Vorig jaar werd het al aangekondigd: Coty brengt in 2012 een nieuwe Calvin Klein make-up collectie uit.

02:46 - 01:40
luistertijd 02:46 - leestijd 01:40

Vorig jaar werd het al aangekondigd: Coty brengt in 2012 een nieuwe Calvin Klein make-up collectie uit. Het is eindelijk zover, dit jaar verschijnt de collectie op de markt en wij hebben daarom alvast een sneak preview voor deze ‘highly anticipated’ collectie. Maar eerst even een ‘recap’, want hoe zat het ook alweer met Calvin Klein en make-up – er is namelijk al een geschiedenis.

De make-up collectie die het elke keer niet haalt

Het begon allemaal in de jaren 70, onder leiding van het Klein-imperium werd tweemaal een make-up collectie op de markt gebracht. Na twee decennia probeerde (inmiddels) licentiehouder Unilever het opnieuw. De collectie was in de jaren 90 zeer populair, maar na verkoop van de Prestige-afdeling bij Unilever verdween deze collectie in 2005 weer van de markt. In 2007 werd onder de nieuwe licentiehouder Color Cosmetics Markwins een nieuwe Calvin Klein collectie uitgebracht. Helaas, deze haalde het niet bij de eerdere zeer populaire collectie onder leiding van Unilever. De collectie belandde voornamelijk in verschillende uitverkoopbakken. In 2010 werd bekend dat cosmeticagigant Coty de licentie had overgenomen. Driemaal is scheepsrecht, viermaal is……toch?

De Calvin Klein collectie van Unilever (jaren 90 t/m 2005)



De Calvin Klein collectie van Color Cosmetics Markwins (2007 t/m 2009)


CK One Color Cosmetics

De lijn gaat deze keer Ck One Color Cosmetics heten. Voor Tom Murry, President & Chief Executive Officer van Calvin Klein Inc. was het een logische stap om naast geuren ook make-up te gaan brengen. Aan internationale media laat hij weten: ‘Deze nieuwste uitbreiding geeft de energie en de vrije geest van CK One weer, door frisse en unieke beautyproducten aan te bieden die ideaal zijn voor de moderne jeugdige en onafhankelijke consument’.

De collectie wordt opgedeeld in drie segmenten: Look Real, Define Yourself en Add Intensity. Look Real staat voor authentieke schoonheid, Define Yourself staat voor precisie in de producten en Add Intensity bevat een scala aan kleurrijke producten voor zelfexpressie. De omvang van de make-uplijn is op zijn zachtst gezegd gigantisch te noemen: er komen maar liefst 130 producten uit.

Nederland krijgt dit najaar de primeur. Internationale begint de campagnemotor al vanaf dit voorjaar te draaien. Voor zowel we iets gezien hebben, zijn de modellen fris en edgy. Goed nieuws voor onze Nederlandse trots, want Calvin Klein’s lieveling en Nederlands model Lara Stone is ook een van de gezichten van de cosmetica lijn.

CK One Color Cosmetics campagnebeelden (helaas nog geen specifieke productbeelden)


Her en der horen we al dat de producten zeer mooie texturen hebben. Blijf de internationale blogverslagen dus maar volgen.

Lees ook