• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Wordt 2010 het jaar van feel good producten?

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Monique schrijft, Natuurlijk 100%, Parfum, Zakenpraat

Archief: Wordt 2010 het jaar van feel good producten?

  • 7 januari 2010

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Dermalogica Prisma Protect SPF30 frisse dagcreme

Dermalogica Prisma Protect is een lichte en frisse moisturizer met spf 30. Hij trekt snel in en houdt je huid mooi soepel. Foundation pakt daarna erg goed en blijft de hele dag onberispelijk op zijn plaats.
BEKIJK

Mood beauty, of stemmingsverbeterende cosmetica wordt het genoemd. Het is de bedoeling dat producten zoveel mogelijk ontspanning geven. Of dat nou met een lekkere feel van een product op de huid is, met een geur, met een technisch vernuft waarbij huidzenuwen ontspannen…

Het ligt mooi in het verlengde van de groene trend die groter wordt. Groen wordt per definitie geassocieerd met een prettig gevoel, zachtheid, duurzaamheid, eerlijkheid en natuurlijke geuren en ingredienten. Wat uit de natuur komt, moet wel goed zijn, zo denkt menig consument emotioneel.

De economische crisis doet er nog een schepje bovenop. Hoe onveiliger de buitenwereld is, hoe veiliger je je eigen micro omgeving wilt maken. Producten die heilzaamheid uitwasemen passen hier perfect in. We hopen ook dat spa’s door deze trend goede tijden gaan beleven trouwens, want daar ervaar je in optima forma het verwennen en koesteren.

Toch is die hele trend niets nieuws onder zon, het is een golfbeweging. Neem merken als Lancome en Shiseido die jaren geleden al neurotransmitter-beinvloedende cosmetica op de markt brachten met het woord ‘zen’ en letterlijk ‘neuro’  in de productnamen. Aromatherapie en geurtjes die daarmee associeren zijn zo oud als de weg naar Rome en talloze merken spelen daar al jaren mee. Denk aan Kneipp, The Body Shop, Rituals en natuurlijke merken als dr Hauschka, Weleda en nog heel veel anderen. Maar nu wordt wel gezegd dat ook zoetere, aan etenswaren (lees: gebak en tropische lekkernijen!) gerelateerde geuren hun intrede gaan doen.

Onlangs kwamen wij nog een heel nieuw sympathiek merk tegen dat zich alleen online begeeft en in de markt is gezet door twee Nederlanders: Olaf & Moriam Haarsma. Hun merk heet Deep Skincare . De look en feel is heel natuurlijk, deze beleving is bewust centraal gesteld. Ze spreken je aan op een lifestyle waarin ze  ‘een stukje positiviteit aan anderen willen geven, in de vorm van goede energie,’ zoals ze het zelf omschrijven. ‘Wij zijn een bedrijf dat ‘lives the brand’ en wij zijn positief ingesteld. Alles is mogelijk, als je het echt wil,’ zo vertelden ze ons onlangs.

‘De laatste tijd hebben we gemerkt dat veel mensen de wereld negatief zien en niet lekker in hun vel zitten. De economisch crisis helpt niet mee, veel mensen zijn down en ongelukkig. Onze doel is om aan anderen te communiceren hoe belangrijk het is om positief in het leven te staan. Maar dat is lastig en we weten dat veel mensen dit vaak erg moeilijk vinden. Zo werd een levens filosofie geborden die anderen ook kunnen gebruiken en dit noemen we de Deep Skincare ‘way of life’.’

Hun idee om een skincare bedrijf op te richten kwam voort uit de gedachte dat ‘echte tijd voor je zelf nemen’ het best wordt bereikt wanneer je mentaal en fysiek ‘one’ bent. Moriam: ‘Als mensen skincare producten gebruiken zijn ze bezig iets met zichzelf te doen. Echter, er is een verschil tussen iets met je lichaam doen en iets voor je lichaam doen. Het gaat erom dat je mentaal en fysiek bewust bent van wat je doet op dat moment, zodat je hoofd op dat moment niet ergens anders is. Dan denk je even niet aan de stapel was die nog gedaan moet worden, de zorgen over de kinderen, of de rekeningen die nog betaald moeten worden, etc.’

De oprichters van Deep laten hun producten overigens in Nederland produceren en verkopen alleen online. Ze gebruiken zoveel mogelijk natuurlijke stoffen als  zoals Jojoba, Aloe Vera, Avocado (Vitamine E) en Calendula o.a., maar synthetisch werkzame stoffen zoals Glycerin, Allantoïne , MATRIXYL™ (palmitoyl tetrapeptide-7 en palmitoyl oligopeptide), panthenol, Q10. 

‘Treat your body like a temple…. maak je hoofd helemaal leeg en concentreer je op waar je mee bezig bent op dat moment, namelijk jezelf,’ zegt het stel. Geef ze eens ongelijk:-)

De trendagenda van BeautyJournaal:

  • Houtgeuren voor vrouwen, op BeautyJournaal TV
  • Nieuw natuurkeurmerk Natrue wil imago natuurlijke cosmetica oppoetsen
  • De lekkerste spabehandeling van Thalgo, op BeautyJournaal TV
  • Hoe schadelijk zijn synthetische conserveringsmiddelen eigenlijk?
  • Zijn groene cosmetica echt gezonder?
  • Over genieten gesproken: de Hammambehandeling in Spa Zuiver geeft je vleugels
  • Acqua Colonia van 4711 is aromatherapeutisch, op BeautyJournaal TV
  • Rituals, een succesvol Nederlands feel good merk.

 

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

De buikwandcorrectie, zo gaat dat, en dit is het resultaat

Wat heeft Mardge goede producten ontwikkeld om je brein te ontspannen!

Augustus
Mardge Pascaud, beauty innovator

Mardge Pascaud, beauty innovator

Video! Mardge Pascaud vertelt Monique op het strand over de Circadian ontspan je mooi-lijn + WIN!

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Gerti, het is Feeling GoodS (met een S op het eind): https://www.feelinggoo… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • @Marianne, elke huid is verschillend en deze lijn zal zeker niet voor ieder… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • Beste Freyer, Dank je voor de correctie. Je hebt deels gelijk betreffend… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Hans van Montfort
  • Minoxidil heeft totaal geen invloed op DHT, minoxidil kan zelfs haar op lic… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Freyer
  • Ik denk dat deze producten nog wel goed zouden kunnen zijn voor jonge huidj… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Ik zie het nu steeds meer dat meerdere zuren met elkaar in een complex zitt… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Redactie, Monique
  • Hallo Marianne, dank voor je reactie. Ja, 5 zuren in een een product lijkt … Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • No-nonsense.. en dan vijf zuren in één product? De enige 'meerwaarde' van… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Goed om te horen Albert, dat er zo natuurlijk uitziet. Begrijp je standpunt… Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? Redactie, Monique
  • Hoi Nina, in deze producten zitten toegevoegde geen UV-filters. Weet je zo … TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen