De cijfers Marketingtrends Zakenpraat

Estee Lauder geeft inzicht in beautywensen wereldwijd

In aansluiting op de introductie van Lauder’s creme Revitalizing Supreme Global Anti-Aging, exclusief voor Europese vrouwen, werden ook onderzoeksgegevens vrijgegeven waarin het bedrijf de bevestiging vond dat er in Europa een behoorlijke groep vrouwen is, die een no-nonsense benadering hebben ten aanzien van beautyrituelen en cosmeticagebruiksgedrag.

Lees hier de gegevens:

  • 89% van de Aziatische vrouwen gebruikten een tonic of een lotion op waterbasis, tegen amper 47% van de Europese vrouwen
  • 52% van de Aziatische vrouwen gebruiken regelmatig een serum of een essence, tegen amper 21% van de Europese vrouwen
  • In de Verenigde Staten verkiezen 74% van de vrouwen een huidverzorgingsproduct met een SPF, terwijl in Europa amper 56% van de vrouwen hiervoor kiezen
  • 67% van de Aziatische vrouwen verkiezen een apart zonnebeschermingsproduct of UV-beschermer te gebruiken als bijkomend beschermingsproduct
  • 80% van de vrouwen wereldwijd gebruiken een moisturizer
  • Anti-aging producten vertegenwoordigen de helft van de verkopen in huidverzorging op de Europese markt en het “Global Anti-Aging” segment is het meest dynamische in deze categorie 2
  • In Italië en Frankrijk telt het “Global Anti-Aging” segment voor meer dan 25% van de verkopen van prestige anti-aging producten 3

PROFIEL VAN DE EUROPESE VROUW DIE “GLOBAL ANTI-AGING” PRODUCTEN GEBRUIKT: 4

  • Ze behoort in het algemeen tot de hogere middenklasse
  • Ze heeft een zeer dynamische en actieve levensstijl op het werk of thuis
  • Ze is zich bewust van haar gezondheid, doet regelmatig aan sport en besteedt de nodige aandacht aan haar voeding
  • Ze is zelfbewust, intelligent en pragmatisch
  • Ze heeft dezelfde pragmatische ingesteldheid met betrekking tot huidverzorging
  • Ze beschouwt ouder worden als een natuurlijk proces en heeft geen specifiek huidverouderingsprobleem
  • Ze is niet geobsedeerd door schoonheid of rimpels, maar merkt veranderingen op in haar huid, die ze zou willen vertragen
  • Ze wil haar drukke leven niet nog gecompliceerder maken en verkiest een eenvoudige huidverzorging

[1] Ipsos Research, 2009

2 European forecast 2009

3 NPD France and Italy calendar Year 2009

4 Sommer April 2010, Scent analysis 2009

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

6 reacties

  • Wat een leuke profielschets om te lezen! Ik herken me op veel vlakken.
    Zelf ben ik de dertig net gepasseerd en weet dat mijn huid aan het veranderen is en andere behoeften heeft dan voorheen. Ik gebruik de Revitalizing Supreme nu ruim drie weken en ben tot nu toe erg tevreden. De crème is vol en romig, smeert goed uit en trekt goed in mijn huid. Het laat een laagje achter op mijn huid, hierbij heb ik het gevoel dat de creme mijn huid optimaal beschermt tegen externe factoren. Mijn huid is niet meer trekkerig en heeft geen ruwe plekjes meer. Ook merk ik dat mijn huid glad en zacht is. De crème zou ook mijn beginnende lijntjes verminderen echter merk ik dat nog niet. Wellicht als ik de crème langer gebruik.
    Ik behoor tot 56% groep die het op zich wel fijn vind om ook SPF in mijn crème te hebben en dat heeft deze crème dan weer niet. Wel vind ik het erg fijn dat dit een alles in een crème is en dat ik vrij snel klaar ben met mijn ochtend en avond ritueel. Een fijne crème in het gebruik!

  • Hoi Monique, ja, heb dat gelezen. Boeiende industrie, combinatie van wetenschap, marketing en commercie ;).

    Heb je trouwens de foundation van Capture Totale wel eens geprobeerd? Ik ben helemaal niet zo van de verzorgende foundations, ben bang dat ze veel te ‘rijk’ zijn. Maar deze is echt heerlijk, mooie natuurlijke dekking. Je moet er wel flink voor in de buidel tasten, maar dan heb je wel iets moois!

  • hoi gerti ik weet eerlijk gezegd ook nog steeds niet wat de specifieke claim van de estee lauder creme wordt. mijn vermoeden is, gezien die ‘gen’ technologie dat het ook op ‘alle’ problemen gericht is, maar vanwege het woordspel kan het net weer anders geformuleerd worden. ik neem aan dat je dit artikel ook gelezen hebt over het product zelf? https://www.beautyjournaal.nl/2012/01/profiel-estee-lauder-revitalizing-supreme-global-anti-aging-creme/

  • Ik zie wel verschil in definitie bij Lauder en Dior. Bij Estee Lauder eenvoudige huidverzorging waarin één product volstaat. Geen apart serum. Bij Dior wordt Capture Totale als global anti-aging op de markt gebracht en het concept bevat maar liefst twee serums die jezelfs samen kunt gebruiken. Bij Dior betekent global anti-aging een lijn die alle verouderingsproblemen tegelijkertijd aanpakt. Het zijn natuurlijk nuance verschillen. Maar het lijkt ook een marketingkreet.
    Waarbij ik moet zeggen dat ik Capture Totale (de hele serie) vier dagen geprobeerd heb, en mijn huid voelt heerlijk zacht. Jammer dat mijn proefmonstertjes op zijn.

  • Voor mij blijft onduidelijk wat Estee Lauder bedoelt met global anti-aging…
    Specifieke producten voor bepaalde markten, is niks nieuws. Veel huidblekende series zijn alleen verkrijgbaar in Azie. En zelfs OPI brengt soms series alleen uit op de Aziatische of Europese markt.

Reageren