De nieuwe lijn, bestaande uit drie producten – een serum, creme en oogcreme- is natuurlijk weer opgebouwd rond het signatuurstofje zijde wat dit merk zo wereldberoemd heeft gemaakt. Zijde heeft ongelofelijk krachtige hydraterende eigenschappen, maar de verwerking ervan in de cremes geeft de producten ook een waanzinnig lekker gevoel op de huid.
De nieuwe drie-eenheid richt zich op het afzwakken van de rimpelvormende processen, en dan met name op collageenbescherming en stimulatie. Een van de meest bekende processen waarop formuleerders van cosmetica zich al decennialang richten en ze worden er overigens ook steeds beter in. Kanebo belooft dat niet alleen de toename van fibroblasten wordt gestimuleerd waaruit collageen ontstaat, maar dat ze per fibroblast ook meer collageen gaan produceren en ten derde wordt er gebruik gemaakt van een enzym dat in staat moet zijn om het collageen te splitsen nog voordat het door veroudering hard en stug wordt, waardoor de vorming van nieuw collageen wordt tegengehouden. Volgens interne testen blijkt het vochtvermogen van de huid met 25% toe te nemen door regelmatig gebruik (hydratie is nog altijd key voor elke creme, hoe duur of goedkoop dan ook, omdat een goede hydratatie op zich al zorgt voor een gezonde huidbarriere en dus voor een gezond uitziende huid en droogtelijntjes minder kans krijgen).
Uit in-vitro testen blijkt dat de toename van fibroblasten na te zijn geinjecteerd met een extract dat Kanebo Moon Leaf noemt, met 80% toeneemt, de collageenproductie neemt met 50% toe, de verdeling van het collageen om verharding tegen te gaan zou zelfs met 300% toenemen. Let wel, dit zijn geisoleerde lab-onderzoeken om de activiteit van de stof aan te kunnen tonen. Maar de percentages zijn wel dermate hoog dat je graag aanneemt dat iets van die werking ook in-vivo, dus op die levende mensenhuid overeind blijft.
Toch is zo’n antirimpelclaim altijd maar moeilijk te controleren op je huid, daarom blijft de zintuigelijke ervaring ook zo belangrijk en als je dan met deze producten smeert, ben je simpelweg verkocht. Je huid voelt heel zacht aan, lijkt wel iets steviger te zijn na aanbrengen, heeft een mooie teint. Het is een stukje betovering. En daar betaal je tussen de 135 euro voor een oogcreme tot 186 euro voor de creme voor.
We hadden een proefsetje gekregen, en nu is het op, en is het even stil…want wat overtreft zoveel luxe genot nog? We moeten even afkicken.
Lees ook: