Wie op jonge leeftijd al goed voor zijn huid zorgt, heeft daar op latere leeftijd profijt van. Omdat de tienerhuid anders is dan de rest en snel uit balans raakt, heeft Dermalogica een speciale cosmetica lijn gelanceerd onder de toepasselijke naam Clean Start.
Iedere tiener is er bang voor; jeugdpuistjes. Ook al heeft bijna de hele klas het, je schaamt je er toch voor. Om een vette huid en sporen van acne te beperken is het belangrijk je huid goed te verzorgen. Jane Wurwand, oprichtster van Dermalogica en zelf moeder van een tiener, legt uit:’ Een probleem voor tieners is dat de producten die ze gebruiken vaak irriteren omdat ze alcohol, agressieve ingrediënten en synthetische kleuren en geuren bevatten. Clean Start heeft deze ingrediënten niet, sluit de huid niet af, irriteert niet en ziet er ook nog eens hip en cool uit.’
Eigen website
Begin 2010 krijgt Clean Start een eigen website. Hierop kunnen 12- tot 20-jarigen terecht bij een forum met vragen over de producten, de huid en alles wat daarmee verband houdt. Ze kunnen daar ook hun eigen bevindingen kwijt en professioneel advies krijgen van medewerkers van Dermalogica en van het International Dermal Institute. Dermalogica denkt hiermee goed in te springen op de wensen van deze kritische doelgroep.
De producten
De nieuwe lijn bestaat uit 8 producten; Wash off (schuimende reiniger), All Over Clear (hydraterende en matterende spray), Ready, Set, Scrub! (masker en scrub product), Bedtime for Breakouts (een product voor ‘ snachts), Hit the Spot (geconcentreerd middel om puistjes mee aan te stippen), Welcome Matte SPF 15 (vermindert vette glans op huid), Brighten Up SPF 15 (moisturizer met natuurlijk tintje) en Smart Mouth Lip Shine (voor super zachte lippen). De producten kosten tussen de €15,95 en €19,75 Er is ook een Kit verkrijgbaar met kleine 50ml producten.
Vanaf maart 2010 te koop in Nederland
Lees ook:
Vitamine C helpt de huid genezen