• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Anastasia Brows favoriete Instagram make-up merk

Archief artikel

Archief artikel

  • Make-up, Marketingtrends, Ogen, Zakenpraat

Archief: Anastasia Brows favoriete Instagram make-up merk

  • 27 november 2015

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

Haar focus op influencers ipv winkels bracht succes

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Eucerin Sun Photoaging Control Fluid SPF50+

Eucerin Sun Fluid Anti-Age SPF 50+ beschermt tegen verbranden, ouderdomsvlekjes en droogtelijntjes
BEKIJK

Voor merken is het belangrijk dat ze free publicity krijgen in de media, ofwel aandacht voor hun producten. Deze aandacht is te verdelen tussen verdiende aandacht (die je dus krijgt van een blogger, journalist, media) en betaalde aandacht (dus betalen voor publiciteit).

De impact van bloggers

Bloggers hebben er de laatste jaren voor gezorgd dat heel veel merken weer opnieuw of gewoon überhaupt aandacht kregen, nu niet in de bladen, op hun eigen blogs. Dit is voor merken erg prettig, het kost ze niets, behalve op een gegeven moment het opsturen van producten in de hoop dat de blogger ze ook weer gaat testen. Het levert immers allemaal gratis publiciteit op, en hoef je geen geld uit te geven aan advertenties.

Gratis publiciteit

In beginsel zit er geen druk achter. Als consumenten je merk top vinden gaan ze er vanzelf over schrijven op hun blogs en via Instagram. Pas later ga je zien dat merken deze bloggers die hen zoveel opleveren (omzet, letterlijk) gaan inzetten, heel bewust, middels bijvoorbeeld afspraken om iets te testen, waar de blogger dan betaald voor krijgt.

Gelukkige samenloop met de wenkbrauwtrend hype

Het Amerikaanse wenkbrauw make-upmerk Anastasia Beverly Hills is een van de gelukkige merken die het overkwam mega veel publiciteit te gaan krijgen van meiden op Instagram, gelijktijdig met de enorme trend om je wenkbrauwen tot enorme proporties in te gaan vullen.

Een onderzoeksbureau in Amerika heeft becijferd dat Anastasia in het tweede kwartaal van 2015 maar liefst 46.5 miljoen dollar aan gratis publiciteitswaarde heeft gekregen op Instagram (earned media), tegen 26.4 miljoen dollar voor dit andere populaire merk online: MAC cosmetics.

600 influencers op de lijst

Monique kreeg in 2012 een eyebrow do van Anastasia herself in Amsterdam

Een viertal ‘ influencers’  (desimakeup, ssssamanthaa, chrisspy en amrezy) op Instagram met rustig meer dan 50 duizend tot soms wel een paar miljoen volgers, hebben het merk een ongelofelijke lift gegeven, simpelweg omdat ze dol zijn op Anastasia brows. Het was Anastasia’s dochter Soare die haar aanspoorde om meer met social media te gaan doen. Inmiddels worden 600 influencers voorzien van de nieuwste producten, vaak al enkele weken voordat ze uit komen. Om andere meiden te inspireren.

En dat blijft ook niet ongezien bij retailers natuurlijk. Ze heeft er absoluut meer winkels bij gekregen die haar merk verkopen. Dat was voorheen nauwelijks mogelijk, zo lezen we in het Amerikaanse vakblad Beautyinc. Retailers zeiden geen schapruimte te hebben bijvoorbeeld. Daarom besloot het merk zich gewoon rechtstreeks tot consumenten te gaan richten….en nu dendert de trein voort. Stond het merk in 2012 nog op de 25ste plaats in Amerika, nu staat het op de 14 plaats. Succes in optima forma, dankzij social media.

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Zo behandelt Rosita jouw rosacea huid

Wat heeft Mardge goede producten ontwikkeld om je brein te ontspannen!

Augustus
Mardge Pascaud, beauty innovator

Mardge Pascaud, beauty innovator

Video! Mardge Pascaud vertelt Monique op het strand over de Circadian ontspan je mooi-lijn + WIN!

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Gerti, het is Feeling GoodS (met een S op het eind): https://www.feelinggoo… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • @Marianne, elke huid is verschillend en deze lijn zal zeker niet voor ieder… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • Beste Freyer, Dank je voor de correctie. Je hebt deels gelijk betreffend… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Hans van Montfort
  • Minoxidil heeft totaal geen invloed op DHT, minoxidil kan zelfs haar op lic… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Freyer
  • Ik denk dat deze producten nog wel goed zouden kunnen zijn voor jonge huidj… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Ik zie het nu steeds meer dat meerdere zuren met elkaar in een complex zitt… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Redactie, Monique
  • Hallo Marianne, dank voor je reactie. Ja, 5 zuren in een een product lijkt … Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • No-nonsense.. en dan vijf zuren in één product? De enige 'meerwaarde' van… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Goed om te horen Albert, dat er zo natuurlijk uitziet. Begrijp je standpunt… Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? Redactie, Monique
  • Hoi Nina, in deze producten zitten toegevoegde geen UV-filters. Weet je zo … TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen