• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » De cijfers » L’Oréal Brandstorm: maak Kiehl’s geliefd bij mannen!

Archief artikel

Archief artikel

  • De cijfers, Lichaam, Marketingtrends, Psychologie, Voor hem, Zakenpraat

Archief: L’Oréal Brandstorm: maak Kiehl’s geliefd bij mannen!

  • 7 juli 2014

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

Het geniaalste, winnende concept gaat over Bacne!

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Dior Backstage Face & Body Foundation

Harriet vindt hem top! ‘Het is een lang houdbare foundation die je zelf kunt opbouwen van lichte tot volle dekking, door meerdere laagjes aan te brengen. De laagjes worden niet cakey, en de foundation houdt de hele dag lang, ook tijdens het sporten!’
BEKIJK

Ieder jaar organiseert L’Oréal een marketinggame genaamd Brandstorm. Tijdens deze wedstrijd mogen studenten hun vaardigheden op één van de merken van L’Oréal toepassen in de praktijk. De studenten mogen tijdens deze wedstrijd in de huid van een internationale brandmanger kruipen én krijgen zo de kans gespot te worden door potentieel werkgever L’Oréal. Meer dan 9000 masterstudenten van 360 universiteiten uit 45 landen namen deel aan dit event, dat dit jaar voor de 22ste keer gehouden werd.

Vergroot marktaandeel Kiehl’s onder mannen

Dit jaar draaide de wedstrijd om het internationale merk Kiehl’s. Deelnemers kregen de opdracht om het marktaandeel van Kielh´s onder mannen te vergroten. Ze moesten eerst de consumententrends en concurrenten in kaart brengen en een SWOT-analyse uitvoeren. Na dit onderzoek moesten de studenten een concept ontwikkelen voor een nieuwe productlijn en een bijbehorend communicatieplan (PR, digital en instore). Niet niks dus.

Ook Nederland deed mee aan de wedstrijd. Studenten van universiteiten in Amsterdam, Groningen, Rotterdam en Tilburg hebben zich een halfjaar lang ingezet om het beste concept te ontwikkelen. Het begon allemaal op het kantoor van L’Oréal in Hoofddorp. De vijf beste teams mochten hier hun idee aan een kritische jury presenteren.

Het winnende team van de Erasmus Universiteit

Hipster, zakenman of reiziger?
Ieder team kwam met een innovatief idee dat aansluit op de huidige consumentenbehoeften. Eén team kwam met het idee voor een slaapmasker met voedende oogpads voor de veelreizende man.

Baardhaarlak

Een ander team presenteerde een baardhaarlak en -shampoo speciaal voor de hipster van vandaag de dag. Het winnende concept is de Executive Essentials-lijn bedacht door studenten van de Erasmus Universiteit. Zij presenteerde tijdbesparende producten voor de drukke zakenman.

Items voor de executive

“We hebben heel wat onderzoek gedaan, zijn naar de winkels van Kiehl’s geweest en hebben straat-interviews gehouden om het merk en de markt zo goed mogelijk te leren kennen. Zo zijn we gekomen tot de ‘Executive Essentials’-lijn, die bestaat uit tijdbesparende beautyproducten voor de drukke zakenman”, vertelt Wendy Chen, lid van het team.

L’Oréal vond dat de studenten van de Erasmus Universiteit het beste de behoefte van de man hadden begrepen. Dit team heeft Nederland vertegenwoordigd tijdens de wereldwijde finale op 12 juni in Parijs, waar ze kans maakten op een baan bij L’Oréal én een geldbedrag van 10.000 euro.

Winning concept: bacne!
De finale is inmiddels achter de rug en de winnaars zijn bekend. Maleisië, Japan en Pakistan zijn er met de prijzen vandoor gegaan. Maleisië is er met de hoofdprijs van 10.000 euro vandoor gegaan, dankzij hun Kiehl’s Bold Back-lijn idee. Een verzorgingslijn speciaal tegen puistjes op de rug (bacne). Op BeautyJournaal kun je trouwens binnenkort ook meer lezen over bacne.  Beautyjournalist Emma Wagenaar zet the do’s en dont’s op een rij.


Ons Nederlandse team is ondanks dat ze niet in de prijzen zijn gevallen positief over hun deelname aan Brandstorm. Zes maanden mochten ze zich verdiepen in het mooie merk Kielh’s, de markt analyseren en aan hun productlijn werken. Met als hoogtepunt de presentatie in Parijs voor een jury van HR en Kiehl’s professionals van L’Oréal.

“Voor ons is Brandstorm een unieke kans om marketing in zijn geheel in de praktijk toe te passen. We hebben veel geleerd over de beautymarkt en voelen ons echte marketingconsultants”, zegt Wendy Chen van het winnende team over de ervaring.

Bron: Marketing Tribute & Dutch Cowboys

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Als je littekens pijn blijven doen, dr Frank Niessen geeft advies

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique
  • Zo fijn om de focus op de microbioom terug te lezen! Mijn eczeemgevoelige… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Claudia

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen