Lippen Make-up

Max Factor promoot de liplijn weer

Elke vrouw die in de  jaren tachtig ‘jong’ was, weet het zich nog levendig te herinneren, of heeft het zelfs zo in haar systeem verankerd, dat ze het nog altijd doet: een liplijntje trekken. In een heel donkere kleur (wat echt alweer jaren een totale no go is – tenzij je ‘goth’ bent), of een accent in toon-op-toon.

Lippotloden worden nog altijd verkocht, maar ze maken geen substantieel van een make-upcollectie meer uit. Make-upartists adviseren ze nog wel om lippen die niet symmetrisch vol meer zijn, wat optisch accent te geven, maar dan het liefst in een tint uit de kleurfamilie van de lipstick. Of het moet om een cupidoboogje gaan, dan mag het parelmoer huidgetint zijn.

Toch verandert het beeld. De mond staat deze zomer op fantastische wijze in de schijnwerpers. BeautyJournaal heeft er met de neon looks de afgelopen maanden regelmatig aandacht aan besteed. Er zijn minimaal vier trends te onderscheiden, waarvan een de popsicle mouth genoemd wordt. Een mond alsof je aan een waterijsje hebt gelikt. Lippen die ingekleurd zijn met een verloop van donker naar licht.

Of, zoals Max Factor het nu vertaalt, de ombre trend voor je lippen. Ken je hem al voor je haar, bekijk dan nog even dit artikel.

Max Factor introduceert de Flipstick lipstick. Een lipstick in een dunne staaf in twee complementerende kleuren: een donkerder tint, bijvoorbeeld om de mondtrek te kleuren en een lichtere variant om de mond in het midden in te kleuren. Zo creëer je accenten. Of je maakt de bovenlip lichter om hem meer naar voren te laten komen en de onderlip wat donkerder. Of, why not, je geeft de onder- en bovenlip een totaal andere kleur.

Ik vond het wel aardig om weer eens een liplijn te tekenen en dat gaat met deze staafjes heel prima omdat ze scherp puntig zijn. Maar wat ik echt geweldig vind aan deze lipsticks is de formule: fijn crèmig, zonder overdadig af te geven, prachtig diep gepigmenteerd en lang houdbaar op de lippen zonder snel in te drogen.

Er zijn in Nederland vijf kleuren uitgebracht, ik vind ze niet allemaal even bijzonder, eigenlijk zelfs een beetje saai. Ik hou van sprekende tinten die je lippen laten dansen, je verschijning laat opleven: doe mij maar Salsa red. € 12,49. Let op: vanaf 1 juli 2012 te koop!

Bekijk hier ook de promo:

Bekijk hier ook nog BeautyJournaals film waarin Monique wordt opgemaakt door Dominique Samuel en hoe popping lips je gezicht laten spreken:

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

1 reactie

  • Make-up merken willen zo graag dat de lipstick weer trendy wordt 🙂 Leuk!

Reageren