'Het was een week  waarin 1 onderwerp centraal stond: bekend zijn en nog bekender worden en wat doe je hier allemaal voor.

04:51 - 02:54
luistertijd 04:51 - leestijd 02:54

‘Het was een week  waarin 1 onderwerp centraal stond: bekend zijn en nog bekender worden en wat doe je hier allemaal voor. Neem de experts uit ons team. Afgelopen maandag voegde apotheker en voedingssuppletie deskundige Anne Andela uit Sneek zich bij ons team, en vanaf die eerste dag stroomde er al vragen binnen voor haar van onze lezers. De behoefte aan evenwichtige informatie over vitaminepillen is groot in relatie tot beauty, zo blijkt en Anne heeft BeautyJournaal uitgekozen om haar expertise en bekendheid verder uit te bouwen. Ze had geen beter platform kunnen nemen: BeautyJournaal is sterk in branding. Van personen en merken en we zijn er trots op als we zien hoe specialisten hun weg naar beroemdheid vervolgen. Laten we vooral bescheiden blijven, want bijna alle experts zijn natuurlijk al beroemd dankzij hun vakmanschap. Maar we zien wel dat de behoefte bij media en bedrijfsleven aan toptalent groot is. We grappen hier op de redactie wel eens dat het lijkt alsof BeautyJournaal een kraamkamer is. Maar wellicht hebben we gewoon een goede neus om vakmensen aan ons te binden!

Ambassadeurs

‘We zijn trots op ze! Make-upartist Lydia le Loux is nu ook officieel tot ambassadeur van L’Oréal Paris in Nederland benoemd. Kapper Siko van Berkel won begin de Pers Award tijdens de Coiffure Awards en krijgt binnenkort een belangrijke educatieve rol bij het kappersmerk Sebastian. Chemicus Johann Wiechers werd dit voorjaar als een van de vier topchemici in de wereld genomineerd voor de Lifetime Achievement Award 2010, uitgeroepen door de prestigieuze beursorganisatie In-Cosmetics. Onlangs werd hij ook nog beloond voor zijn werk door de Academie van Farmaceutische Wetenschappen in Chili, en we zien hem steeds vaker in Nederlandse media geciteerd en geïnterviewd worden – terwijl echt niemand hem in Nederland kende voordat BeautyJournaal hem in haar team opnam – ook wij hebben hem met onze journalistieke speurneus via Amerika opgespoord. En dan Dominique Samuel; het is zijn droom om een internationale carrière op te bouwen en steeds vaker is hij voor opdrachten met sterren in Amerika te vinden.  De juiste contacten tellen. Zo was hij nog maar koud in Nederland of hij werd eind mei alweer gebeld of hij met spoed naar Londen wilde komen, om enkele mensen uit het SATC team wilde make-uppen voor de filmpremière van nr. 2! Hij kon zijn geluk niet op. ook zijn droom is aan het uitkomen….

Zoveel vakmanschap

‘We delen mee in hun vreugde, schrijven erover en ondertussen voeden we ons ook met inspiraties om het BeautyJournaal portal nog verder uit te breiden, want ook wij hebben een droom: het beauty-nieuwsportal van Nederland worden, zonder onze unieke signatuur uit het oog te verliezen. We blijven de feiten van de fabels scheiden, maar we respecteren de droom die beauty ook is. In gesprek met de gloednieuwe Hairdresser of the Year klonk het allemaal weer eens als muziek in de oren, zowel bij Piet-Jan Duivenvoorden als bij ons, maar ook bij de boeiende imagostyliste M. die we van de week spraken over haar vak en haar talenten.

‘Wat is deze industrie toch veelzijdig. Laat niemand meer zeggen dat beauty saai en dom is! Geen vakgebied kent zoveel (ook wetenschappelijke) specialismen die uiteindelijk een gezamenlijk doel hebben (de centjes even buiten beschouwing gelaten): jou een lekker gevoel te geven. Via welke ethische boodschap dat gebeurt, maakt het nog wel eens moeilijk om je keuze te bepalen. BeautyJournaal reikt zowel consumenten als vakmensen een hand: we kiezen voor openhartigheid, we schrijven niets voor. De keuze is uiteindelijk aan het individu. Het expertteam heeft dat van de week nog eens duidelijk gemaakt in een overzicht waarin we hun meningen hebben verzameld.

Zet BeautyJournaal op de kaart

‘We besluiten toch maar even met een commerciële boodschap, want zonder inkomsten kunnen we simpelweg niet bestaan. We hopen dat steeds meer bedrijven bij het kiezen van een online communicatiestrategie ook BeautyJournaal zullen aanwenden. Binnenkort gaan we verslag doen van het lezersonderzoek en dan zal meer dan ooit blijken hoe hoog de veelzijdigheid, de expertise, de behulpzaamheid en de betrouwbaarheid van dit medium en haar team scoren.

En , lieve lezers, help ons om dit platform nog verder te laten groeien. Vertel over BeautyJournaal aan je vrienden en relaties. PS: heb je ons video interview met Paula Begoun al bekeken, de cosmeticscop uit Amerika? We krijgen er lovende kritieken voor!

Tot volgende week, Monique

 

Lees ook