shop Magnolia Bliss parfum van Juliette has a Gun Wat een zalig, vrolijk, energiegevend parfum is dit, zegt Monique! Zonder het leuke verhaal erachter te kennen, was ik bij het ruiken ervan meteen verkocht. Dit zijn bloemen met fris-zoet fruit, en wel in een samenstelling die je de hele zomer wilt blijven ruiken. Bekijken In […]

02:12 - 01:19
luistertijd 02:12 - leestijd 01:19

In navolging van de aandacht voor borstkanker in oktober, is er nu een initiatief rond prostaatkanker: Movember. Movember vraagt aan mannen over de hele wereld om een maand lang hun snor te laten staan om zo aandacht te vragen voor prostaatkanker. Op de bijbehorende website vind je foto’s van snorren, tips en manieren om geld in te zamelen.

Elk jaar in de maand november vraagt Movember aan mannen over de hele wereld om hun snor te laten groeien,  met als doel aan te vragen en geld in te zamelen voor onderzoek naar prostaatkanker. De snorren van Movember verschenen voor het eerst in 2003 in Australië en vanaf dat moment heeft Movember zich razendsnel verspreid over de aardbol. Movember heeft momenteel campagnes lopen in Australië, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de Verenigde Staten, Canada, Zuid-Afrika, Finland, Nederland, België, Denemarken, Noorwegen en de Tsjechische Republiek.  Helaas is dit initiatief nog niet zo bekend in Nederland, vandaar dat wat extra publiciteit geen kwaad kan. Overigens hebben we wel ingefluisterd gekregen dat Philips zich aan dit initiatief wil verbinden.

Hoe werkt het? Op 1 november melden mannen zich aan op www.nl.movember.com met een gladgeschoren gezicht om vervolgens de rest van de maand een zo groot en mooi mogelijke snor te laten groeien. Gesteund door de vrouwen in hun leven zamelen de mannen voor Movember geld in door sponsors te zoeken voor de groeiprestaties van hun snor. Aan het eind van de maand vieren de mannen, mét hun vrouwen, traditioneel hun inzamelingsacties met een Movember party waarop ze de fel begeerde titels van Miss en Mister Movember uitreiken.

Meer over deze sympathieke actie vind je op www.nl.movember.com

Door effectief gedurende de 30 dagen van november wandelende en sprekende uithangborden te zijn, willen de Mo Bros via persoonlijke en publieke gesprekken mensen bewust maken van de dikwijls genegeerde gezondheid van de mannen. Samen zullen we de manier waarop naar gezondheid en welzijn van mannen gekeken wordt echt veranderen, is hun motto.

Lees ook