shop La Roche Posay Cicaplast B5 Concentrate spray Heb je wel behoefte aan de kalmerende en verzorgende eigenschappen van een bodymilk, maar niet aan de vettigheid? Dan is deze spray van La Roche Posay met 5% panthenol een geweldige uitkomst! Bekijken Omdat bloggers zo openhartig over hun cosmetica ervaringen schrijven en ook veel lezers feedback […]

02:01 - 01:12
luistertijd 02:01 - leestijd 01:12

Omdat bloggers zo openhartig over hun cosmetica ervaringen schrijven en ook veel lezers feedback krijgen, hecht de industrie er steeds meer waarde aan voor de productontwikkeling. 

Dit blijkt uit onderzoek van Tiphaine Dumartinet, een student aan de Toulouse Business School in Frankrijk, zo bericht vaksite Cosmetics Design.com.

Ondanks veel bloggers niet altijd over de juiste product- en merkinformatie beschikken en het ook niet altijd in foutloze taal kunnen opschrijven, wordt hun mening en de reacties erop van lezers van steeds grotere waarde voor bedrijven. ‘Het is eerlijk en ongecensureerd’,  aldus de onderzoekster.

Het wordt ook voor cosmeticabedrijven steeds belangrijker om in te spelen op de laatste consumenten lifestyle trends en daarvan goede vertalingen te maken. Voor mode en make-up is dit makkelijker dan voor een huidverzorgingsproduct. Het onderzoek naar de juiste ingrediënten is een tijdrovende klus en kost veel geld. Vervolgens moet het ook nog op de juiste manier vermarkt worden. Internet moet hier een veel grotere rol in spelen’, aldus Dumartinet, ‘en kan ook in het voortraject een belangrijke bron van informatie zijn, gezien het snel toenemende aantal beautybloggers en de vele discussies over cosmeticagebruik- en voorkeuren via social media.’

Ze adviseert bedrijven ook om veel meer gebruik te maken van speciale agency’s die niets anders doen dan online media screenen op communicatie over merken, en merken te koppelen aan door het bedrijf zelf beheerde online media, zoals een eigen blog.

Als voorbeeld geeft ze het blog dat Lancôme in het leven riep, www.magnifique-women.com  (wat helaas voor ons naar de gewone Nederlandse website leidt, vreemd genoeg) en het blog van parfummerk Thierry Mugler, www.womanity.com

Hoe eerder bedrijven voor hun marketing- en productontwikkelingsstrategieën online gaan, hoe meer profijt ze ervan zullen hebben.

 Lees ook:

Lees ook