• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. David Mosmuller
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Inge Deceuninck
      • Mardge Pascaud
      • Sacha Sommers
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • Prescription by SOAP
    • TheraVine
  • Video’s
  • Podcast
  • Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Wordt 2010 het jaar van feel good producten?

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Monique schrijft, Natuurlijk 100%, Parfum, Zakenpraat

Archief: Wordt 2010 het jaar van feel good producten?

  • 7 januari 2010

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum

The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum hoort in elke huidverzorging! Pakt zonschade aan zoals rimpels en pigment, en zink remt de talgproductie iets, en de grove poriestructuur.
BEKIJK

Mood beauty, of stemmingsverbeterende cosmetica wordt het genoemd. Het is de bedoeling dat producten zoveel mogelijk ontspanning geven. Of dat nou met een lekkere feel van een product op de huid is, met een geur, met een technisch vernuft waarbij huidzenuwen ontspannen…

Het ligt mooi in het verlengde van de groene trend die groter wordt. Groen wordt per definitie geassocieerd met een prettig gevoel, zachtheid, duurzaamheid, eerlijkheid en natuurlijke geuren en ingredienten. Wat uit de natuur komt, moet wel goed zijn, zo denkt menig consument emotioneel.

De economische crisis doet er nog een schepje bovenop. Hoe onveiliger de buitenwereld is, hoe veiliger je je eigen micro omgeving wilt maken. Producten die heilzaamheid uitwasemen passen hier perfect in. We hopen ook dat spa’s door deze trend goede tijden gaan beleven trouwens, want daar ervaar je in optima forma het verwennen en koesteren.

Toch is die hele trend niets nieuws onder zon, het is een golfbeweging. Neem merken als Lancome en Shiseido die jaren geleden al neurotransmitter-beinvloedende cosmetica op de markt brachten met het woord ‘zen’ en letterlijk ‘neuro’  in de productnamen. Aromatherapie en geurtjes die daarmee associeren zijn zo oud als de weg naar Rome en talloze merken spelen daar al jaren mee. Denk aan Kneipp, The Body Shop, Rituals en natuurlijke merken als dr Hauschka, Weleda en nog heel veel anderen. Maar nu wordt wel gezegd dat ook zoetere, aan etenswaren (lees: gebak en tropische lekkernijen!) gerelateerde geuren hun intrede gaan doen.

Onlangs kwamen wij nog een heel nieuw sympathiek merk tegen dat zich alleen online begeeft en in de markt is gezet door twee Nederlanders: Olaf & Moriam Haarsma. Hun merk heet Deep Skincare . De look en feel is heel natuurlijk, deze beleving is bewust centraal gesteld. Ze spreken je aan op een lifestyle waarin ze  ‘een stukje positiviteit aan anderen willen geven, in de vorm van goede energie,’ zoals ze het zelf omschrijven. ‘Wij zijn een bedrijf dat ‘lives the brand’ en wij zijn positief ingesteld. Alles is mogelijk, als je het echt wil,’ zo vertelden ze ons onlangs.

‘De laatste tijd hebben we gemerkt dat veel mensen de wereld negatief zien en niet lekker in hun vel zitten. De economisch crisis helpt niet mee, veel mensen zijn down en ongelukkig. Onze doel is om aan anderen te communiceren hoe belangrijk het is om positief in het leven te staan. Maar dat is lastig en we weten dat veel mensen dit vaak erg moeilijk vinden. Zo werd een levens filosofie geborden die anderen ook kunnen gebruiken en dit noemen we de Deep Skincare ‘way of life’.’

Hun idee om een skincare bedrijf op te richten kwam voort uit de gedachte dat ‘echte tijd voor je zelf nemen’ het best wordt bereikt wanneer je mentaal en fysiek ‘one’ bent. Moriam: ‘Als mensen skincare producten gebruiken zijn ze bezig iets met zichzelf te doen. Echter, er is een verschil tussen iets met je lichaam doen en iets voor je lichaam doen. Het gaat erom dat je mentaal en fysiek bewust bent van wat je doet op dat moment, zodat je hoofd op dat moment niet ergens anders is. Dan denk je even niet aan de stapel was die nog gedaan moet worden, de zorgen over de kinderen, of de rekeningen die nog betaald moeten worden, etc.’

De oprichters van Deep laten hun producten overigens in Nederland produceren en verkopen alleen online. Ze gebruiken zoveel mogelijk natuurlijke stoffen als  zoals Jojoba, Aloe Vera, Avocado (Vitamine E) en Calendula o.a., maar synthetisch werkzame stoffen zoals Glycerin, Allantoïne , MATRIXYL™ (palmitoyl tetrapeptide-7 en palmitoyl oligopeptide), panthenol, Q10. 

‘Treat your body like a temple…. maak je hoofd helemaal leeg en concentreer je op waar je mee bezig bent op dat moment, namelijk jezelf,’ zegt het stel. Geef ze eens ongelijk:-)

De trendagenda van BeautyJournaal:

  • Houtgeuren voor vrouwen, op BeautyJournaal TV
  • Nieuw natuurkeurmerk Natrue wil imago natuurlijke cosmetica oppoetsen
  • De lekkerste spabehandeling van Thalgo, op BeautyJournaal TV
  • Hoe schadelijk zijn synthetische conserveringsmiddelen eigenlijk?
  • Zijn groene cosmetica echt gezonder?
  • Over genieten gesproken: de Hammambehandeling in Spa Zuiver geeft je vleugels
  • Acqua Colonia van 4711 is aromatherapeutisch, op BeautyJournaal TV
  • Rituals, een succesvol Nederlands feel good merk.

 

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al meer dan 25 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al meer dan 25 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

1 minuut met dokter Frodo: kraaienpootjes? Neem geen Botox, luister maar…

Het is een knap staaltje chirurgisch werk

Mei
dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Hoi Kitty, wat voor bodyscan bedoel je, en wat is bij jou de relatie tussen… En dan heb je rode liezen. Eczeem, bacterie of schimmel? Redactie, Monique
  • Mijn ervaring is dat cortisonenzalf het probleem niet oplost. Voordat je he… En dan heb je rode liezen. Eczeem, bacterie of schimmel? Kitty
  • Hoi Johanna, daar gaan we het met Inge ook over hebben: kan je couperose ve… Massage expert Inge Deceuninck vertelt: verslapt massage niet juist de huid? Redactie, Monique
  • Lange tijd heb ik ook gedacht, dat bindweefselmassages het voor mijn oudere… Massage expert Inge Deceuninck vertelt: verslapt massage niet juist de huid? Johanna
  • klopt, meestal was het tussen de 16-20 uur. het belangrijkste is dat de set… Monique’s review: mijn volgende 7 maanden met Invisalign, deel 2 Redactie, Monique
  • hoi juno, ik snap je vraag niet helemaal. wil je weten hoe veilig injectabl… Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het… Redactie, Monique
  • Voor trends ben ik niet gevoelig en ik vind dit ook absoluut niet mooi. Heb… Siliconenolie eruit en een liplift? Wow! Dokter Frank Niessen toont het… Juno
  • Nee, ik gebruik het serum ook niet. Ik heb in de UK een ander merk gekocht:… Monique test Hairlust Grow Perfect haircare Marianne H.
  • Hoi Monique! Vraagje,ik ga in juni starten.Nu denk ik dus hoe doe je dit o… Monique’s review: mijn volgende 7 maanden met Invisalign, deel 2 Annemarie
  • Ha Marianne, wat goed om te horen dat jij ook zo'n fan bent van Hairlust. I… Monique test Hairlust Grow Perfect haircare Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen