Couperose Droge huid Gevoelige huid Gezicht

Dermolin introduceert dag-en nachtcrème voor supergevoelige huid

Dermolin is zo’n merk dat niet heel veel aandacht krijgt in de pers en daardoor niet al te bekend is bij het publiek. Da’s jammer, Dermolin is namelijk een bijzonder prettig merk dat hele goede, ecologisch verantwoorde huidverzorging maakt. Het hypoallergene assortiment van Dermolin wordt nu uitgebreid met een nieuwe dagcrème en een nieuwe nachtcrème –  een mooie reden om even stil te staan bij het merk.

Laten we beginnen met vertellen wat er niet in de crèmes zit: geen parfum, geen parabenen en geen kleurstoffen. Da’s fijn. Wat er wel in zit: symcalmin, een afgeleide van haver, dat de huid kalmeert. De dagcrème bevat natuurlijke emulgatoren, betaïne, allantoïne en hydrolite-5. Hij is licht, niet vet, hydraterend en trekt snel in. In de nachtcrème zit vitamine E en panthenol, waardoor hij de huid verzacht, hydrateert en hersteld. Beide crèmes zijn bij uitstek geschikt voor de (over)gevoelige huid.

De verpakking is bijzonder – hij beschermt de inhoud door een speciaal sachet dat als een cocon om de formule heenzit, waardoor bijvoorbeeld zuurstof geen invloed op de kwaliteit heeft. Hierdoor had Dermolin nauwelijks conserveringsmiddelen nodig. Door het handige pompsysteem blijft er nauwelijks crème achter in de verpakking en door het compacte formaat was er minder materiaal nodig om de falcon te produceren. De flacon is 100% recyclebaar.

De dagcrème en de nachtcrème kosten bieden € 8,50 per flacon van 50 ml. Verkrijgbaar bij drogist, apotheek en reformwinkel.

Ps: BeautyJournaal’s Monique zweert bij de lekkere, goed terugvettende handcrème van Dermolin!

Over deze schrijver

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.

4 reacties

  • Heel tevreden over Dermolin dag en nachtcreme. Alleen het pompje werkt niet fijn.
    Heel hard schudden voor gebruik. Het pompje heb ik er al af gesloopt omdat er na een week niets meer uit kwam.

  • precies debbie, en ook jolanda! tsja, de verpakking, die kan natuurlijk altijd eigentijdser he. zou een mooie uitdaging zijn voor onze vormgever en branddesigner Joost la Housse:-)

  • Mijn ervaring is dat er soms pareltjes van producten verscholen liggen onder een niet zo spannende verpakking;-)

Reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.