• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Curated: een nieuw e-commerce concept

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Archief: Curated: een nieuw e-commerce concept

  • 13 juni 2012

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Revitalash Advanced Wimperserum

Wij vinden dit het állerbeste wimpergroeiserum ter wereld. Het bestaat al even en daarmee heeft het een bewijs voor werkzaamheid wel geleverd.
BEKIJK

Deze week werden we geattendeerd op een nieuw e-commerce concept op basis van een abonnementsservice. Door een team van gerenommeerde bloggers wordt elk kwartaal een leuk kado uitgezocht dat je tegen betaling van een abonnementsbedrag van 25 euro per kwartaal zal ontvangen.

Deze bloggers heten curatoren en binnen zoveel segmenten moet er een blogger komen. Inmiddels zijn er vijf bloggers aan het concept verbonden:
Innovatie – Boris Veldhuijzen van ZantenFood trends – Marjan IppelDesign – Joachim BaanDuurzaam – Mette te VeldeLifestyle – Erwin van der ZandeBeauty – Cynthia Schultz van beautyblog MissLipgloss

De curatoren worden de mensen genoemd die het succes van Curated zullen gaan bepalen, zo lezen we op MarketingFacts. ‘Het zijn volgens de bedenkers van het concept ‘ bekende bloggers in Nederland en trendsetters binnen verschillende aandachtsgebieden. Het zijn authenthieke persoonlijkheden die vaak online hun credits al hebben verdiend.’

‘Volgens e-marketeers is het unieke van dit concept dat de bloggers nu ook fysiek iets voor mensen gaan betekenen; een mooie combinatie van online en offline.Het is de bedoeling dat het aantal abonnees per curator is gelimiteerd, waardoor de exclusiviteit bewaakt wordt.’

Het is de bedoeling dat je je op een van de curatoren abonneert. Het kado dat je ontvangt is door jouw curator uitgezocht. De abonnementsstructuur geeft zekerheid die nodig is om een succes van dit concept te maken.  “De groei van Curated zit hem in eerste instantie in de uitbreiding van de curatoren. Hun netwerk is daarbij natuurlijk belangrijk, maar uiteindelijk mikken we ook juist op klanten die de curatoren nog niet kennen”, zegt Arjan van de Steeg, oprichter van Curated.  Je betaalt via PayPal.

Het kado zal ook een waarde van 25 euro en de gimmick zit natuurlijk in de verrassing van wat je gaat ontvangen. Arjan van de Steeg van Curated vertelt hierover aan MarketingFacts: “We mikken op limited editions, prereleases en andere dingen die het item bijzonder maken. Vooral de gevoelswaarde van het item zal hoger zijn dan de absolute waarde.”

Als we zelf kijken naar het huidige bestand van curatoren vinden we de samenstelling kwalitatief nog erg divers. Sommige bloggers zijn inderdaad kwalitatief zeer gerenommeerd en geschikt voor een brede, volwassen doelgroep. Andere bloggers zijn vooral geliefd bij tieners. Op welke doelgroep gaat Curated zich richten – ook mede ingegeven de prijs die betaald moet worden voor een kwartaalkado?

Reacties op het concept zijn lovend vanwege de originele insteek. Maar vragen zijn er zijn er ook over de kwaliteit van de cadeaus straks en of die de moeite waard zijn om er drie maanden op te wachten. Ook gaat er een vergelijk op met beautyconcepten als Glossy Box en Truly Yours, waarbij je elke maand voor 12,50 euro een mooie doos vol luxe miniaturen of zelfs complete verpakkingen ontvangt – je weet nooit wat erin zit.

Ook ziet men kansen voor producenten die met liefde producten weg willen zetten met fikse kortingen onder ‘ hippe buzzers’. Maar, zo stelt een lezer van het artikel op Marketingfacts ook: ‘ Daadwerkelijke USP zit hem in de reputatie van de curators en schare volgers die deze met zich meebrengen, leuke manier van monetizing van invloed. Mate van invloed van curators zal waarde van concept bepalen. Gebruikers moeten een gedeelte van hun identiteit aan curators ontlenen of in ieder geval genoeg vertrouwen hebben in “trust agents” om blind een transactie aan te gaan.’

Maar, het gevaar zit er natuurlijk in, dat als je een paar keer een cadeau ontvangt waar je geen klik mee hebt, ben je natuurlijk snel weer weg. Dat wel natuurlijk. En ach, dat geldt toch voor alles, waar de verrassingscompent leidend is?

  • Lees hier meer over marketingtrends.

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

1 minuut met dokter Frodo: heb je wallen onder je ogen? Neem dan geen Botox.

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen