…dit meldt het Volkskrant magazine zaterdag 4 december 2010. In het artikel ‘Vechten tegen de barcode’ wordt het taboe rond injectables geschetst. Uit onderzoek van het TNS NIPO, opdracht van uitgeverij Sanoma blijkt dat in vergelijking met 10 jaar geleden nog 48% van d e vrouwen tevreden is over haar uiterlijk. In 2000 was dat nog 59%.
Steeds meer vrouwen zouden injectables laten plaatsen om rimpels uit te deuken dan wel diffuus te maken, maar het is nog een groot taboe om dat ook te vertellen. De aangehaalde arts in het stuk, Dimitri Mihaylov, vertelt dat hij zijn cliënten op straat vaak niet begroet, hij ontvangt een knipoog of een steelse glimlach – wanneer de echtgenoot van de client ernaast loopt of de moeder. In het geval van de eerste is dat omdat manlief er geen weet van heeft en in het tweede geval omdat moederlief er geen kennis van heeft (…..subtiel verschil:-)).
Toch zijn de cijfers niet eenduidig te maken, wordt in het artikel gesteld. Het aantal behandelingen met injectables wordt niet geregistreerd. Niet, omdat het geen medicijnen zijn, en geen medische behandelingen (dan hoeft het niet), niet – omdat men dat uit concurrentieoverwegingen ook niet zou willen (….). De Consumentenbond zou menen te weten dat de weerstand tegen rimpelbehandelingen afneemt, maar een onderzoek van de BeautyMonitor onder zeshonderd lezeressen van glossy magazines van Sanoma zou weer laten zien dat slechts 1% van de vrouwen ervaring heeft met bijvoorbeeld Botox.
Lees ook: