shop NuFACE Trinity Face, eyes & lip microstroom beauty tool Deze beautytool op microstroom heeft een bewezen werkzaamheid op versteviging van je gezichtscontouren en vermindering van lijntjes. We hebben het getest! NuFACE is FDA-approved. Bekijken Mood beauty, of stemmingsverbeterende cosmetica wordt het genoemd. Het is de bedoeling dat producten zoveel mogelijk ontspanning geven. Of dat […]

04:38 - 02:47
luistertijd 04:38 - leestijd 02:47

Mood beauty, of stemmingsverbeterende cosmetica wordt het genoemd. Het is de bedoeling dat producten zoveel mogelijk ontspanning geven. Of dat nou met een lekkere feel van een product op de huid is, met een geur, met een technisch vernuft waarbij huidzenuwen ontspannen…

Het ligt mooi in het verlengde van de groene trend die groter wordt. Groen wordt per definitie geassocieerd met een prettig gevoel, zachtheid, duurzaamheid, eerlijkheid en natuurlijke geuren en ingredienten. Wat uit de natuur komt, moet wel goed zijn, zo denkt menig consument emotioneel.

De economische crisis doet er nog een schepje bovenop. Hoe onveiliger de buitenwereld is, hoe veiliger je je eigen micro omgeving wilt maken. Producten die heilzaamheid uitwasemen passen hier perfect in. We hopen ook dat spa’s door deze trend goede tijden gaan beleven trouwens, want daar ervaar je in optima forma het verwennen en koesteren.

Toch is die hele trend niets nieuws onder zon, het is een golfbeweging. Neem merken als Lancome en Shiseido die jaren geleden al neurotransmitter-beinvloedende cosmetica op de markt brachten met het woord ‘zen’ en letterlijk ‘neuro’  in de productnamen. Aromatherapie en geurtjes die daarmee associeren zijn zo oud als de weg naar Rome en talloze merken spelen daar al jaren mee. Denk aan Kneipp, The Body Shop, Rituals en natuurlijke merken als dr Hauschka, Weleda en nog heel veel anderen. Maar nu wordt wel gezegd dat ook zoetere, aan etenswaren (lees: gebak en tropische lekkernijen!) gerelateerde geuren hun intrede gaan doen.

Onlangs kwamen wij nog een heel nieuw sympathiek merk tegen dat zich alleen online begeeft en in de markt is gezet door twee Nederlanders: Olaf & Moriam Haarsma. Hun merk heet Deep Skincare . De look en feel is heel natuurlijk, deze beleving is bewust centraal gesteld. Ze spreken je aan op een lifestyle waarin ze  ‘een stukje positiviteit aan anderen willen geven, in de vorm van goede energie,’ zoals ze het zelf omschrijven. ‘Wij zijn een bedrijf dat ‘lives the brand’ en wij zijn positief ingesteld. Alles is mogelijk, als je het echt wil,’ zo vertelden ze ons onlangs.

‘De laatste tijd hebben we gemerkt dat veel mensen de wereld negatief zien en niet lekker in hun vel zitten. De economisch crisis helpt niet mee, veel mensen zijn down en ongelukkig. Onze doel is om aan anderen te communiceren hoe belangrijk het is om positief in het leven te staan. Maar dat is lastig en we weten dat veel mensen dit vaak erg moeilijk vinden. Zo werd een levens filosofie geborden die anderen ook kunnen gebruiken en dit noemen we de Deep Skincare ‘way of life’.’

Hun idee om een skincare bedrijf op te richten kwam voort uit de gedachte dat ‘echte tijd voor je zelf nemen’ het best wordt bereikt wanneer je mentaal en fysiek ‘one’ bent. Moriam: ‘Als mensen skincare producten gebruiken zijn ze bezig iets met zichzelf te doen. Echter, er is een verschil tussen iets met je lichaam doen en iets voor je lichaam doen. Het gaat erom dat je mentaal en fysiek bewust bent van wat je doet op dat moment, zodat je hoofd op dat moment niet ergens anders is. Dan denk je even niet aan de stapel was die nog gedaan moet worden, de zorgen over de kinderen, of de rekeningen die nog betaald moeten worden, etc.’

De oprichters van Deep laten hun producten overigens in Nederland produceren en verkopen alleen online. Ze gebruiken zoveel mogelijk natuurlijke stoffen als  zoals Jojoba, Aloe Vera, Avocado (Vitamine E) en Calendula o.a., maar synthetisch werkzame stoffen zoals Glycerin, Allantoïne , MATRIXYL™ (palmitoyl tetrapeptide-7 en palmitoyl oligopeptide), panthenol, Q10. 

‘Treat your body like a temple…. maak je hoofd helemaal leeg en concentreer je op waar je mee bezig bent op dat moment, namelijk jezelf,’ zegt het stel. Geef ze eens ongelijk:-)

De trendagenda van BeautyJournaal:

 

 

Lees ook