Het jonge merk Olfactive Studio ontstond uit een blog over een parfum dat nog nietbestond (..!) Le Blog du Parfum qui n’existe pas (encore) De blog had al snel meer dan 5000 volgers; in samenwerking met de volgers werd het gehele concept bedacht en gebouwd. Het werd een unieke samenwerking tussen artistieke fotografie en parfumerie: […]

02:28 - 01:28
luistertijd 02:28 - leestijd 01:28

Het jonge merk Olfactive Studio ontstond uit een blog over een parfum dat nog nietbestond (..!) Le Blog du Parfum qui n’existe pas (encore) De blog had al snel meer dan 5000 volgers; in samenwerking met de volgers werd het gehele concept bedacht en gebouwd. Het werd een unieke samenwerking tussen artistieke fotografie en parfumerie: het ultieme samenspel van oog en neus.

De Franse parfumeur Celine Verleure is de bedenker van dit parfummerk. Zij werkte jaren voor LÓreal. Voor Kenzo creëerde ze samen met andere parfumeurs Kenzo Jungle, L´Eau par Kenzo en ontwikkelde de site Osmoz.com van Firmenich.

Still Life: sprankelend als champagne

Frederic Lebain maakte de foto van een feestelijk tafereel: een stilleven tijdens of juist na een extravagant feest? Still Life als geur is sprankelend als champagne, vrolijk en energiek alsof je de hele nacht door kan dansen. Het parfum is van de hand van de parfumeur Dora Baghriche-Arnaud, waarbij zij speelt met yuzu, elemi en 3 verschillende soorten peper.. Steranijs, galbanum, amber en donkere rum zorgen voor een nog feestelijker base.

Autoportrait: intiem en stevig

Parfumeur Nathalie Lorson creëerde Autoportrait. Ze gebruikte ingrediënten als bergamot en peper, benzoin en wierook en in de basis cederhout, vetiver en mousse de chêne. Het is een intiem en diep parfum geworden. Een warme, donkere uitstraling krijgt de geur op de huid. De foto is van Luc Lapotre. Je ziet de wolken in het water weerspiegelen, maar is dit zo?   Een geur over (zelf)reflectie.

Chambre Noire: een spel tussen schaduw en licht

Een mysterieuze geur.  Wat is er gebeurd in de donkere hotelkamer? Dat is aan u. De fotograaf Clémence Rene-Bazin laat ons gissen naar de gebeurtenis. Het parfum  begint energiek en speels met schinus en verandert geleidelijk in sensuele noten met jasmijn, papyrus, wierook en pruim om te eindigen in een weelde van leer, patchouli, vanille, sandelhout. Het is parfumeur Dorothée Piot goed gelukt mysterie te creëren in de geur.

In elke doos vind je de originele foto, de hoogwaardige zware glazen flacon heeft diverse knipogen naar fotografie, zoals een prachtige dop met draairing. 50 ml eau-de-parfum € 80,- en 100 ml eau-de-parfum € 120,-

Het is te koop bij de Perfume Lounge in Amsterdam

Lees ook