Make-up Marketingtrends Zakenpraat

Modemerk Burberry komt in juli met make-uplijn

Christopher Baily en Burberry makeupHoofdontwerper en creatief directeur Christopher Bailey, meldt dit aan wwd.com deze week . De make-uplijn zal zowel foundations, poeders, oogmake-up en lipsticks omvatten. Burberry is hiervoor een samenwerking aangegaan met licentiehouder Interparfums.

Volgens Baily is Burberry zo’n allesomvattend lifestyle concept geworden, dat een uitgebreide make-uplijn niet kon uitblijven. ‘Zo kunnen we de Burberry attitude nog completer uitdragen’, aldus de ontwerper.

De make-up komt in bescheiden natuurlijke tinten, passend bij de chique urban uitstraling van het merk, en zal voorlopig alleen in Engeland bij Harrods te koop zijn. De officiële verkoop start in juli 2010.

Het is de laatste jaren een trend geworden voor modemerken en – mensen om ook de cosmetica business te omarmen. De Amerikaanse mode-ontwerper Tom Ford maakte in 2005 al furore bij Estée Lauder met een make-up en een heel sexy geurlijn . Recent bracht ontwerper Nicholas Ghesquire voor Balenciaga een vernieuwend groen parfum uit .

Lees ook:

Over deze schrijver

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.

3 reacties

  • Spannend hoor, ben erg benieuwd.
    Verwacht dat het meer natuurlijke tinten zijn, met een rode lipstickje
    Jammer dat het alleen in de UK te verkrijgen is bij Harrods, testen of het wel verkoopt misschien?

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.