shop Guerlain Meteorites Base Perfecting Pearl Anti Dullness Météorites Base van Guerlain is een superfijne basis onder je foundation of onder je dagcrème. Het geeft een delicate frisse gloed aan je huid. Bekijken Dit meldde productmanager Bart Dewandeleer vandaag tijdens een perspresentatie in Amsterdam. Kiehl’s behoort momenteel tot een van de harder groeiende merken in […]

01:19 - 00:47
luistertijd 01:19 - leestijd 00:47

Dit meldde productmanager Bart Dewandeleer vandaag tijdens een perspresentatie in Amsterdam. Kiehl’s behoort momenteel tot een van de harder groeiende merken in de industrie. De groeicijfers bedragen double digits zoals men dat aanduidt in jargon.

Kiehl’s stond altijd bekend als een niche-merk. Ruim tien jaar geleden werd het karakteristieke Amerikaanse ‘apothekers’-merk overgenomen door de L’Oreal groep. Inmiddels is het bij 900 verkooppunten wereldwijd te krijgen.

Amsterdam kreeg enkele jaren geleden haar winkel aan de Hobbemastraat, afgelopen jaar kwam daar een counter in de Bijenkorf bij. Medio dit voorjaar gaat ook een winkel aan de Heiligeweg open in de hoofdstad.

DeWandeleer vertelt dat er door de groei van verkooppunten steeds meer schaalvoordelen behaald kunnen worden waardoor ondermeer de productie ook goedkoper wordt. Kiehl’s wil dit graag met haar klanten delen in de vorm van prijsverlagingen op het assortiment. Zo zal de beroemde Power Strength Line Reducing serum in prijs verlaagd worden van € 59,- naar € 55,-. De prijsverlagingen zijn inmiddels doorgevoerd.

Vanaf half februari gaat eveneens de verkoop via de online shop van start. Dewandeleer verwacht dat de shop vooral populair zal zijn voor herhalingsaankopen. Bovendien leveren de klantgegevens interessante demografische inzichten op, wat weer van nut kan zijn bij verdere retailuitbreidingen.

Lees ook