• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Gezicht » Couperose » Top! Interview met schoonheidsspecialiste Jolanda Roekevisch

  • Brands we love, Couperose, Droge huid, Gevoelige huid, Gezicht, Grove porien, Monique schrijft, Rimpels en slapte, Schone huid, Vette huid, Voor hem

Top! Interview met schoonheidsspecialiste Jolanda Roekevisch

  • 10 februari 2011
  • Reageren
Total beauty Jolanda Roekevisch

geschreven door 

Redactie, Monique

Een topadres voor je huidverzorging!

Een nominatie doet wonderen voor je bedrijf. Schoonheidsspecialiste Jolanda Roekevisch(29) is een van de zes genomineerde Schoonheidsspecialisten van het Jaar 2011. Toen dat eenmaal bekend werd, stroomden de aanvragen (200 zeker!) per telefoon voor behandeling binnen. Van Rotterdam, Urk tot Volendam – en dan ook echt om te kuren, dus niet voor een eenmalige treat uit nieuwsgierigheid. Tijd voor BeautyJournaal’s Monique om ook een bezoekje te brengen.

Het instituut van Jolanda Roekevisch

Het is een hele rit, vanuit Amsterdam met de trein naar Lochem. Van de twee uur durende rit moet het laatste deel tussen Apeldoorn en Lochem met een soort bus op rails worden afgelegd. Dan eindig je in de middle of nowhere, bij een pittoresk landelijk dorp. Zou Jolanda me niet opgehaald hebben, zou ik toch echt gedacht hebben al niet meer in Nederland te zijn. Tunnelvisie = wie in de grote stad woont, komt vaak nauwelijks buiten de eigen vestingmuren en dan doet elk regionaal uitstapje aan als een buitenlandse reis.

Total Beauty

Nu werkt dit voor Jolanda Roekevisch van schoonheidsinstituut Total Beauty alleen maar in het voordeel. Wat een toplocatie heeft ze uitgekozen voor haar bedrijf. Midden in de weilanden, met uitzicht op de einder, het groene gras, grazende koeien, een stralende hemel. De eerste ontspannende gedachten komen al vanzelf. Ook binnen ziet alles er strak, fris en modern uit. Je voelt je hier gewoon welkom en je weet dat je hier een professionele behandeling krijgt. Het bedrijf van Jolanda omvat twee behandelkamers, een intakekamer, een ontvangst- en een verkoopruimte. Het bedrijf is aan huis gebouwd, er werken 2 fte schoonheidsspecialisten en uitbreiding is noodzakelijk – zo leer ik al gauw.

Voor mijn behandeling heb ik geen speciale wensen: versteviging en ontspanning vind ik altijd fijn. Jolanda onderzoekt mijn huid en constateert dat hij nog mooi stevig is. Ze wil hem ook wat opfrissen en besluit mijn huid eerst te conditioneren met de Carat Quatro behandeling in combinatie met een vitaminen- en kaviaar ampul. De Quatro is een combinatie van chromo- en kleurentherapie met vitaminen voor diepgaande huidverbetering voor de gevoelige , vermoeide of droge huid. Met behulp van Infrarood licht worden de stoffen dieper in de huid gebracht. Het is een heerlijk ontspannen behandeling die mijn huid goed voedt.

Vervolgens krijg ik een dieptepeeling om de teint op te frissen en het huidoppervlak weer mooi zacht te maken. Jolanda schat in dat ik de 30% melkzuur peeling wel aan kan. Ze belooft me dat ik daarna een prachtige, glanzende huid zal hebben. Nu onderga ik zelden zure peelings dus ben ik erg benieuwd hoe het aanvoelt. In minder dan een halve minuut haalt ze het er al weer af. Ten eerste omdat ik roep dat het teveel prikt en ik dat toch eng vind, ten tweede omdat de peeling erg snel intrekt.

Glycolzuur 30%

Ze besluit daarna het middendeel van mijn gezicht, wat toch altijd vetter is nog een glycolzuurbehandeling 30% te geven. Dat gaat prima, geen prikken. Na afloop is mijn huid lichtroze alsof ik een beetje bloos en voelt hij wat warm aan. Maar al direct zie ik het gladmakende en glanzende effect.En het mooie ervan is dat dit effect doorwerkt, zelfs tot 3 dagen na de behandeling is het zichtbaar. Mijn huid ziet er ongelofelijk opgefrist uit en dan bedenk ik me toch dat ik dit vaker zou moeten doen. Een kuur dus!

‘Je kunt als schoonheidsspecialiste wel goed zijn in je vak, maar je moet het ook kunnen verkopen.’

De kuur als hoogste doel

Kuurbehandelingen geven, dat is ook de specialiteit van Jolanda en veel van haar klanten doen dat dan ook bij haar. Dit is bijzonder, omdat kuren natuurlijk om een financiële investering vraagt (ca 800 euro)en de gemiddelde Nederlandse vrouw daar toch altijd wat zuunigjes mee is als het om haar huid gaat. Maar Jolanda is niet voor niets genomineerd voor de prijs Schoonheidsspecialiste van het Jaar van Beauty Awards 2011. Ze presenteert zichzelf als een moderne zakelijke, vakvrouw. Ze doet marketing via traditionele media en via het Internet. Via een altijd up-to-date website met het laatste nieuws en aanbiedingen, via Twitter en Facebook. Google haar naam en je krijgt ruim tienduizend verwijzigingen!

‘Je moet investeren in je klant om een investering terug te krijgen – je moet vertrouwen geven.’

‘Je kunt als schoonheidsspecialiste wel goed zijn in je vak, maar je moet het ook kunnen verkopen,’zegt ze stellig. ‘Ik focus op kuurprogramma’s en die moet je goed kunnen uitleggen. Daartoe heb ik op een gegeven moment ook een aparte intakekamer ingericht, waar ik alle tijd neem om een klant te adviseren en huidscans te maken. Ik heb de afgelopen jaren trainingen gevolgd bij de Belgische marketingstrateeg Imed Baatout en wat ik vooral van hem geleerd heb is dat je moet investeren in je klant om een investering terug te krijgen – je moet vertrouwen geven. Bij een intake voor een kuur geef ik altijd een proefbehandeling weg waarbij de ene helft van het gezicht wordt behandeld. Zien=geloven, 80% van de klanten boekt daarna een kuur.’

 

Frisse start, snelle groei

Jolanda startte in 2002 met een salon aan huis. Ze had een particuliere opleiding gedaan in Groningen en tijdens stages ontdekte ze al snel dat haar voorkeur bij huidverjonging op een biologische basis lag. ‘Ik verdiepte me in de informatie hierover van bedrijven als Pascaud Beauty Innovations: Bio Skin Jetting, en van Amatex, die dermabrasie combineert met ultrageluid: Skin Jet. Maar de methode van Pascaud sprak mij uiteindelijk het meest aan. De informatievoorziening over de resultaten was uitstekend, maar ook de begeleiding. Toen ik voor mezelf begon was Pascaud ook meteen het voornaamste merk dat ik voerde. ‘

‘Wat is er mooier dan de natuurlijke mechanismen in de huid aan te sporen beter te gaan werken?’

‘Wat is er mooier dan de natuurlijke mechanismen in de huid aan te sporen beter te gaan werken? Het is zo’n prachtig gegeven dat je de huid zelf kan stimuleren. Met Pascaud bied ik een totaalconcept: van buitenaf, en van binnenuit met suppletie. Onze meest gevraagde behandeling is de L3 – de koude laser. Ik zie bij mijn klanten vaak gecombineerde huidklachten van verslapping, lijntjes en droogte. Afhankelijk van de tijd en het budget dat iemand heeft gebruiken we verschillende methoden, zoals de L3, mesotherapie, bio skinjetting en peelings intensief of verspreid over een langere termijn.’

‘Pascaud brengt altijd de laatste innovaties met bewezen werking.’

Vind je het niet bijzonder dat 2 van de zes genomineerde specialisten voor de Beauty Award Schoonheidsspecialiste van het Jaar met Pascaud werken? ‘Nee, dit merk bied je zoveel mogelijkheden voor huidverbetering. Alle producten zijn hoog werkzaam, zonder eerst veel irritatie teweeg te moeten brengen om dat resultaat te moeten bereiken. Pascaud brengt altijd de laatste innovaties met bewezen werking. Momenteel worden er ook nieuwe massagemethoden ontwikkeld. Het wordt steeds completer en uitgebreider.’

BeautyJournaal heeft de oprichtster van Pascaud Beauty Innovations, Mardge Pascaud, al twee jaar in het expertteam zitten, en dat is niet voor niets. Met mijn zeventienjarige kennis en ervaring als journalist weet ik welke experts in ons land echt het onderscheid maken. Maar het blijft fantastisch om te zien dat ook de schoonheidsspecialisten van Pascaud zulke vakvrouwen zijn. Je zou stiekem denken dat al deze vrouwen eerst door de allerstrengste ballotage heen moeten alvorens ze het merk mogen gaan voeren. Of is het gewoon de professionaliteit van Mardge zelf waardoor een natuurlijke selectie plaatsvindt? De klik.

Wie weet wat ze kan en wat ze wil, effent voor zichzelf de weg om ook de juiste mensen te ontmoeten. Ook Jolanda doet dat – getuige het feit dat ze zo’n succesvol instituut heeft. Mocht ik ooit een nieuwe carrière willen, dan…..

Voorlopig geniet ik van mijn mooie huidstructuur en ga ik ook een kuur inplannen! Wie is de beste Pascaud specialiste in Amsterdam?

Monique

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV

Acne en pigmentvlekjes? Janissa’s huid wordt mooi met Circadia!

Ook de moeite waard
Loading...
UA Theravine
UA Theravine
Brands we love Gezicht Lichaam

Glow, ontspanning en voeding met TheraVine CBD gezichtsserum en lichaamsolie

Is clinical UA
Is clinical UA
Brands we love Gezicht Lichaam

Wat is het geheim van de extremozymen in iS Clinical? Het maakt dit merk uniek….

UA Biodroga
UA Biodroga
Brands we love

Clean Beauty! Het nieuwe Biodroga herpositioneert haar gezondheidswaarden voor jouw huid

ua-ik
ua-ik
Brands we love Lichaam Natuurlijk 100%

IK Skin Perfection: de mooiste, meest beschermende huidzorg bij kanker

ua-biodroga
ua-biodroga
Brands we love Gezicht

Must have! Waarom BeautyJournaal Biodroga MD aanbeveelt…

ua-meder
ua-meder
Brands we love Gezicht

Nieuw & perfecte match! Meder Beauty Science van dermatologe Tiina Meder

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de crÃ… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen