckstein werd in 1949 opgericht door de Duitse apotheker Richard Eckstein en zijn vrouw Linde. Zijn zoon Gerd nam in 1972 het stokje over en in 2015 namen zijn dochter Verena, zijn zoon Michael en zijn vrouw Iris zitting in de directie van het bedrijf.

doctor eckstein

Oprichter doctor Richard Eckstein heeft een ereplaatsje in het kantoor van distributeur Cosinta in Zoetermeer

De kinderen en hun moeder zijn nauw betrokken bij de productontwikkeling, zo zal ook blijken uit innovaties die onlangs zijn uitgekomen en nog op de planning staan.

Verena is heel even in Nederland om de vele schoonheidsspecialisten bij te praten over de ontwikkelingen van het merk en ze vertelt me dat de inspiraties vooral uit het dagelijks leven gehaald worden.

doctor eckstein familie

vlnr dochter Verena Eckstein, moeder Iris Eckstein, zoon Michael Eckstein

‘Wat hebben wij nodig?’ Producten uit de praktijk

‘Neem bijvoorbeeld de nieuwe Hamamelis doekjes om je huid op te frissen. Ze zijn heerlijk als je veel reist, aan yoga doet of andere sporten, en tussendoor je huid wilt opfrissen. Ook het Azulen Balance gezichtspoeder was mijn droom om te maken, voor vrouwen en mannen met een acne gevoelige huid.

doctor babor hamamelis verfrissingsdoekjes

Jong geleerd….

Verena is nu 28 jaar, maar liep al vanaf haar veertiende in het bedrijf rond. Achter de schermen keek ze mee en bezocht ze samen met haar vader conferenties. Sinds 1,5 jaar werkt ze fulltime in het bedrijf.

Hoi, nieuwe generatie, wat heb jij nodig?

doctor eckstein

Verena Eckstein in oktober 2018 op bezoek bij haar distributeur Cosinta in Zoetermeer

‘Een van mijn grootste wensen was om het bedrijf te moderniseren. We hebben een geweldige lange traditie en heel veel mooie producten. Ik wilde alles ook graag toegankelijk maken voor de jongere generatie.

4-10-100 is de nieuwe methode om eenvoudig te kunnen werken met het grote assortiment van 100 producten

‘Daartoe heb ik ook het 4-10-100 concept bedacht. Juist om vele producten voor de vele huidcondities makkelijk uitlegbaar te maken. Ik weet nog dat het voor mij vroeger ook pittig was, meer dan honderd producten, hoe ging ik dat onthouden? maar inmiddels ken ik ze ‘by heart’.

Cult producten

‘Of we ooit gesproken hebben om het assortiment compacter te maken? Oh nee, echt, alle producten hebben hele trouwe gebruikers. We hebben ook echte cult-producten en daar zijn we trots op.

Caroteen, Azulen en Collageen

‘Neem de caroteen-serie, de creme uit de ze serie is 40 jaar geleden al ontwikkeld en het is nog steeds een bestseller – natuurlijk wel met een opgefriste formulering en verpakking. Ook de Azulen serie en de Collagen serie. Het zijn allemaal klassiekers geworden.

‘Ik zie Doctor Eckstein in de toekomst graag nog groter worden als merk. We werken wereldwijd al met een fantastisch netwerk van meer dan 10 duizend schoonheidsspecialisten, we gaan dat verder uitbouwen.

Wellness & beauty

‘Ook wil ik de link tussen beauty en wellness verder versterken. We willen dat vrouwen zich nog lekkerder in hun vel gaan voelen – en daartoe maken we fijne producten voor hen, en ontwikkelen we mooie behandelingen die schoonheidsspecialisten hen kunnen geven.

Gezonde beauty

‘Wij hebben altijd een schoonheidsideaal voorgestaan waarbij beauty ook van binnenuit komt. Biokosmetiek betekent levende kosmetiek, we hebben er ook een prachtig boek over, dat we de ‘skincare bible’ noemen. Het gaat ook over gezondheid en ontspanning, naast verzorging.

doctor eckstein

‘Kijk ook maar naar ons logo met de slang en de drie punten: ze representeren het lichaam, het brein en de ziel. De slang staat symbool voor medicinale kracht. Doctor Eckstein staat voor holistische schoonheid.

Mannenhuid

Verona vertelt tot slot dat er volgend jaar weer prachtige innovaties aan komen. Er komt een nieuwe lijn voor de mannenhuid, waarvoor haar broer tekende, nieuwe oogverzorgingsproducten, speciale reisproducten. ‘En ik ben alweer bezig voor 2020….

De mooie Supreme Ultimate


Wat haar favoriet is? Hetzelfde product als waar ik zelf zo dol op ben, de Ultimate Supreme Aronia Concentrate, een prachtig high tech antioxidant serum gebaseerd op werkzame stoffen van de Aronia bes, uit de gloednieuwe Ultimate Supreme lijn voor de rijpere huid. De complete lijn is ontwikkeld door haar moeder.


Voor leeftijden, huidkleuren en huidbehoeften

Hoe leuk is dat toch, dat Doctor Eckstein niet alleen al generaties lang mee gaat, maar vanwege de unieke directiesamenstelling nu ook vanuit alle generaties en consumentgroepen kan mee denken: van millennial tot babyboomer, van vrouw tot man, van kantoortijger tot reislustige zakenvrouw.

 

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.