Parfum Psychologie Vrouwen Zakenpraat

Spoort commercial Belle d’Opium parfum van YSL aan tot heroinegebruik?

Er is ophef over ontstaan in Engeland: de Engelse Advertising Standards Authority heeft een ban gelegd op de commercial. Actrice Melanie Thierry wijst op een zeker moment met haar vinger op haar arm ter hoogte van een plek waar een junk zijn naald in zou zetten. Er kwamen in Engeland dertien klachten binnen bij de ASA en dat was voldoende om uitzending van de commercial te verbieden, aldus WWd.com. “After receiving complaints about the ad from 13 viewers on the grounds that it is “irresponsible and offensive, because the [actress Melanie Thierry’s] actions simulated drug use,” the ASA ruled that one of the scenes in the spot “could be seen to simulate the effect of drugs on the body” and another “could be seen to simulate the injection of opiates into the body.”

YSL ontkent natuurlijke dat de dans bedoeld is om heroïne te promoten of andere drugs. Terecht, vinden wij. Het is een prachtige commercial.

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

9 reacties

  • Ik vind de commercial beeldschoon. Maar ik denk dat het niet zozeer dat moment is dat die klagers op dat soort gedachten bracht.Volgens mij komt het door de sfeer die perfect een luxieuze opimukit weergeeft.Decadent en passend bij de geur. Ik word zo moe van mensen die niets beters hebben te doen dan moraalriddertje spelen. Wie zonder zonde is…… Pff. Waar gáát het over!

  • Ik vind het een mooie commercial. Uiteindelijk kan je zo achter veel dingen wel iets zoeken met de nodige dosis fantasie 😉

  • ah ja, da’s ook interessant wat je zegt…die man is afwezig en het wordt ook niet echt geinsinueerd dat er een man is die toekijkt, het lijkt alsof ze voor zichzelf danst en dit maakt dat zowel vrouwen als mannen naar haar zouden kunnen kijken. interessant.

  • @Monique, absoluut heel mooi , je krijgt door deze commercial zelfs zin om die geur te proberen/ruiken. Echt een geur voor jezelf, ook zonder een man in beeld die de suggestie geeft dat je door dit parfum direct een mannen-magneet wordt. ( maar geeft heel subtiel wel de suggestie van genot..)

  • …ook het feit dat ze danst vind ik mooi, en weer eens wat anders dan dames die alleen maar statisch lieftallig in de camera kijken of heupwiegend op je aflopen

  • Ik snap ook de link trouwens naar het “junk” gevoel, door die armband op haar bovenarm. Voordat je een shot”neemt, knel je je arm af met een riem of band om je aderen beter te zien…denk aan bloed prikken in het ziekenhuis) Ik vind het een mooie reclame. Past heel goed bij het product!

  • ik moest heel goed kijken om dat moment te zien dat ze naar haar arm wijst…het kan zelfs zo zijn dat
    het een slimme promotietruc is, soms is negatieve kritiek juist goede reclame, in ieder geval, je gaat er juist op letten. En grappig, ik kreeg vroeger altijd Opium voor mijn verjaardag, was er behoorlijk verslaafd aan. ( aan die geur dan, hahaha)

  • Mijn hemel, een mooie sensueel dansende vrouw, zelfverzekerd en genietend, schande! En maarliefst 13 klachten op de hele Engelse bevolking! Mensen, get a life, zou ik zeggen .

Reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.