Marketingtrends Zakenpraat

Lingerieketen Hunkemoller komt met beautyproducten

Hunkemöller lanceert dit najaar een sexy nieuwe beautylijn, zo lezen we in het ingekomen persbericht. ‘Jezelf mooi voelen, begint met lingerie en vertaalt zich door naar een verzorgd uiterlijk. In de lijn staat het thema, sexy centraal omdat beauty producten bijdragen je mooi en vrouwelijk te voelen. Beauty lovers kunnen kiezen uit een uitgebreid assortiment van parfum tot aan nagellak. De collectie bestaat uit bloemige en fruitige aroma’s. Deze mix zorgt voor een vrouwelijke en sensuele geur.De beauty collectie is vanaf mid oktober 2011 verkrijgbaar in de Hunkemöller winkels en is in samenwerking met beauty expert Maesa tot stand gekomen.’

De producten

De beautylijn bestaat uit betaalbare verwen-jezelf-producten. De collectie varieert van een eau de toilette, bodylotion, showergel , home diffuser, lipgloss, lipbalsem, nagellak en make-up pallet. De prijzen variëren van € 3,99 tot € 17,99. De lipgloss is verkrijgbaar in 3 verschillende kleuren en hebben alledrie een fruitige geur/smaak.  De nagellak is er in 4 verschillende fashion kleuren, paars, rood, zacht roze en chocoladebruin. 

Ontwikkeld door Maesa

Het make up pallet bestaat uit zwoele kleuren eyeshadow, perfect voor het creëren van smokey eyes, een oogpotlood, mascara en een lipgloss. Het pallet is uitgevoerd in de Hunkemöller kleuren roze met zwart. De beautylijn is in samenwerking met Maesa tot stand gekomen. De lingerieketen laat weten dat ‘Maesa heeft jaren lange ervaring en expertise in de beauty industrie.’Afgaande op de persinformatie verwacht je nu dat Maesa een persoon is, omdat het als beauty expert wordt voorgesteld, maar als we even googlen zien we dat het een Italiaans bedrijf is dat gespecialiseerd is in cosmeticaproductie voor promotionele doeleinden.

Lingerie en kadootjes

Het is een leuk idee om branchevreemde producten binnen te halen. Toen ik nog werkzaam was als modejournaliste (jaren’90) was er al sprake van om moderetailbedrijven meer aan knuffelaarijtjes te laten doen met andere branches om zo traffic en omzet te verhogen. Op de Parijse lingeriebeurs werden daartoe toen al prachtige concepten getoond voor de ondermodebranche. Lingerie leent zich uitstekend voor cosmetica, maar ook voor zwoele muziek, combi’s met bovenmode, seksspeeltjes, whatever.

Vinden jullie trouwens niet dat het qua uitstraling een beetje op Agent Provocateur lijkt?

Vanaf 17 oktober 2011 is de beautylijn verkrijgbaar in de Hunkemöller winkels.

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

1 reactie

Reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.