shop NuFACE Trinity Face, eyes & lip microstroom beauty tool Deze beautytool op microstroom heeft een bewezen werkzaamheid op versteviging van je gezichtscontouren en vermindering van lijntjes. We hebben het getest! NuFACE is FDA-approved. Bekijken Soms denk je echt, ik word oud, haha…krijg ik een persbericht op mijn bureau over nieuwe skincare producten van bovengenoemde […]

04:09 - 02:29
luistertijd 04:09 - leestijd 02:29

Soms denk je echt, ik word oud, haha…krijg ik een persbericht op mijn bureau over nieuwe skincare producten van bovengenoemde retailketen en vraag ik me serieus af of dat nou nieuw is, volledig nieuw, of dat ik ooit ergens iets gemist heb? Ici Paris doet aan huidverzorging? Tijd voor een Q & A – via het pr bureau, met soms heel bijzonder taalgebruik:-), dat we maar zo laten omdat het wel charmant is:

Sinds wanneer bestaat de skincarelijn?

Wij hebben de Skincare van ICI PARIS XL in April 2011 (25 maart 2011 precies) gelanceerd.

Waarom werd hiertoe besloten?

Er was veel vraag in onze winkels naar kwalitatief hoogwaardige producten aan een aantrekkelijke prijs samen met de professioneel advies van ICI PARIS XL. Een combinatie zonder aanbod in de parfumeriewereld.

Wat is de toegevoegde waarde ten opzichte van de vele merken die de keten al verkoopt?

Een huidverzorgingslijn aangepast aan ieders behoeften … en aan elk budget. Alle formules zijn vrij van allergenen, parabeen en minerale olie.

Wat zijn de usp’s waarom de consument deze producten zou moeten kopen?

Een eenvoudige, moderne en verfijnde aanpak en onweerstaanbare prijzen: een echt antwoord op de verwachtingen van de vrouw, zonder compromis. Alle formules zijn vrij van allergenen, parabeen en minerale olie. De uiterst veilige formules werden onderworpen aan een hele reeks wetenschappelijke tests onder dermatologische en oftalmologische controle om hun niet-toxisch karakter te garanderen. Er zijn verschillende formaten naar keuze van het kleinste (50ml) naar de grootste (400ml)

Hoe groot is assortiment, hoeveel lijnen zijn er?

Er zijn 24 verschillende producten met verschillende formaten. Reiniging bestaat uit maar liefst 13 producten in grote en kleine formaten, de hydratatielijn uit 5 producten waaronder: Eye Contour Gel, Moisturizing Day Cream DRY SKIN en normal skin, Regenerating Night Cream en Ultra Hydrating Masker. De eerste-rimpelslijn bestaat uit 3 producten voor ogen, dag en nacht. De handenlijn bestaat uit drie producten, waarvan een handcrème en twee removers.

Hoe ziet de doelgroep eruit?

Overtuigde fans van de producten uit de apotheek zullen over de streep gehaald worden door de niet-allergene formules. Kleine beurzen (de producten kosten tussen de 4 en 20 euro) zullen kunnen kennismaken met het plezier van een persoonlijke service, die ze nog nooit eerder hebben kunnen smaken

Waar wordt het geproduceerd?

Alle onze producten zijn in Frankrijk geproduceerd behalve  3 producten die in Italië geproduceerd zijn: Gentle Face Scrub, Eye contour Gel, First Wrinkle Eye Cream.

Wat is de filosofie op formuleringsniveau van de producten?

ICI PARIS XL wenste een verzorgingslijn te ontwikkelen die volledig coherent zou zijn met zijn reputatie van expert. Daarom deed het een beroep op twee Europese laboratoria die al samenwerken met de grootste cosmeticamerken. De strenge samenstellingscriteria volstaan om zelfs de meest gevoelige huid te behagen. Alle formules zijn vrij van allergenen, parabeen en minerale olie. De lijn heeft zijn eigen signatuur, met exclusieve texturen die zonder een enkel probleem gecombineerd, boven elkaar gebruikt en met elkaar afgewisseld kunnen worden.

De huid zal gek zijn op de vederlichte, zijige en gemakkelijk absorbeerbare fluids, de changeant texturen en niet te vergeten, de met de vingers aan te brengen make-upremovercrème die gewoonweg smeekt om een massage om het gevoel van comfort compleet te maken. Om alles nog zachter te maken ontwikkelde een bekend Frans parfumhuis een discreet, allergeenvrij parfum.

Wat wil Ici Paris met de verpakking – het visual design uitstralen?

Qua verpakkingen houden we van de soberheid en het gebruik van de institutionele fuchsia kleur, de zilveren en zuiver witte accenten, de zwaar in de hand liggende flacons, de genereuze potten en de handige reisformaten.

In de visuele wouden wij de producten centraal zetten met sommige van de ingrediënten op de foto’s van de crèmes. Voor ons is het product echt de ster van de gamma en niks anders.

Lees ook