• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Parfum » Vrouwen » Hans bespreekt vier nieuwe parfumvarianten van Estée Lauder, Dior, YSL, Guerlain

Archief artikel

Archief artikel

  • Parfum, Vrouwen

Archief: Hans bespreekt vier nieuwe parfumvarianten van Estée Lauder, Dior, YSL, Guerlain

  • 28 juli 2011

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

C-ME Clarifying Pads met o.a. amandel- en glycolzuur en urea

Zachte peeling, mooie huidvernieuwing. Glad, fris en stralend. Ontstekingsremmend. Ontwikkeld door de Nederlandse arts Catharina Meijer. Zeer effectief!
BEKIJK

Estée Lauder – Sensuous Nude

Estée Lauder gaat door op de weg die het merk insloeg met het succesvolle Sensuous uit 2008 en komt in september met de opvolger Sensuous Nude. Volgens het persbericht is Sensuous Nude geïnspireerd door ‘het gevoel van een warme, blote huid en de persoonlijke, ongeremde aard van de moderne sensualiteit’.

Dat is nogal wat. Karyn Khoury, Senior Vice President Corporate Fragrance Development Worldwide van Estée Lauder legt dit verder uit: “De moderne sensualiteit is intiem, comfortabel en ongecompliceerd. De intimiteit bij het aanraken en de connectie met de blote huid geven een versterkte en meer persoonlijke dimensie aan deze momenten, waardoor we dieper kunnen voelen en ervaren. Sensuous Nude van Estée Lauder omarmt deze visie op moderne sensualiteit en omhult alle warmte en zachtheid van een zelfverzekerde vrouw die zich vrij en ontplooid voelt.” Een hele mond vol.

Hoe vertaalt Estée Lauder dit naar een geur? Dat is behoorlijk goed gelukt. Sensuous Nude is een alleszins sexy en toch ingetogen parfum dat opent met frisse Siciliaanse bergamotolie en mandarijn en pittige accenten van roze en zwarte peper. Een heel goed begin. Het hart van de geur bestaat uit jasmijnbladeren, lelietjes van dalen, kokoswater, honing en een snufje muskus. De basis wordt gevormd door sandelhout, amber, heliotroop, vanille en het typerende Melted Woods Natureprint dat we nog kennen uit de voorganger. De verpakking is, zoals we dat van Estée Lauder gewend zijn, subtiel vrouwelijk en zeer smaakvol vormgegeven. Al met al een waardige, iets gewaagdere opvolger van Sensuous. Sensuous Nude kost € 59,- voor 50 ml en is vanaf begin september te koop.

Yves Saint Laurent – Parisienne à L’Extrême

Ook Yves Saint Laurent borduurt voort op een bewezen succes en komt met een opvolger op succesnummer Parisienne. Het engelstalige persbericht gooit er een hoop kreten over leren bustiers, schaduwen gekreukelde lakens tegenaan die duidelijk moeten maken dat Parisienne à L’Extrême een zeer ruige, intense en sexy geur is. Om dit alles nog extra te benadrukken kronkelt Kate Moss in de advertenties in de eerder genoemde leren bustier op de eveneens eerder genoemde verkeukelde, met roze rozen bedekte lakens. Het mag duidelijk zijn: Parisienne à L’Extrême wordt in de markt gezet als  een zeer sexy geur.  

We laten de campagne en het persbericht even voor wat ze zijn – laten we eens naar de geur zelf kijken. Parisienne à L’Extrême opent met wierrook, zwarte bessen en een vinyl akkoord. Het hart is bloemig, met viooltjes en rozen en de basis bestaat uit patchoelie, suede en musk. Het geheel ruikt best lekker en is zelfs een iets verbeterde versie van niet zo heel bijzondere Parisienne te nomen.

