• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Frodo en Dokter Desiree
      • drs. Hayri Hortoglu
      • dr. Francis Wu
    • Haar
      • drs. Hans van Montfort
      • Wella experts Ilse en Lieke
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Cellfina
    • Cellics
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Doctor Eckstein
    • Icoone® & Venus Concept
    • IK Skin Perfection
    • Medik8
    • OBSERV huidscan
    • Synergie Skin
    • Ultherapy
  • Beautyvideo’s

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » COSMANIA wint 5000 euro voor start-up cosmeticawebshop

  • Marketingtrends, Zakenpraat

COSMANIA wint 5000 euro voor start-up cosmeticawebshop

  • 24 oktober 2010
  • Reageren

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

Uit de BeautyJournaal shop

Silk'n - FaceTite

Strakkere huid! Radiofrequentie + LED + IR, in een slimme tool!

€ 199,-

KOPEN

Dit jaar werd er voor de 6de keer de jaarlijkse Marie Claire Starters Award uitgereikt. Het winnende idee is een cosmetica webshop: Cosmania, bedacht door Marije Hoff (30) en Marcel Dekker (38). Beide hebben al professionele marketing en e-/retail ervaring. Marcel heeft o.a. 11 jaar ervaring bij verschillende merken binnen de  L’Oréal groep, en samen met Marije heeft hij bij Oilily gewerkt. Hun concept won vanwege het innovatieve karakter: de online beautyverkopen stijgen de komende jaren alleen maar. BeautyJournaal stelde hen een paar vragen over hun geesteskind. (Marije links en Marcel rechts op de foto).

Wat houdt de prijs precies in

Marie Claire Starters Award is een award voor het meest innovatieve, creatieve en veelbelovende business plan. De award is in de afgelopen 6 jaar uitgegroeid tot een prestigieuze prijs om startende ondernemers te stimuleren de stap te zetten naar het ondernemerschap.

Lees ook

ua-esthecinserum
ua-esthecinserum
Cosmeticaclaims Cosmetisch medisch Expertadvies Fijn haar Haar Haar Hoofdhuid Marketingtrends Zakenpraat

Haaruitval! Waarom Hans van Montfort het Esthecin haargroei serum ontwikkelde

De prijs die we met COSMANIA hebben gewonnen is voor ons een extra ondersteuning en accelerator tot het opzetten van onze nieuwe onderneming. We zijn dan ook erg blij met het startkapitaal van 5000 euro, de advertentie- en media-aandacht in de Marie Claire, een jaar lang smart rijden (met COSMANIA reclame), business outfits van Vanilia en gepersonaliseerd postdrukwerk van TNT en uiteraard zijn we super trots en vereerd om de titel Winnaar van de Marie Claire Starters Award 2010 te dragen!

Wat waren de voorwaarden om er aan mee te kunnen doen 

Het bedrijf mag nog niet bestaan, maar moet wel de intentie hebben om binnen een jaar het leven te gaan zien en het bedrijf moet een heuse stap zijn in het ondernemerschap. Het initiatief moet wel zo opgezet worden dat het geen ‘hobby’  is wat je naast een full-time baan zou willen/kunnen blijven doen.

Een cosmetica webshop, hoe innovatief is dat? 

De jury vond ons plan zo goed omdat het op een creatieve en innovatieve manier inspeelt op een groeiende trend. De beauty business in zijn totaliteit groeit nog steeds, en online verkopen worden steeds belangrijker. Daarnaast was het een professioneel, ambitieus en realistisch, goed onderbouwde business case. Na de nominatie was het oordeel aan het Nederlands publiek. Een maand lang konden de Marie Claire lezeressen in Nederland stemmen op het meest aansprekende initiatief.

Lees ook

ua-dronedelivery
ua-dronedelivery
Brands we love Cosmeticaclaims Gezicht Marketingtrends Medik8 Pigmentvlekken Rimpels en slapte Zakenpraat

Werkzame huidverzorging dankzij Drone Delivery technologie

Hoe gaan jullie van de webshop een succes maken? Je zult creatief moeten zijn om eerst traffic en dan verkopen te genereren…..

Wij willen met COSMANIA meer zijn dan alleen een ordinaire online winkel. We willen een inspirerende cosmetica shop omgeving bieden met unieke en betaalbare merken en producten, en een site waar je ook gaat kijken voor inspiratie en advies en op deze manier regelmatig bij COSMANIA terugkomt: we willen daarom ook een community gaan bouwen met andere cosmetica maniacs. Daarnaast willen we met COSMANIA een professionele en betrouwbaar verkooppunt zijn waar je makkelijk en betrouwbaar kunt kopen en waar je, als je een cadeau zoekt, verzekerd kunt zijn dat je altijd ‘goed zit’ . Wij hebben beide succesvolle professionele ervaring en komen beide uit marketing en e-/retailvak in de mode en cosmetica wereld (Marcel heeft o.a. 11 jaar ervaring bij verschillende merken binnen de  L’Oréal groep, daarnaast hebben we samengewerkt bij Oilily en voor andere modebedrijven) en we hopen daarom met die bagage nu ook van onze eigen onderneming een succes te maken.

Hoe ga je met je online verkopen opnemen tegen de fysieke retail waar nog altijd de meeste aankopen worden gedaan?

De meeste verkopen worden inderdaad nog steeds in de ‘brick stores’ gedaan, maar de grootste groei zit in het online segment, vandaar dat we ons daarop in eerste instantie richten. Daarnaast is onze doelgroep, de jonge, internationaal georiënteerde cosmetica ‘maniak’, erg sociaal en shoppend online actief. Fysieke retailing zal voor de beleving van cosmetica altijd belangrijk blijven, en onze ambitie is ook zeker om op termijn ‘brick stores’ te openen.

Welke merken ga je voeren? Jullie hebben belangstelling in Korres en Essie. De eerste is ooit in Nederland geweeste en had via de fysieke retail geen kans van slagen en Essie is al lang te koop via retail? 

Er zijn nog zo veel mooie merken die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn, omdat er geen plaats of voldoende omzetsnelheid is in de traditionele (mass) distributie. We zijn met verschillende merken in onderhandeling, we hebben nog enkele maanden de tijd om alles rond te krijgen, om begin 2011 met de shop op www.cosmania.nl live te gaan. De voorwaarde voor de merken die we selecteren is dat ze nog (vrijwel) niet in Nederland online verkrijgbaar zijn, maar al wel hot and up-and-coming zijn in het buitenland (Essie is niet breed gedistribueerd in Nederland). De merken moeten dus wel de potentie en ambitie hebben om samen met ons te groeien in de Benelux. Dat bepaalde merken nog niet in Nederland zijn geslaagd, hoeft niet te betekenen dat ze geen potentie hebben, wij denken dat ze met een eigen en gepaste benadering wel een succes kunnen worden. 

Lees ook

Schermafbeelding 2019-11-23 om 10.50.25
Schermafbeelding 2019-11-23 om 10.50.25
Apotheek advies Cosmeticaclaims Cosmetisch medisch Dermatologie Dermatologie Gezicht Gezondheid Huidzorg Lichaam Marketingtrends Natuurlijk 100% Operatietechnieken Rimpels en slapte Vitaminestoffen

Must take! SkinRecovery suppletie: bij kwetsbare huid na medische of cosmetische ingreep

Waarin zien jullie met name de kansen voor de niche merken en hoe ga je die aan de man brengen als ze nog geen bekendheid hebben? Cosmetica wil je immers voelen, ruiken, proberen…

Niche merken zijn vaak merken met een sterke identiteit en een goed verhaal, we willen dan ook gebruik maken van de kracht van deze merken, door ze op een inspirerende, passende lifestyle manier te presenteren. Onze site moet daarom ook een juiste balans aangeven tussen een winkel en (cosmetische) inspiratie, we zien onze webshop meer als een online boetiek.

Om de merken aan de vrouw te brengen gaan we verschillende marketing middelen inzetten: adverteren, sampling, we hopen op redactionele aandacht in de media met de nieuwswaarde en het verhaal achter onze sterke merken en producten, en we rekenen op bekendheid via onze eigen consumenten via social media als Facebook en Twitter. 

Hebben jullie marketingbudget? Zo ja, hoe ga je dat inzetten? 

Als startende onderneming hebben we geen groot budget, maar we zullen uiteraard ook een deel van ons totale investeringsbudget voor marketing (zonder marketing geen verkopen) in gaan zetten om traffic te genereren en om de conversie zo hoog mogelijk te krijgen. We zullen dat uiteraard inzetten op de plekken waar onze doelgroep zich begeeft, vooral online, maar zullen ook op een verrassende manier offline aanwezig zijn bij voor ons relevante events (te denken valt aan mode en beauty events, hoe kunnen we op dat doen willen we op dit moment nog niet vertellen).

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-pascaud
ua-pascaud
Droge huid Geteste producten Gevoelige huid Gezicht Oogverzorging Rimpels en slapte Schone huid

Slappe huid? Lydia doet Award-winning Pascaud Contour gezichtskuur

UA-CALYSj
UA-CALYSj
Droge huid Gezicht Oogverzorging Rimpels en slapte Vette huid Voor hem

Callys serums geven jouw huid een super boost NIEUW + WIN!

Schermafbeelding 2019-12-03 om 21.57.57
Schermafbeelding 2019-12-03 om 21.57.57
Douchen en baden Geteste producten Gezicht Haar Hoofdhuid Lekker smeren Lichaam Lippen Make-up Monthly Favorites Stylingtools Teint Voeten en handen

BeautyJournaal testpanel favorieten november 2019

ua-ultheraphy
ua-ultheraphy
Borsten/decollete Brands we love Contourverbetering Lichaam Ultherapy

Je decolleté uit de kreukels met Ultherapy®!

ua-patricia
ua-patricia
Brands we love Geteste producten Gevoelige huid Gezicht Peptiden Rimpels en slapte Synergie Skin Vitamine c Werkstof dossiers

Winnaar! Schoonheidsspecialiste Patricia test Synergie Skin voor haar rosacea huid

ua-opi
ua-opi
Geteste producten Lichaam Voeten en handen

Karmelita test de OPI Pro Spa Skincare Gloves voor zachte handen

2 reacties

  • Redactie, Monique schreef:
    2 november, 2010 om 22:18

    @fleur wie was de winnares vorig jaar en wat voor bedrijf heeft zij opgestart?

  • Fleur schreef:
    2 november, 2010 om 20:03

    Met de winnares van vorig jaar zat ik vroeger op de basisschool. Leuk dat deze Award bestaat!

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Karmelita test

December
Karmelita Gischler

Karmelita Gischler

Karmelita test de OPI Pro Spa Skincare Gloves voor zachte handen

Dit zijn onze experts

user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Dank je wel Marianne, leuk om te horen, echter hebben wij ook vaak genoeg 4… Slappe huid? Lydia doet Award-winning Pascaud Contour gezichtskuur Redactie, Monique
  • beste ria, ik snap je punt. wij zijn echter afhankelijk van het beeldmateri… Slappe huid? Lydia doet Award-winning Pascaud Contour gezichtskuur Redactie, Monique
  • Ben het helemaal eens met Marianne. Ook ik behoor tot oudere vrouw, doelgr… Slappe huid? Lydia doet Award-winning Pascaud Contour gezichtskuur Ria
  • Interessant dit! En wat mij met name aanspreekt is dat er nu een tester ing… Slappe huid? Lydia doet Award-winning Pascaud Contour gezichtskuur Marianne
  • Voor Su. Ik gebruikte het wimperserum van kruidvat maar dat is een aantal m… BeautyJournaal testpanel favorieten november 2019 Noortje
  • Hallo, Deze serums zijn een echte innovatie. Zwitserse deskundigheid! Ik b… Callys serums geven jouw huid een super boost NIEUW + WIN! Resy
  • Graag zou ik mee willen doen met deze win-actie.... Deze serum's lijken ee… Callys serums geven jouw huid een super boost NIEUW + WIN! Ankie
  • Super, bedankt voor je reactie, daar gaan we achter aan!… Darmflora onderzoek! UV-B straling heeft positieve invloed op je darmen redactie, Monique
  • Het is al langer bekend dat in zonnige gebieden minder borstkanker, darmkan… Darmflora onderzoek! UV-B straling heeft positieve invloed op je darmen Martine
  • Hallo Ik zou het serum graag willen winnen:) ik ben dol op het proberen va… Callys serums geven jouw huid een super boost NIEUW + WIN! Nicole

Volg ons op Instagram

No images found!
Try some other hashtag or username

De sterkte van UV-straling vandaag

 
zonkracht verwachting Nederland Zonkrachtverwachting dag 1 Zonkrachtverwachting dag 2 Informatie over de zonkracht

 (Bron: KNMI Datacentrum)

Welke spf moet ik vandaag gebruiken, wil ik niet verbranden? Klik op de foto voor uitleg.

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen