Make-up Psychologie

Steven Meisel – Een andere kijk op schoonheid

Über modefotograaf Steven Meisel heeft met W Magazine afgelopen maand iets zeer speciaals gedaan, namelijk het plaatsen van nep advertenties die de lezer aan het denken moeten zetten. Deze advertenties met de ‘Who’s Who of pop culture today’ zijn om te provoceren maar vaak ook opvallend door de bekende persoon erin. 

Tantrum Intimates  

Nep Lingerie reclame met super model Karen Elson. De bedoeling was om de grenzen van gewone lingeriereclames verder op te rekken. De mannen kruipen over de grond met rode billen (met dank aan make-up artist Pat McGrath) en zijn behangen met diamanten. Stylist Edward Enninful legt uit: Underwear in itself is so sexy, we wanted to push the idea, to really make it shocking.” Of het shockerend is weet ik niet maar lekker is het zeker. 

Laves Les Bien  

Een prachtig klassieke shampooreclame met topmodel en icoon Linda Evangelista. Zij zou als enige het gevoel van een fris en schoon haar kunnen overbrengen, volgens stylist Edward Enninful. Ik moet zeggen, ik zou de shampoo zo kopen.   

Voor de ijdele vrouw 

Volgens Steven Meisel hebben sommige producten geen gezicht nodig maar een ‘mood’. Dit was het idee achter ‘Vainglorious’ een nieuw vrouwenparfum voor vrouwen die graag alle aandacht krijgen en ‘the center of attention’ moeten zijn. Uitgebeeld door Karen Elson, Guinevere van Seenus, and Coco Rocha. Dit heerlijke beeld doet mij denken aan Theo en Thea, maar ook aan de Alice in Wonderland-verfilming. Een zeer originele manier om een parfum aan te prijzen. 

Zonder botox, crème verkopen 

Nu dat botox zo normaal is als het verven van je haar, vond Steven Meisel een beautyadvertentie waarin vrouwen gracieus ouder worden een verfrissend idee. Wie beter om dit concept uit te beelden dan een stel legendarische stylisten en vrienden van Steven Meisel. Met: Anna Dello Russo, Marie-Amélie Sauvé, Brana Wolf, Carlyne Cerf de Dudzeele, Polly Mellen, and W’s Style Editor at Large, Lori Goldstein. Deze vrouwen vonden het geweldig om eens achter de lens te staan en gefotografeerd te worden door Steven Meisel. Wat vinden jullie van deze andere kijk op schoonheid? Het zou zeker opvallend zijn als merken dit soort advertenties zouden plaatsen. We hopen dat het inspiraties gaat opleveren, die we terug kunnen zien in de media.

Over deze schrijver

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.

2 reacties

  • Ik ben alvast fan van deze nieuwe visie! Ik moet tegenwoordig tenminste alleen nog maar heel hard lachen wanneer ik die schoongepoetste ‘foto’s’ zie in magazines, ze lijken meer op comics dan op enige realiteit (maar dan zonder de creativiteit) en ze zijn ook nog eens volkomen uitwisselbaar. Ik speelde vroeger al niet met barbies en ik heb ook nooit de wens gehad om op plastic te gaan lijken. Dan zijn een vrolijke knipoog en een dosis gezonde zelfspot zijn wat mij betreft veel verleiderlijker in een reclame uiting.

Reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.