Het moet niet gekker worden, een producent van fotorolletjes (voor zover daar nog van te spreken is in fotografietijdperk 2.

02:23 - 01:25
luistertijd 02:23 - leestijd 01:25

Het moet niet gekker worden, een producent van fotorolletjes (voor zover daar nog van te spreken is in fotografietijdperk 2.0) heeft in Japan in 2007 onder de naam Astalift een skincarelijn uitgebracht. Daar behoort het inmiddels tot de top vier van cosmeticamerken, met een jaaromzet boven de honderd miljoen euro. In 2010 kwam het ook in China op de markt, en in 2012 volgen Frankrijk, Engeland, Duitsland en Spanje.

Nee, Nederland komt voorlopig nog niet op het lijstje voor. Maar het is excentriek genoeg om melding van te maken natuurlijk.

De belangrijkste actieve ingrediënten in de lijn zijn collageen en  astaxanthin, een antioxidant dat uit zeewier gewonnen wordt. Volgens Andrzej Brylak, de Europese directeur van Fuji’s gezondheids- en beautydivisie is collageen een specialisme van het bedrijf, aangezien het ook een component van filmmateriaal is.

Een van de grootste problemen met fotomateriaal is het voorkomen van oxidatie ,  om de kleuren en het materiaal te bewaren en afbraak door zuurstof te voorkomen. De huid ondervindt hetzelfde probleem. Geniale link, vinden wij, bij BeautyJournaal!

Het bedrijf het met behulp van nanotechnologie een penetratiesysteem ontwikkeld voor het collageen en de antioxidanten zodat het beter afgeleverd wordt aan de verschillende huidlagen. Afleversystemen voor menselijk gebruik, zijn overigens ook een specialisme van het bedrijf, voor de farmaceutische tak die het eveneens in de portfolio heeft.

Het signatuurproduct in de lijn is de Astalift Jelly Aquarysta, een antiaging gelserum (40 ml, 70 Britse pond). De gehele lijn is gericht op 35+ vrouwen die technologie omarmen en serieus werkzame cosmetica willen. De introductie in Europa zal vergezeld gaan van een website en social media activiteiten om consumenten te interesseren voor het merk. Naast Astalift zullen er in de nabije toekomst nog meer skincare introducties van het bedrijf verwacht kunnen gaan worden, zoals Nanofilt, een merk dat zij ook in Japan uitbrengen. David Honey, general manager for Fujifilm, laat via een persbericht weten: “I think cosmetics and skin care will form an important part of [Fujifilm’s] future and is only going to grow,” said Honey. “In the future there is a tremendous market potential for health and well-being products, particularly ones that really work and make you look good for longer.”

Lees ook