Maar is het nou echt zo’n supersexy geur? Mwaa, niet echt, daarvoor ruikt hij te gewoon, te weinig origineel. Je kunt je geen buil vallen aan deze geur, maar al bij al is de advertentiecampagne veel geslaagder en spannender dan de geur zelf. De tijden van fantastische geuren als Opium zijn bij Yves Saint Laurent al heel lang voorbij. Parisienne à L’Extrême kost € 78,18 voor 50 ml. en is nu exclusief te koop bij de Bijenkorf.

Christian Dior – J’Adore Eau de Toilette

De J’Adore familie van Christian Dior blijft maar groeien. Na de Eau de Parfum, L’Or, L’Absolu en L’Eau wordt in september J’Adore Eau de Toilette gelanceerd. Deze variant is wat lichter en frisser en opent met hesperiden-accenten, waarbi jde nadruk ligt op gele mandarijnen. Het hart is bloemig, met vooral veel Damascusroos, ylang ylang, jamsijn en oranjebloesem. De basis is houtachtig met een opvallende, lekkere vanillenoot.  De flacon heeft hetzelfde silhouet als de flacons van de overige varianten, maar werd voor deze eau de toilette wat langer, wat meer uitgerekt. Actrice en model Charlize Theron is wederom het gezicht van deze prettige J’Adore variant. J’Adore Eau de toilette kost € 68,- voor 50ml. en is verkrijgbaar vanaf 4 september.

Guerlain – Shalimar Parfum Initial

Guerlain is de laatste tijd erg druk bezig met varianten te bedenken op de verrukkelijke, onverwoestbare klassieker Shalimar uit 1925. Het is altijd gevaarlijk om te gaan rommelen met de formule van een zo beroemd en geliefd parfum. De parfumeurs van Guerlain slagen er de ene keer dan ook beter in dan de andere. De laatste variant, Shalimar Ode à la Vanille was erg lekker, maar andere varianten waren veel minder geslaagd, zoals Shalimar Light uit 2004 die al snel weer in de vergetelheid verdween. En nu is er dus Shalimar Parfum Initial.

Thierry Wasser, de huidige parfumeur van Guerlain, beweert in het persbericht dat de inspiratie voor deze variant hem werd ingefluisterd door zijn nichtje, die hem op een dag vroeg een Shalimar ‘alleen voor haar’ te creëren. Wasser, ook de beroerdste niet, ging opgetogen aan de slag. Het resultaat is een beste lekkere melange van rozen, iris, vanille, tonkaboon, bergamot, hedione, karamel, gekonfijt fruit en patchoelie. Zoals gezegd best lekker, maar deze variant haalt bijlange na niet het niveau van de oorspronkelijke Shalimar.

Het begint eerlijk gezegd ook nogal vervelend te worden, die eindeloze reeks varianten op oude succesnummers, zeker in het geval van Guerlain. In parfumkringen wordt al lang geopperd dat het merk zijn allure is kwijtgeraakt nadat Jean-Paul Guerlain, de laatste parfumeur uit de Guerlain familie, met pensioen ging en al deze varianten lijken inderdaad toch te duiden op enige creatieve armoede. Laten we dus maar blij zijn dat de échte Guerlain klassiekers zoasl Jicky ((1889), L’Heure Bleu (1912), Mitsouko (1919), Habit Rouge (1965), Jardins de Bagatelle (1983) en uiteraard de échte Shalimar (1925- hetzij nu wel met aangepaste ingrediënten omdat sommige stoffen uit die tijd niet meer gebruikt mogen worden) nog steeds te koop zijn. Ze zijn vele malen beter dan al deze nieuwe varianten die toch echt meer geïnspireerd lijken door commercie dan door de wensen van een nichtje. Shalimar Parfum Initial kost € 73,76 voor 60 ml. Verkrijgbaar vanaf 1 oktober, pre-launch bij Douglas op 1 september.

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique krijgt een videoconsult voor injectables bij dokter Frodo

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique
  • Zo fijn om de focus op de microbioom terug te lezen! Mijn eczeemgevoelige… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Claudia

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen