Met dit koude weer is het heerlijk om je haar te wentelen in een fijne, verzorgende shampoo. Zo was ik dit weekend begonnen met een shampoo uit de nieuwe Brilliance lijn van Wella Professional en een roomzachte stylingcream van Sebastian (waarover later deze maand een verslag). Maar voor nu wil ik je graag kennis laten maken met andere nieuwkomers.
Farouk Systems – een van origine Amerikaans merk wat nu in Europa groot gemaakt wordt door Trendy Hair in Nederland, heeft een ultraluxe haarverzorgingslijn uitgebracht onder de naam Farouk Royal Treatment. De verpakking ziet er zo Oosters uit dat je direct vermoedt wat het grootste afzetgebied voor deze lijn is/wordt: de opkomende economieen in het Verre Oosten, maar ook de Arabieren zullen ervan smullen vermoeden wij. En natuurlijk moet de inhoud kloppen met de buitenkant. De formule is rijk, rijk, rijk. Er zit als communicatietrekker witte truffel in. Eerder gehoord? Dat kan, ook het (Nederlandse) haarverzorgingsmerk Fuente gebruikt deze stof, en zet het vooraan in de communciatie als teaser. Witte Truffel zou rijk zijn aan b-vitaminen, dat het haar versterkt. Witte truffel is natuurlijk ook duur, dus dat is fijn voor de rijke uitstraling van deze lijn. Verder zit er iets van parel in. We zouden het mooi willen omschrijven, maar we kunnen uit het persbericht niet opmaken wat van parel erin zit, noch kunnen we het nachecken op de incilijst omdat we de producten niet op de redactie hebben. Maar goed, parel wordt geroemd om de 22 aminozuren die het bevat. Het omhult de haren en geeft een prachtige glans.
De totale lijn is geschikt om meer volume aan het haar te geven, het vocht te reguleren en natuurlijk een fijne glans te geven. In tegenstelling tot de megadure lijn van Fuente (zo’n twee honderd euro), betaal je bij Farouk heel wat minder: tussen de 22,80 voor een shampoo tot € 23,40 voor een Intense Moisture conditioner. De lijn bestaat uit tien producten. Omdat Farouk een kappersbedrijf is, is ook veel aandacht besteed aan verschillende stylingproducten voor controle, glans en volume. Tijdens een overigens erg leuke presentatie bij het bedrijf die we in november meemaakten, benadrukte directeur Marc ook dat het een lifestyle-lijn is. Wat zoveel betekent als ‘nadruk op gevoel en beleving’. De oprichter van Farouk Systems in Amerika is een van origine Pakistaanse kapper. Met deze lijn heeft hij zich uitgeleefd, hij wilde een signatuurcollectie, teruggaan naar zijn roots. Deze koninklijke lijn is vanaf 2 januari bij Farouk/Chi kappers te koop. Farouk/Chi is trouwens ook eigenaar van de Biosilk lijn: heerlijke producten voor letterlijk zijdezacht haar met glans, en zonder pluis!
In navolging van Schwarzkopf’s professionele lijn voor thuisgebruik: Syoss, heeft ook Wella de stoute schoen aangetrokken. Wella zet Pro Series in de markt: ‘met inspiratie van stylisten, ontwikkeld door experts, verkrijgbaar bij de supermarkt’. De insteek van Wella is om het imago dat het in 130 jaar (!) heeft opgebouwd in de professionele kappersbranche, ook verder te versterken onder consumenten, in de gangbare retail. De Wella Pro Series is in vier varianten te verkrijgen: shine, repair, colour en volume en kost € 4,99 per fles van 500 ml. De rode flessen zijn de shampoo’s, de witte de bijbehorende conditioners. Te koop vanaf januari 2011. Als je leuke en slimme tips voor haarverzorging erbij zoekt, kan Wella je vanaf 2011 ook naar de online ‘Academy’ verwijzen. We hadden je graag de url van deze site gegeven, maar het pr-bureau is dat of vergeten te vermelden of heeft het bewust nog niet gedaan. Zodra we het weten, komen we erop terug!