Chanel’s leading make-up director, de Belg Peter Philips, overtreft zijn eigen creatieve talenten met een erg leuke animatie waarin de make-upverpakkingen van Chanel de hoofdrol spelen. Het filmpje zingt al enige dagen rond op het Internet en krijgt steeds meer fans.
Op het moment dat we dit filmpje plaatsen hebben we nog geen officieel bericht van Chanel gekregen over deze videopublicatie. We lezen op Internet dat Philips op dit idee kwam toen hij bezig was met ‘headdresses’, gemaakt van de make-upverpakkingen van Chanel voor een fotoshoot voor de Franse Vogue. Een beetje rondsurfend op het web ontdekken we dat het filmpje exlusief voor het highbrow blog Nowness is gemaakt. Een portal waarop talloze internationale kunstenaars (van schrijvers tot fotografen tot ander creatief talent) hun bijdragen plaatsen. Wij hadden nog nooit van Nowness gehoord.
Later begrijpen we dat de productie van deze film met Philips als creative director van Chanel make-up voor het merk ook nieuwe stappen op het terrein van online communicatie zijn. Hebben diverse cosmeticamerken al online communities gebouwd op het web, Chanel verkent nu de mogelijkheden en wellicht dat er met Philips meer bijzondere viral marketingachtige uitingen gaan komen.
Voorafgaand aan dat filmpje is er ook nog een interview opgenomen dat we op het net aantreffen waarin hij verteld over de inspiraties voor de film, maar ook over de impact die zijn moeder had op zijn talent en zijn voorliefde voor het creatieve talent van fotograaf Irving Penn en hoe weergaloos hij met het licht kon spelen. Bekijk die film hieronder:
Peter Philips: Beautiful Dreamer from Starworks Artists on Vimeo.