Ik stond laatst weer eens veel te lang bij mijn (Mediq) apotheek te wachten omdat ze daar driedubbele controleprocedures hebben ingevoerd waardoor de wachttijd tegenwoordig drie keer zo lang is - maar dat gaf me meteen de gelegenheid om weer eens goed rond te kijken.

02:34 - 01:32
luistertijd 02:34 - leestijd 01:32

Ik stond laatst weer eens veel te lang bij mijn (Mediq) apotheek te wachten omdat ze daar driedubbele controleprocedures hebben ingevoerd waardoor de wachttijd tegenwoordig drie keer zo lang is – maar dat gaf me meteen de gelegenheid om weer eens goed rond te kijken.Mijn oog viel op een grote bak naast de toonbank waarin allemaal vrolijk roze gekleurde flessen stonden. Ik las de naam Vichy, maar kon de link naar naar het merk eigenlijk niet trekken. Mijn hersens hadden nog geen associatie van Vichy met roze (als verpakkingskleur) en ook niet met badproducten. Ik dacht aanvankelijk nog: wellicht is het een overgebleven partij die men op deze manier kwijt wil? Als journalist ben je immers altijd als een van de eersten op de hoogte van het nieuws. Dus, wat was dit dan? Het zag er zo geweldig uit, en…..zo goedkoop!

Bijna een week later viel er een pakket in onze brievenbus op kantoor: Vichy Essentielles: dermocosmetica aantrekkelijk geprijsd, las ik in het persbericht. Het kwartje viel! Dit is nieuw! Gloednieuw! De kleine lijn bestaat uit een douchegel en een bodycreme. Het roze staat voor de roos, die er in verwerkt is. En die prijs? De producten kosten resp. € 6.50 en € 7,50, (voor 200 ml) en dat is ook bewust gekozen. Het is crisistijd en dan wil je voor de feestdagen wel een fijn, werkzaam en leuk cadeau geven, maar wel graag vriendelijk geprijsd, zo redeneert Vichy. Vichy haalt in haar persdocumentatie zelfs een Parijse trendwatcher van het bureau Nelly Rodi aan die zegt: de crisistijd leidt tot nieuw consumptiegedrag: terug naar de essentie. De naam die Vichy voor  haar kleine lijn gekozen heeft, sluit daar dus ook naadloos op aan. Snobisme is uit, gezond verstand rules zo lezen we verder nog. Zoals je van Vichy mag verwachten, zijn het fijne producten. De geur is heel subtiel bloemig. De bodycreme is aanvankelijk romig, maar trekt snel in en laat een lekker huidgevoel achter.

MAIL EN WIN!

Wij willen dit nieuwe genot graag met je delen daarom mogen wij een flinke hoeveelheid sets weggeven van de douchegel en bodycreme! Vertel ons waarom jij dit lekkere pakket moet winnen en stuur je gemotiveerde mail compleet met adresgegevens naar: beautyjournaal@gmail.com  Alleen complete inzendingen doen mee. Iedereen die meedoet aan de actie wordt automatisch ingeschreven voor onze wekelijkse nieuwsbrief.

Lees ook