shop B.R.U.S.H de beste stylingtool ever voor volume in je haar STOP! Zoek niet verder! Wij zijn superfan van B.R.U.S.H, een warmtetool die je pluizige haar prachtig en langdurig glad maakt, en ook mooi volume met een slag erin kan maken. In dik haar, maar ook in kwetsbaar fijn haar. Zowel Monique als Lydia zijn […]

01:35 - 00:57
luistertijd 01:35 - leestijd 00:57

Controleerde de ASA tot nu toe alleen reclame uitingen in printmedia en bij salespromoties, het werkterrein wordt nu uitgebreid met social media zoals Facebook, Twitter, en dergelijke, zo meldt CosmeticsDesign.com. Zo kan ongebreideld gebruik van testimonials aan banden worden gelegd.

De Britse cosmeticaorganisatie CTPA zal er met de ASA gaan samenwerken om bedrijven te helpen bij een toegankelijke marketingcommunicatie die binnen de grenzen van het toelaatbare blijft. In het verleden heeft de CTPA dit ook al gedaan voor de print- en tv mediacampagnes.

Men vreest vooral dat de kleine cosmeticabedrijven de dupe kunnen worden. De kleine bedrijven hebben nauwelijks marketingbudget en moeten het van zoveel mogelijk free publicity en goedkope online campagnes hebben via the grapevine en dat is tegenwoordig met name het internet. Men stelt dat er een groot gat gaapt tussen wat momenteel op het internet allemaal verkondigd (mag) wordt en welke restricties er zijn voor uitingen in ‘de oude wereld’ (print/tv etc).

Testimonials onder vuur

Via digitale sociale netwerken worden natuurlijk veel meningen geuit, door consumenten en door bloggers. Het is voor bedrijven ook verleidelijk om deze testimonials te gebruiken voor de eigen marketingcampagnes. ASA stelt dat wie dit doet, zich ook de uitgesproken woorden eigen maakt, waardoor het een reclametekst wordt waarvoor regels gelden.

 

 

Lees ook