Onlangs ontvingen wij de nieuwe lijn van Biodermal, voor de gevoelige huid, met een You Tube filmpje met tips voor een snelle doe-het-zelf gezichtsmassage.

03:12 - 01:55
luistertijd 03:12 - leestijd 01:55

Onlangs ontvingen wij de nieuwe lijn van Biodermal, voor de gevoelige huid, met een You Tube filmpje met tips voor een snelle doe-het-zelf gezichtsmassage. Het werd meteen duidelijk: ook de verpakkingen zijn vernieuwd. Volgens de marketingmanager was het tijd voor verandering.  ‘De consument waardeert ons merk als heel sterk, maar het design werd als degelijk en saai ervaren. De uitstraling is nu cosmetischer geworden. Daarnaast werd er voorheen ook vooral nadruk op de werkzaamheid van de crème gelegd, nu wordt er iets aan toegevoegd: aandacht en liefde, meer aandacht voor het verwennen van de huid.’ Het is een tendens die we overigens ook de laatste tijd meer benadrukt zien bij merken als Nivea en al langer in gang gezet: bij Dove.

Een snelle massage, in de ochtend, zorgt ervoor dat de zelfhelende kracht van je huid gestimuleerd wordt, de vitaliteit bevorderd en de crème wordt zo sneller opgenomen door de huid. Om dit kracht bij te zetten hebben ze een kort filmpje gemaakt en dit op YouTube geplaatst. Hier is te zien hoe je met een snelle drukpuntmassage helemaal verkwikt de dag kunt beginnen.

Waarom een introductie met een downloadable filmpje? Volgens Biodermal is dit filmpje alleen gemaakt als kennismaking met de nieuwe lijn voor de gevoelige huid. Voor de Poorte vertelt:  ‘Wij vinden naast het gebruik van een crème, massage ook belangrijk voor een beter effect, daarom hebben we dit filmpje gemaakt. Het gaat hier om een eenmalige actie. Wij leggen nu wat meer nadruk op extra aandacht voor de huid, maar de basis van Biodermal blijft het ondersteunen van de natuurlijke kracht van de huid.’

De inzet van sociale media is, naast TV en print, belangrijk voor Biodermal. Het filmpje kan door bloggers op hun site gezet worden, ook heeft het merk een Twitter pagina aangemaakt in de roze tinten van de nieuwe lijn. Het filmpje inmiddels ruim 500 keer bekeken. Welke blogsites de film inmiddels opgepakt hebben is niet bekend. De Twitterpagina trekt nog weinig bezoek, er is ook weinig nieuws vanuit Biodermal zelf op te lezen. Het zou goed zijn als er een community ‘gevoelige huid’ gecreerd zou kunnen worden. Henriëtte voor de Poorte: ‘De reacties zijn tot nu toe heel positief over wijze waarop we de introductie hebben gedaan.’

Nieuw jasje

Alle producten van Biodermal krijgen dit jaar een nieuwe luxere verpakking, zodat ze het badkamerplankje ook echt kunnen sieren. Vooruitlopend op de restyling van de zonnebrandlijn is ook de nieuwe Transparante zonnespray spf 20 en 30 al in de markt gezet.De lijn voor de gevoelige huid bestaat uit een dag- en nachtcrème en een reinigingsmousse, is hypoallergeen en bevat geen parfum, alcohol of zeep. Adviesprijs v.a. € 9,95 voor de reinigingsmousse. Ons testpanel lid Jolanda gaat de reinigingsmousse testen. Haar bevindingen kun je binnenkort op BeautyJournaal lezen.

Bekijk de viral van Biodermal over de lijn voor de Gevoelige huid:

 

Lees ook