shop Dermasence BarrioPro gezichtsemulsie De favoriet van onze skincare pro Gerti! Deze crème is geschikt voor alle huidtypen en herstelt de huidbarrière. Je kunt hem twee keer per dag of naar behoefte gebruiken. Hij trekt lekker snel in en is ideaal na een retinol serum en aha’s of bha’s.  Je weet wel: serums met zuren. […]

04:40 - 02:48
luistertijd 04:40 - leestijd 02:48

Nadat ze gespaard had, of anders gezegd haar no-buy periode achter de rug was, kon ze er weer eens uitgebreid op losgaan. Deze zomer was het jachttijd voor gezicht en lichaam en zonbescherming. Wat hadden Skins, Douglas, MOOI en Ici Paris Jolanda te bieden? De geboden kennis, het assortiment en de hoeveelheid samples zijn een belangrijke graadmeter voor Jolanda. Lees hier deel 2: haar shopervaring bij Douglas aan de Lijnbaan in Rotterdam.

Een paar keer ben ik al in deze grote winkel geweest. Tot twee keer toe ben ik er binnen gestapt en weer uitgevlucht. Te druk en veel te veel jongeren, wat weer veel beveiligers noodzakelijk maakt. Waarom gaan jongeren altijd met z’n allen cosmetica kopen? Ga alleen, dan word je beter geholpen en stop met dat gegiechel!

Ik shop niet prettig met al die beveiligers in de winkel

Ik winkel niet vrijuit met al die blauwe uniformen. Tot nu dan, want er waren deze keer wel veel cadeautjes en aanbiedingen. Daar ben ik dol op: die moet en zal ik hebben! Aangezien we een caravan aan zee hebben is goede zonbescherming noodzakelijk. Zeker in de vroege zomer, als de zon hoog staat en er een fris briesje waait, verbrand je sneller dan je denkt. Er waren aanbiedingen van onder andere Estée Lauder, Biotherm, Lancôme en Bergman en allemaal hadden ze zo’n hebbeding-tasje met miniaturen. De korting daarbij was 10% procent en met een klantenpas nog eens extra 10%. Dat is dus leuk shoppen.

Ik kocht twee zonneproducten van Estée (uit de Bronze Godess serie) en daar had ik mijn tasje gelijk mee verdiend. Vaak hebben ze een minimaal aankoopbedrag bij zo’n cadeau. De voorwaarden staan altijd in kleine lettertjes vermeld op internet. Het was ook aardig dat ik deze keer twee extra proefjes kreeg van Clinique en van Estée Lauder.

Ik vind de sfeer erg wisselend. Het is te druk, te stil, of de verkoopsters zijn te gretig.

Mijn indruk van Douglas is erg wisselend. De hulp van de verkoopster komt vaak net iets te snel en te gretig, en als ik dan aangeef dat ik nog even wil rondkijken dan krijg ik het gevoel dat dit ongemakkelijk is voor de verkoopsters. Het komt net zo vaak voor dat ik graag geholpen wil worden en dan is niemand beschikbaar of ik ben net niet in het gezichtsveld van een verkoopster!

Ik vind het ook flauw dat je moet betalen voor de klantenpas van Douglas. Het kost 12.50 en dan moet je toch minimaal 2 tot 3 keer daar wat kopen voordat je eindelijk korting krijgt.

Bij Douglas hebben ze de Anastacia Brow treatment, een Amerikaanse methode met sjablonen en hars om die perfecte wenkbrauw te maken die bij jouw gezichtsvorm past. Overtollig haar wordt geharst en de open plekjes in het gekozen sjabloon worden gekleurd in een voor jou geschikte kleur. Daarbij kan je met een kit zelf je wenkbrauwen bijhouden of je gaat regelmatig naar Douglas voor een touch-up. De twee verkoopsters die ik deze dag trof hadden zelf of forse of helemaal geen wenkbrauwen, maar ze waren superenthousiast over het product (….). Zij met de forse wenkbrauwen vertelde dat ze een maandlang geen omkijken naar haar wenkbrauwen had gehad. Iets om te onthouden, dacht ik nog. Wellicht koop ik het nog eens.

De afdeling hand- en nagelverzorging is enorm groot, en de visagisten van MAC het bekijken waard.

Douglas heeft een gigantische afdeling met hand-en nagelverzorgingsproducten. Ze hebben hun eigen merk en verder heel veel anderen merken – behalve O.P.I. Je kunt je hart ophalen aan de grote collectie ‘gereedschap’, make-up borstels, spiegels, vijlen, schaartjes en Tweezerman.

Deze grote Douglas heeft ook een MAC counter en zoals ik dat kan inschatten is die klein of juist erg handig ingericht. Natuurlijk staan er twee uitgedoste visagisten die op zich al een bekijkje waard zijn. Stiekem ben ik een beetje jaloers op zulke hippe meiden die zo kunnen toveren met make-up.

Douglas heeft een eigen magazine wat lekker leest en goede tips heeft. Niet alleen de dure, maar ook de goedkopere merken worden besproken. Ik vind dat goed. 

Lees ook