• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Groene Special » Claims » L’Oréal’s nieuwe duurzaamheids doelstellingen voor 2020

Archief artikel

Archief artikel

  • Claims, De cijfers, Groene Special, Marketingtrends, Psychologie, Zakenpraat

Archief: L’Oréal’s nieuwe duurzaamheids doelstellingen voor 2020

  • 25 oktober 2013

geschreven door 

Redactie, Monique

Ceo Jean-Paul Agon vertelt: "1 miljard nieuwe consumenten erbij - via sociaal beleid"

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

delilah Future Resist SPF20 Foundation

Dit is een van de mooiste foundations die BeautyJournaal’s Monique kent. Satinglow, beschermend, lightweight, longlasting.
BEKIJK

Jean-Paul Agon, voorzitter en CEO van L’Oréal, kondigde gisteren de nieuwe toezegging aan die L’Oréal heeft gemaakt om in 2020 de duurzame voetafdruk van het bedrijf te veranderen terwijl de business ambities bereikt worden.

Het realiseren van duurzame groei

Het is L’Oréal’s ambitie om een miljard nieuwe consumenten te winnen door middel van de universalization strategie die zich richt op het beantwoorden van verschillende schoonheidsbehoeften van mannen en vrouwen over de hele wereld. Een onderdeel van de groeistrategie van de Groep is haar inzet om meer te produceren maar met minder impact, en om consumenten, die in het hart van het bedrijf zitten, erbij te betrekken om duurzame keuzes te maken door hen producten aan te bieden die tegelijkertijd duurzaam en begeerlijk zijn. Om dit te bereiken, zet L’Oréal zich in om elk deel van de waardeketen, van onderzoek tot productie te verbeteren, terwijl we de groei delen met de gemeenschappen die L’Oréal raakt door middel van het delen van schoonheid met iedereen: “Sharing Beauty with All”.

Een miljard nieuwe consumenten

Jean-Paul Agon, zegt: “L‟Oréal heeft een sterke geschiedenis in duurzaamheid en een grondige ambitie voor de toekomst. Wij zijn er trots op om onze duurzaamheidbelofte voor 2020 “Sharing Beauty with All”, aan te kondigen. Wij geloven dat de consument zich in het hart van onze duurzaamheiddrive bevindt en we willen de volgende miljard consumenten bereiken terwijl we een positieve impact op de wereld maken. Door het versnellen van duurzame innovatie binnen ons bedrijf, en consumenten te informeren door de kracht van onze merken te benutten, zullen wij het bewustzijn van duurzaamheid verhogen en consumenten aanmoedigen om meer duurzame keuzes te maken.”

Deze doelstellingen zijn het resultaat van uitwisselingen met verschillende stakeholders over de hele wereld in de afgelopen twee jaar. L’Oréal zal regelmatig verslag uitbrengen over de vorderingen van elk doel met behulp van een panel van onafhankelijke beoordelaars, voorgezeten door José Maria Figueres, een autoriteit in de wereld van duurzaamheid en bestaande uit internationale experts*.

“Sharing Beauty With All” is een doelstelling op vier gebieden:

1. Het innoveren van duurzaamheid- Tegen 2020, zullen we zodanig innoveren dat 100% van de producten een milieuvoordeel of sociaal voordeel hebben.

2. Duurzaam produceren – Tegen 2020, zullen we onze ecologische voetafdruk verminderen met 60% terwijl we schoonheid aanbieden aan een miljard nieuwe consumenten.

3. Duurzaam leven – Tegen 2020, zullen we elke L’Oréal consument in staat stellen om duurzame consumptiekeuzes te maken, terwijl de schoonheid van de wereld verbeterd wordt.

4. Ontwikkelen van duurzaamheid

a. Werknemers: Tegen 2020, zullen L’Oréal medewerkers toegang hebben tot gezondheidszorg, sociale bescherming en opleiding, waar dan ook ter wereld.

b. Leveranciers: Tegen 2020 zullen 100% van onze strategische leveranciers deelnemen aan ons leverancier duurzaamheidprogramma.

c. Gemeenschappen: Tegen 2020, zullen we meer dan 100.000 mensen uit kansarme gemeenschappen, gelijk aan de grootte van ons personeelsbestand, toegang geven tot werk.

*Het panel van internationale experts: Sze Ping, Chinese milieuactivist, voormalige Greenpeace activist, uitvoerend directeur van Greenovation Hub. Mehjabeen Abidi-Habib, Pakistaanse onderzoeker in menselijke ecologie, specialist in het beheer van natuurlijke hulpbronnen. HRH Celenhle Dlamini, Zuid-Afrikaanse, een van de directeuren van het Ubuntu Instituut die werkt aan het behalen van de VN milieudoelen. Zem Joaquin, Amerikaanse, eco-luxe specialiste en oprichtster van de « eco-fabulous » website die gericht is op het wenselijk maken van duurzaamheid. Analisa Balares, Amerikaanse, Oprichtster en CEO van WomensphereTM, ontwikkelen van media instrumenten, online gemeenschappen, en een award om vrouwen te inspireren om een verschil te maken. Christian de Boisredon, Frans, promoten van het concept van “impact journalistiek” door middel van Sparknews, zodat positieve initiatieven over de hele wereld zichtbaarheid kunnen krijgen.

– dit is een ingekort persbericht. BeautyJournaal’s Monique was aanwezig bij het congres in Parijs en zal binnenkort verslag doen. –

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Zo mooi werd Debbie’s huid na laserbehandeling!

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique
  • Zo fijn om de focus op de microbioom terug te lezen! Mijn eczeemgevoelige… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Claudia

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen