Mannen Parfum

Nieuw! Mannengeuren Bleu de Chanel Le Parfum en Diptique Tempo

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Lees waarom Monique ze zo lekker vindt!

Het lijkt soms wel of de mannengeuren alleen maar lekkerder worden, ten faveure van de vrouwengeuren. Er is momenteel een tendens om mannengeuren zachter en zwoeler en iets zoeter te maken. Terwijl vrouwengeuren maar ondergedompeld blijven worden in het ‘Oud-bad’ waardoor ze wierrookachtig en houtig worden, gemengd met bloemen wat ze voor mij behoorlijk ondefinieerbaar maken.

Ik heb twee heerlijke mannengeuren uit de voorjaarscollecties gevist op kantoor! Le parfum van Chanel le Bleu, een geconcentreerdere variant op het bestaande thema dus, en Tempo van het Franse merk Diptique (beroemd om haar zalige, maar peperdure geurkaarsen).

Diptique Tempo

Als je Tempo van Diptique aan de fles ruikt, wil je eigenlijk meteen bovenop die man duiken, die het draagt. Zacht en verleidelijk, en toch met een licht houtje. Zwoel, maar op een mannelijke manier. Wat een zaligheid!

Zodra je hem opspuit wordt hij kruidiger en krijgt hij een licht medicinale ondertoon en lijk je een zweem van lavendel te ruiken met snoep en hout. En dan….wordt hij steeds zachter, licht-zepig, een beetje etherisch: een kiekeboe, ja ik ben er nog maar ook weer niet.

Wat zit erin? Patchouli! Maar dan niet uit het hout, maar uit de bladeren van een plant die in Indonesie Nilam wordt genoemd. Tempo is geinspireerd op de jaren ’60 maar dan niet met zijn bedwelmende karakter. Het is lichtvoetiger gemaakt. Bij Diptique spreekt men van elegant houtachtig, comfortabel en een beetje geaard. Er zit ook geurextract van viooltjes in, en ja, dat maakt het aards en in de verte zacht bloemig. De salie zorgt samen met maté voor die zekere medicinale frisheid.

Ik zeg: ga ruiken, de moeite waard als je voor je lief iets bijzonders zoekt dat geen ‘ lawaai’  maakt.

SHOP HIER ONLINE

 

Bleu de Chanel le parfum

Ach, wat is het toch een heerlijke geur, de originele Bleu. Onze toenmalige parfumreviewer Maxim schreef er in 2010 al het volgende over: ‘Bleu de Chanel biedt de kwintessence van de mannengeuren 2010 – fris, niet opdringerig, lekker en rustig. De tijd van macho is voorbij.’ Lees hier meer.

De nieuwe Bleu, eveneens door Jacques Polge, de vaste parfumeur van Chanel ontwikkeld, is nog even elegant, fris en rustig, maar ook zoeter. Is dat hetgeen hem van de originele versie onderscheid, als parfum?

Op een niet schreeuwerige manier. Ik vind hem zelfs zo lekker, dat ik hem geloof ik zelf ga dragen.

En dat mag ook, zo lees ik in het persbulletin: ‘ Een parfum ontwikkeld voor wie weigert in een hokje gestopt te worden.’ Voila….ik houd daar ook niet van, en parfum kan anno 2018 heel androgyn gedragen worden.

Naast lavendel, geranium en ceder is er gespeeld met sandelhout. Een romige, melkachtige versie van sandelhout. Ik ben aangenaam verrast hoe de combinatie van deze toevoeging de geur zo chic-zoet maakt. Wellicht zit er ook nog zoetig labdanum in, zoals in de originele versie. Maar het is een feit. Heerlijk.

Fris gewassen, even de nieuwe Bleu vernevelen in de lucht, er doorheen lopen & off you go…de dag tegemoet. Vrolijk.

Ik zeg: hebben! Als het niet voor je lief is, dan wel voor jezelf;-) By the way: hij wordt Le Parfum genoemd, maar ik blijf het een versie vinden die heel dicht naar de eau de toilette ligt. Dus wees niet bang voor de klassieke zwaarte van een parfum.

Verwar hem trouwens niet met de Eau de Parfum uit 2014. Die is oriëntaalser: ceder met muskus en sandelhout.

Vanaf 1 juni 2018 te koop!

SHOP ALLE BLEU DE CHANEL GEUREN HIER MET KORTING

 

 

Wil jij voor je bedrijf meer weten over cosmeticatrends? Heb je hulp nodig je communicatiestrategie te bepalen? BeautyJournaal’s uitgever Monique Lindeboom is al 24 jaar journalist en kan als consultant het verschil maken voor je propositie. Mail haar op info@beautyjournaal.nl

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.