Wat een buzz toen hij ook in Nederland uitkwam. Modejournaliste Milou van Rossum wijdde er een hele spread aan in het Volkskrant magazine en al gauw werd bekend dat het enige verkooppunt in ons land; de geweldige modewinkel SPRMRKT in Amsterdam uitverkocht was. Nu hoorden we van eigenaresse Nelleke dat ze hem helemaal nog niet […]

01:49 - 01:05
luistertijd 01:49 - leestijd 01:05

Wat een buzz toen hij ook in Nederland uitkwam. Modejournaliste Milou van Rossum wijdde er een hele spread aan in het Volkskrant magazine en al gauw werd bekend dat het enige verkooppunt in ons land; de geweldige modewinkel SPRMRKT in Amsterdam uitverkocht was. Nu hoorden we van eigenaresse Nelleke dat ze hem helemaal nog niet in huis had toen, maar nu is hij dus volop te koop!

En we vinden hem aangenaam groen, licht bloemig-kruidig, een beetje hout en heel in de verte iets van citrus. Androgeen, zacht en fris. Later ontwikkelt de geur zich naar iets drogers en zou je zelfs een zweem van kerk wierrook kunnen ontdekken en van een klassiek handzeepje. We lazen ook nog ergens dat iemand het naar verse marihuana planten vindt ruiken:-).

Het parfum is ontworpen door Daniela Andrier die ook (ooit) Rive Gauche voor YSL ontwikkelde. Martin heeft er zelf nauwelijks deel aan gehad. Zijn maison is aan Diesel verkocht, het parfum werd door L’Oreal in de markt gezet. Toch ademt het wel de geest van de ontwerper en dat is link vinden wij eigenlijk. We begrijpen dat hij er zijdelings wel bij betrokken is geweest, maar de naam en de rest erachter is vooral Diesel en L’Oreal. Hoe zou het zijn opgepikt als het een Diesel fragrance was geweest? Wij vinden het verwarrend, uberhaupt, als merken die een persoonsnaam dragen (van een nog levende) in handen zijn van een bedrijf waar deze persoon verder niets meer mee te maken heeft.

Bekijk onze film met expert Tanja Deurloo over de nieuwe Nu Green parfumtrend met de fijnste geuren!

De video over het nieuwe Untitled parfum: 

Lees ook