Nederlandse portals en blogs Naast het portal beautyJournaal (hoe kan het ook anders:-) werden ook een aantal website van Nederlandse blogsters genoemd zoals www.beautygloss.nl ‘omdat ze af en toe leuke filmpjes heeft over make-up, soms een leuke webwinkel beschrijft en ik vaak moet lachen om het gekluns met nagellak. Bovendien geeft ze haar veelal jonge […]

06:47 - 04:04
luistertijd 06:47 - leestijd 04:04

beste websites beautytestpanelNederlandse portals en blogs

Naast het portal beautyJournaal (hoe kan het ook anders:-) werden ook een aantal website van Nederlandse blogsters genoemd zoals www.beautygloss.nl ‘omdat ze af en toe leuke filmpjes heeft over make-up, soms een leuke webwinkel beschrijft en ik vaak moet lachen om het gekluns met nagellak. Bovendien geeft ze haar veelal jonge lezers vaak positieve tips, over het leven als jonkie.’ www.lushiousbeauty.nl, wordt genoemd als zijnde een actueel blog ‘met goede nagellak reviews en een die voyeuristische trekjes wakker maakt, omdat de blogsters zo heerlijk veel make-up laten zien.’ www.cosmopinie.nl ‘omdat het een vriendelijk behulpzaam forum heeft, hoewel het wel meer op jonge meisjes gericht is. Er worden ook veel reviews verzameld. http://www.lacquerized.nl/ ‘is in een het Engels onderhouden blog van een Nederlandse nagellak-fan waar goede tips over technieken en producten te vinden zijn.’ ‘Soms kijk ik op www.beautyreview.nl omdat er gebruikerservaringen te vinden over heel betaalbare producten. Zo vond ik hier uit dat een bepaalde brush super werkt en spotgoedkoop is.’

Blogs met wetenschappelijk verwijzend karakter

Binnen het medische circuit is het blog van arts Jetske Ultee geliefd omdat ‘ze niet alleen over bewezen werkzame stoffen schrijft, maar ook praktische oplossingen voor medische behandelingen voor de huid geeft. Ze is de Nederlandse Paula Begoun, ze probeert bevindingen wetenschappelijk te onderbouwen.’ Internationaal doen de websites zoals experts als Paula Begoun (www.cosmeticscop.com en www.beautypedia.com) het goed omdat er een schat aan achtergrondinformatie te vinden is en van de Amerikaanse dermatologe in opleiding www.futurederm.com. www.thebeautybrains.com is geen medisch geïnspireerde site, maar wel opgezet door twee cosmetisch chemici ‘die op nuchtere maar ook humorvolle wijze de chemische feiten achter de pot crème weergeven.’

Internationale portals

Internationale portals met hoog aanzien zijn onder meer www.makeupalley.com , ‘ grote resource voor gebruikerservaringen. Alhoewel geen experts, zijn er veel mensen actief op het forum met kennis van zaken. Via MUA ben ik me meer met skincare gaan bezighouden. Natuurlijk moet je wel kritisch blijven, het zijn geen experts en het blijft Amerika.’ www.allure.com, ‘de site van het Amerikaanse beauty magazine met leuke top 10 lijstjes, veel tips en de jaarlijkse Best Of….’ www.truthinaging.com: ‘wel erg Amerikaans maar met veel praktische informatie. Net als Begoun vaak gebaseerd op inci-lijst en er is vaak voorkeur voor dure niche merken. Desalnietemin leuk om te lezen.’

Sites van de merken

Bij de sites van de merken scoren vooral de Nederlandse site van Lancome  ‘om te lezen over de diverse producten en leuke tekenfilmpjes over gezichtsverzorging.’ www.maccosmetics.com ‘omdat bij de bijbehorende aangeprezen make-up een foto wordt geplaatst. Het inspireert me om vervolgens zelf aan de slag te gaan.’ Ik kijk regelmatig op de site van www.esteelauder.com ‘omdat ik de producten fijn vind. Ook de zoekfunctie om tot de juiste producten te komen is handig in gebruik.’ Op de website van www.collistar.com vind ik het prettig dat ook de bestsellers vermeld worden.’

Sites van winkels en webshops

Als handige shoppingsites worden aangeprezen www.skinnovators.com ‘omdat de producten me erg aanspreken die dit bedrijf verkoopt.’ De website van Pascaud Beauty Innovations omdat je niet alleen een overzicht van al haar producten krijgt, je krijgt ook een kijkje in de wereld van de beautysalons die met het merk werken.’ De site van Skins Cosmetics omdat het een wereld vol mooie, onbekende merken voor je ontsluit.’ www.sephora.com ‘vertelt over de laatste nieuwe producten uit de States met lekker veel niche brands, trends en mega veel glamour. www.drugstore.com ‘heerlijk om in rond te struinen omdat er van alles te koop is dat je hier niet vindt, net zoals de echte drugstorens in Amerika.’

Ook sympathiek….

Sympathiek worden tot slot nog de volgende sites bevonden: www.hownottoactold.com  ‘niet speciaal beauty maar erg leuk. Zo zat ik laatst opeens naar youporn te kijken ;). www.15minbeauty.com, ‘leuke blog en eerlijk (voor zover je dat kunt zeggen). www.dermtv.com : ‘omdat deze Amerikaanse dermatoloog afgezien van het feit dat hij het echt niet altijd bij het rechte eind heeft, toch veel handige tips geeft. En hij probeert zijn standpunten op een inzichtelijke manier te verhelderen.’ www.misschievous.tv, ‘een Duitstalig blog met heel goede make-upinstructiefilmpjes.’

Opsteker voor BeautyJournaal

En helemaal tot slot kunnen we het niet laten om de prachtige lofzang van een van onze testpanelleden op BeautyJournaal te publiceren: ‘BeautyJounaal is eigenlijk de enige site die ik dagelijks bezoek om te kijken of er iets nieuws op staat. Reden is dat ik BeautyJournaal erg goed vind, met name de kwaliteit, diversiteit, profesionaliteit, onafhankelijkheid, nuchterheid, inhoudelijkheid/ diepgaandheid en actualiteit van de artikelen. Ik vind het expertteam en het testpanel van veel toegevoegde waarde en lees met plezier en interresse hun bijdragen. Daarnaast waardeer ik heel erg de kritische blik van BeautyJournaal. Echt een verademing tussen alle beautybeloften en claims … Bovendien vind ik de mail & win acties zeer aantrekkelijk en zijn het niet ‘loze’ en slechts verkapte reclame uitingen waarbij je nauwelijks tot geen kans maakt om iets te winnen (ik ben al een paar keer blij verrast met een mooi produkt). Voorts vind ik Monique, de uitgever van dit platform, zeer hulpvaardig bij het beantwoorden van e-mails en vragen. Ik waardeer het zeer dat ik altijd ontzettend snel en vriendelijk een reactie van je krijg welke bovendien relevant en waardevol is. Ook is het evenwicht tussen ‘wetenschappelijk’ en ‘gewoon leuk om te lezen’ precies goed. En de humor en toon van schrijven vind ik leuk en prettig.  Daarnaast zijn de reclame uitingen op BJ niet iritant aanwezig (en duidelijk als advertentie geplaatst) en sommige advertenties vind ik zelfs mooi (de mini-magazines). De filmpjes vind ik ook leuk en interessant. En als laatste… ik heb binding gekregen met de andere testpanelleden en sommige experts gekregen.’
Heb jij nog aanvullingen? Mail ze ons, of post ze onder dit artikel.

Check ook deze webshops:

Lees ook