shop Moroccanoil Color Depositing Mask haarkleur opfrisser Moroccanoil Color Depositing Mask frist je natuurlijke haarkleur op, of je kiest voor een leuke pink glow. Alles kan, en is uitwasbaar! Bekijken Zoals je weet betaal je bij een beautyproduct ook voor een (over)groot deel voor de beleving. Daar is niets mis mee, zolang je je daar […]

01:37 - 00:58
luistertijd 01:37 - leestijd 00:58

Zoals je weet betaal je bij een beautyproduct ook voor een (over)groot deel voor de beleving. Daar is niets mis mee, zolang je je daar van bewust bent. Althans, als je dat wilt natuurlijk. Dromen is immers ook fijn.

De marketing rond beautyproducten is van hoogstaande finesse, ofwel van een soms te onevenaren raffinement. Welke industrie is beter in het verkopen van dromen in een potje dan de schoonheidsindustrie?

Chemici die zich de BeautyBrains noemen zetten onlangs de drie grootste halve of hele onwaarheden op een rijtje en verklaren erbij hoe het dan wel zit.

#1: over exclusiviteit

Claim: Alleen ‘onze’ producten geven een bepaald voordeel.

Feit: Alleen met een patent of een vast gelegd bedrijfsgeheim zijn producten exclusief, anders wordt dezelfde technologie gebruikt die ook bij vele andere merken in producten te vinden is.

#2: impliceren van superieure prestaties zonder onderbouwing

Claim: een merk vertelt jou dat hun producten beter zijn dan die van de concurrent.

Feit: als merken zulke claims maken dan moet er wetenschappelijk bewijs zijn om deze claims te onderbouwen.

#3: over magische ingrediënten

Claim: merken claimen dat een superieur nieuw ingrediënt hun producten beter laat werken.

Feit: bij de meeste producten is het de formule als geheel die de werking geeft en niet een bepaald ingrediënt alleen.

 

Wil je meer inzicht krijgen in de mooie fabels en de harde feiten?

Lees ook