• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Trends 2015: Van health apps tot korte kicks

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Psychologie, Zakenpraat

Archief: Trends 2015: Van health apps tot korte kicks

  • 13 maart 2015

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

Tijdens de conferentie van de Future Foundation zijn 6 belangrijke trends besproken

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

MAC Strobe Cream Highlighter

Deze cream highlighter is ideaal om de vale teint een frisse oppepper te geven, als dus make-up artist Lydia le Loux. Zij gebruikt hem al vele jaren!
BEKIJK

Wat zijn de nieuwe trends voor 2015, zoals die besproken werden tijdens de jaarlijkse conferentie van de Future Foundation in Londen?

Het nieuwe conservatisme

Door de herleving van het feminisme en de explosieve groei van de digitale wereld zou je gaan denken dat deze tijd in het teken staat van voortdurende vooruitgang. Generatie Y, die is geboren tussen 1982 en 2001blijkt echter te hechten aan de traditionele rolpatronen. Zo is in de Verenigde staten slechts een kwart van de jonge mannen het oneens met de stelling “Binnen het gezin is de man verantwoordelijk voor het gezinsinkomen en is de vrouw verantwoordelijk voor het opvoeden van de kinderen en de zorg voor het huishouden.”

Beyoncé mag dan haar popfeminisme de huiskamers ingebracht hebben, maar sekseongelijkheid en conservatieve ideeën zijn hetzelfde gebleven. “Generatie Y is op veel manieren conservatief”, zegt Christophe Jouan van de Future Foundation. “Deels komt dat door de economie. Deze generatie is opgegroeid in welvaart, maar ze zijn ook opgegroeid in een cocon en hebben niet de risico’s ervaren die hun ouders wel hebben ervaren. Ze hebben niks om tegen te rebelleren, ze zijn tevreden met wat ze hebben en maken zich zorgen om hun veiligheid.

Controle

Controle is cool. Volgens de Future Foudation zien de consumenten van Generatie Y  toegeven aan impulsen als onwetendheid. Zo’n 16 procent van deze generatie houdt de eigen gezondheid in de gaten met een app of een andere technologische methode.  Ze houden echter ook technologie goed in de gaten, aangezien technologie steeds meer tijd en aandacht vraagt. “Consumenten willen de beschikbare technologie onder controle hebben. De ideale consument kiest bewust en laat zich niet beheersen door de beschikbare technologie”, zegt Will Seymour van de Future Foundation.

Apple’s health app

Niet meer leven door middel van algoritmes

Het lijkt wel of ons leven wordt bepaald door complexe algoritmes, die ons vertellen wie we moeten volgen en waar we naar moeten kijken. Consumenten maken zich in toenemende mate zorgen om de invloed van deze technologie.  Het leven wordt beperkt en verregaand afgebakend door deze algoritmes en daar waakt Generatie Y voor. “Deze algoritmes maken je blik niet wijder maar smaller”, zegt Bonnie Richardson van de Future Foundation. “En daar maken consumenten zich zorgen over.” Ook merken zien in dat deze alg oritmes de visie van hun klanten beperkt en zetten weer in op het verrassingselement.

De geest op waarde schatten

Mensen zijn steeds meer bezig met mindfulness, en dat gaat heel wat verder dan alleen wat apps gebruiken. Consumenten zijn op een meer holistische manier bezig om zich goed te voelen en zijn daardoor meer geïnteresseerd in biometrie. “Gezondheid wordt niet langer alleen gedefinieerd door ons lichaam, maar ook door onze geest en ons humeur”, zegt Laura Dennehy van de Future Foundation.

De veranderende rol van technologie

De marketing- en advertentie-industrie doet niets liever dan de volgende hype voorspellen. Maar nu de markt van smartphones verzadigd is, verleggen de producenten van deze technologie hun focus naar hoe technologie het gedrag van consumenten kan veranderen. Volgens de Future Foundation zal de technologie niet echt gaan veranderen of verbeteren, maar verandert wel de rol die technologie speelt. We zijn altijd bereikbaar en verlangen daardoor meer dan ooit naar rust. Daardoor zullen we de technologie steeds meer gaan gebruiken om informatie tot ons te nemen op momenten die we zelf kiezen. 

Veel televisieaanbieders bieden bijvoorbeeld interactieve tv aan, zodat je jouw favoriete programma kunt kijken wanneer je wilt en op welk scherm je dat wilt (televisie, laptop, ipad, smartphone). Ook zullen we spam steeds meer kunnen onderscheppen, en daar zal de marketing- en advertentie-industrie rekening mee gaan moeten houden.

Kortstondig is aantrekkelijk

Burner App voor tijdelijke telefoonnummers

We willen minder rotzooi in ons leven en daarom hechten we meer aan kortstondige, voorbijgaande ervaringen. We huren in plaats van kopen. We willen producten die ons een bijzondere ervaring geven en niet zozeer producten die een langdurige ervaring geven. Zo is er al een app die ons een tijdelijk mobiel nummer geeft, wat handig is tijdens het daten. En er zijn ook luxueuze ijsblokjes. “een kortstondig moment heeft meer waarde dan een langdurige band met een merk”, zegt John Warner van de Future Foundation. “Loyaliteit moet steeds opnieuw veroverd worden.”

Bron

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique krijgt de Maria Galland Paris Soin Activ’Age facial bij Sjoerd Vis

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Hoi Mary, Ben benieuwd wat je van Bounce Back vindt. Van demake up producte… Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Gerti
  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen