Designerduo vertelt reisverhalen via geur

02:57 - 01:46
luistertijd 02:57 - leestijd 01:46

Het excentrieke Franse designers-duo Francis Miller en Patrick Bertaux richt zich in eerste instantie op bijzondere kledingstukken, accessoires en sieraden. Met het lanceren van hun eigen, verfijnde parfumcollectie, hebben zij pas echte internationale bekendheid gekregen. Reizen en culturen worden door Miller et Bertaux gemixt en gematcht en gevangen in acht wereldse geuren die ook nog eens goed met elkaar te combineren zijn!

Luxury lifestyle platform

Reizen en het beleven van andere culturen zijn een grote inspiratiebron voor Francis Miller en Patrick Bertaux. Zo is hun boetiek aan de Rue Ferdinand Duval in Parijs een ware sensatie van bijzondere kleding, accessoires en kunststukken die vaak hun oorsprong vinden uit ontmoetingen met kunstenaars of ambachtsmannen tijdens één van hun reizen. Zoals Francis Miller het zelf zegt: “wij zijn onze samenwerking gestart omdat we er allebei niet van houden om in één wereld vast te zitten. Wij focussen dus niet alleen op fashion, ons concept is juist een luxury lifestyle platform waar onze voorliefde voor reizen, culturen en het excentrieke in meerdere objecten kunnen terugkomen.”

Liever geuren dan woorden

Miller et Bertaux vat de wereld liever samen in geuren in plaats van woorden om speciale momenten op reis te vangen. De sterke geur van wierook uit Mexico, de zoete geur van rozen uit India, de kruiden van een vroege ochtend op een Indiase markt, of juist de frisse geur van sinaasappel uit Californië. Net als met stoffen combineert het duo eindeloos met geuren voor de beste combinaties.

Mixen met dezelfde basis

De introductie van hun geurencollectie bestond uit de 3 klassiekers van de geurlijn: #1 Parfum Trouvé, #2 Spiritus/Land en #3 Green, Green, Green and…Green. Doordat de 3 geuren dezelfde basis van ceder- en sandelhout hebben, kunnen ze goed met elkaar gecombineerd worden. Hiermee creëer je dagelijks een nieuwe geur die jouw eigen stijl onderstreept.

Subtiel design

Ook de verpakking laat zien dat Miller et Bertaux weten wat design is. Op een minimalistische manier is de klassieke apothekersfles nieuw leven in geblazen. Kleur wordt subtiel toegevoegd door gekleurde glazen parels in de flacon, in elke flacon een andere kleur. De doosjes zijn puur en elegant op vier kartonnen pootjes, een verwijzing naar spiritualiteit als een soort altaarstuk. Het takje verwijst naar het hout dat dient als de basis voor de parfums en is met een Japans katoenen lint aan de doos gehecht.

In totaliteit bestaat de collectie van Miller et Bertaux inmiddels uit 9 bijzondere, wereldse geuren, die allemaal in Nederland bij COSMANIA verkrijgbaar zijn. Je kunt je bij COSMANIA dus lekker laten meeslepen door de reisverhalen van Miller et Bertaux!

Deze informatie behoort tot het merkendossier van Cosmania op BeautyJournaal en wordt zonder tussenkomst van de redactie aangeboden.

Lees ook